Acasă Actualitate 200 de persoane au participat la de-a doua ediție a conferinței Linked...

200 de persoane au participat la de-a doua ediție a conferinței Linked Culture de la Timișoara

505
DISTRIBUIȚI

Pe 15 și 16 martie 2018 a avut loc cea de-a doua ediție a conferinței Linked Culture, conferință de marketing și management cultural organizată de PRbeta Agency la Timișoara. Printre subiectele abordate de vorbitori s-au numărat proiecte culturale care schimbă comunitățile în care s-au format, evenimente culturale din Timișoara și o dezbatere despre business-ul cultural sau felul în care organizatorii își transformă ideile în evenimente culturale sustenabile financiar.

Karin Budrugeac (Fundașia Friends For Friends), Andi Vanca (Electric Castle), Mihaela Constantinescu (BUZZ CEE) și Codruța Vulcu (ARTmania) au vorbit despre cum evenimentele pe care le organizează au devenit repere culturale atât în zona locală în care se desfășoară, cât și ca modele pentru toată România. „Un oraș mic care găzduiește un festival se poate dezvolta împreună cu el, poate să crească și să se reinventeze, aducând valoare atât industriei pe care o reprezintă, cât și întregii țări – pentru că acel festival va deveni carte de vizită a României peste granițe.”, a spus Codruța Vulcu, organizator ARTmania Festival și Blaj aLive.

Despre Timișoara și proiecte culturale de impact au vorbit Andreea Iager-Tako (PLAI Festival, AMBASADA și BEGA!), Alexandra Palconi (Asociația Prin Banat și Heritage of Timișoara), Bogdan Cotîrță (Asociația Antagon) și Victor Dragoș (Asociația SolidART Basca). Aceștia au subliniat importanța pe care o au proiectele culturale de mică anvergură și felul în care pot atinge comunitățile în slujba cărora se desfășoară.

Dezbaterea de final, care i-a avut ca invitați pe Bogdan Șerban (Radio Guerrilla), Oana Giurgiu (TIFF), Ruxandra Predescu (specialist în comunicare), Ștefan Teișanu (centrul Cultural Clujean), Vlad Tăușance (strateg în comunicare) și Monica Felea (Bad Unicorn), s-a concentrat în jurul eternei probleme a organizatorilor de evenimente: acces liber sau plătit? „Nu avem o concluzie nici după această dezbatere. Există, de cele mai multe ori, o explicație coerentă pentru decizia unor organizatori de a lăsa publicului intrarea gratuită la eveniment, mai ales că în România încă avem destul de multe de făcut în zona de educație culturală.”, a spus Ștefan Teișanu, director al Centrului Cultural Clujean.

Aproximativ 200 de persoane au luat parte la cele două zile ale conferinței de la Timișoara, workshop-urile susținute de Andi Vanca și Vlad Tăușance fiind sold out la momentul începerii lor.

Comentarii

comentarii