Acasă Economic 168 de controale la furnizorii de servicii de comunicaţii

168 de controale la furnizorii de servicii de comunicaţii

343
DISTRIBUIȚI

Din cele 1.110 controale efectuate la nivel naţional de către ANCOM, 168 de controale au fost realizate de Autoritate prin Direcţia Regională Timiş la punctele de lucru aparţinând unui număr de 12 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin, Dolj, Gorj, Hunedoara şi Mehedinţi. În urma acestor acţiuni de control au fost constatate 19 încălcări ale deciziei ANCOM.
În cele mai multe cazuri nu au fost respectate caracteristicile afişului prin intermediul căruia operatorii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii despre condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor (sau în anumite cazuri acest afiş nu era expus), nu se îndeplinea obligaţia de a oferi materiale în formă tipărită sau electronică referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naționale şi durata minimă a contractului, condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile sau nu se oferea clienţilor o copie a contractului-cadru şi a condiţiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali.
Astfel, în judeţul Timiş s-au efectuat 29 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 10 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, negăsindu-se nicio abatere.
În judeţul Arad s-au efectuat 27 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 8 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora în urma cărora a fost constată o singură abatere – nepunerea la dispoziţia utilizatorilor a Procedurii privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali.
În judeţul Caraş-Severin s-au efectuat 16 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 7 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, negăsindu-se, de asemenea, nicio încălcare a prevederilor deciziei de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.
În judeţul Dolj s-au efectuat 27 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 7 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora. S-a costat o singură încălcare a obligaţiei de a pune la dispoziţia publicului informaţii privind condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor, cel puţin prin intermediul unui afiş lizibil.
În judeţul Gorj s-au efectuat 26 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 8 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora. Au fost constatate 16 încălcări ale deciziei ANCOM care au vizat obligaţia de a pune la dispoziţia publicului informaţii privind condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor, cel puţin prin intermediul unui afiş lizibil, obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor o copie a contractului-cadru şi a condiţiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie, obligaţia de a afişa pe pagina principală a propriului site, la loc uşor vizibil, un link direct către contractul-cadru şi către condiţiile generale privind furnizarea serviciului de telefonie şi obligaţia de întocmi şi furniza Procedura privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali.
În judeţul Hunedoara s-au efectuat 27 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 8 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora. A fost constatată o singură încălcare a prevederilor deciziei ANCOM prin nepunerea la dispoziţie, nici verbal nici tiparit, a informaţiilor cu privire la planul tarifar ales şi contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naționale sau durata minimă a contractului, condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile.
În judeţul Mehedinţi s-au efectuat 16 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 7 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, negăsindu-se, de asemenea, nicio încălcare a prevederilor deciziei de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.

Comentarii

comentarii