Acasă Actualitate 20% din personalul RATT – obligat să intre în şomaj tehnic

20% din personalul RATT – obligat să intre în şomaj tehnic

DISTRIBUIȚI

Sporuri mai mici sau chiar deloc, şomaj tehnic, dar şi nesiguranţa locului de muncă. De toate aceasta vor avea parte cei peste 1.500 de angajaţi ai RATT, în 2010. Datoriile Regiei Autonome de Transport Timişoara vor încerca să fie rezolvate prin metode extreme în acest an. 300 de oameni, ce reprezintă aproape 20% dintre angajaţii RATT, vor fi obligaţi să intre în şomaj tehnic pentru trei luni. Măsura va intra în vigoare în martie. Chiar dacă nimeni nu vehiculează încă o cifră, foarte probabil alţi câţiva zeci de angajaţi ai RATT vor fi disponibilizaţi în acest an. Restul personalului este ţinut din scurt prin controale şi interviuri de testare a abilităţilor de comunicare… Prin trimiterea în şomaj tehnic a 300 de angajaţi, Regia va economisi aproximativ 300.000 de lei lunar. În 2009, alţi 200 de angajaţi au fost trimişi în şomaj tehnic şi mai mulţi şi-au pierdut locul de muncă.

Biletul de tramvai creşte cu 10%, în 2010

„Nu pot să dau o cifră a celor ce vor fi disponibilizaţi. Ar putea fi 30, 50 sau 100. Totul depinde de bugetul nostru pe 2010. Dacă va fi un buget ca în 2008, ar putea să nu existe disponibilizări, dacă vom avea însă un buget de criză ca în 2009, altfel stau problemele”, spune Ioan Goia, directorul Regiei Autonome de Transport Timişoara. Goia a devenit pentru a treia oară director al RATT, la sfârşitul anului trecut. Precedentele două concursuri câştigate de Ioan Goia au fost contestate de principalii contracandidaţi. Acum, el trebuie să încerce să scoată RATT dintr-o situaţie delicată, cu multe datorii şi probleme. Chiar dacă nu a putut oferi o sumă totală a datoriilor regiei, Ioan Goia promite măsuri în forţă pentru ca acestea să devină istorie. Una dintre acestea este creşterea preţului la bilete. În funcţie de inflaţie… În 2010, biletele pot creşte cu până la 10%.                             

Angajaţii care nu corespund pleacă la spălat vagoane

Consilierii locali timişoreni vor decide, marţi, dacă aprobă proiectul de hotărâre privind Organigrama Statutului de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare al RATT. Conform directorului RATT, acesta prevede o restructurare a regiei în mai multe etape, până în 2012. Pentru început, Goia negociază cu sindicaliştii din RATT diminuarea sau chiar tăierea unor sporuri, reducerea fondului de salarii, trimiterea oamenilor în şomaj tehnic şi comasarea activităţilor. „Modelul ticketing ne-a ajutat să vedem unde sunt probleme în trafic. Vom face, în 2010, unele modificări de traseu. Tramvaiul 5 nu va mai merge la Pădurea Verde. Acest traseu nu are căutare şi vagoanele sunt mereu goale. Şi traseul linei 10 îl vom modifica. Vrem ca acesta să nu mai treacă pe la gară”. Ioan Goia a cerut şi o evaluare temeinică a personalului din RATT. Controlorii, vatmanii şi şoferii sunt primele ţinte. Cei necorespunzători vor putea fi primii trimişi în şomaj tehnic sau disponibilizaţi. „Suntem dezamăgiţi de comportamentul unora dintre controlori şi de aceea îi evaluăm. Ne interesează ţinuta lor, dar şi aptitudinile de comunicare. Vom vorbi cu ei, îi vom pune, poate, să şi citească şi vom vedea. Majoritatea controlorilor noştri sunt foşti angajaţi cu probleme ai RATT. Îi putem duce la spălat vagoane, dacă este cazul”, mai spune Goia.

Investiţii zero…

Pentru a ieşi din criză, RATT va pune punct, în martie, şi contractului cu firma de pază. Oameni din cadrul regiei au fost şcoliţi într-un curs special, la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Banat”, şi vor deveni noii paznici ai RATT. „Este nevoie de eficienţă, vom apela şi la realocarea unor spaţii, dar şi la comasarea activităţii existente. La rubrica destinată investiţiilor în 2010, la RATT este trecută cifra 0. Pot spune doar că personalul de bord nu va avea de suferit”, afirmă Ioan Goia. Doar anul trecut, RATT a organizat mai multe cursuri de şcolire a personalului de bord şi a angajat 200 de oameni în acest compartiment. Chiar dacă au reuşit să-şi plătească câteva din datorii, RATT rămâne datoare la firma de pază, la furnizorii de piese şi utilităţi, la energie electrică, plus rate destul de piperate la plata noilor troleibuze achiziţionate. Consilierul local PD-L Ovidiu Ciuhandu aprecia că pentru a se face economii, RATT va trebui să disponibilizeze doar în 2010 aproximativ 200 de oameni.

Comentarii

comentarii