Acasă Economic 45 de zile pentru înmatricularea fără taxă a maşinilor Euro 4 aduse...

45 de zile pentru înmatricularea fără taxă a maşinilor Euro 4 aduse până în 31 decembrie

DISTRIBUIȚI

Românii care introduc în ţară autovehicule cu Euro 4 şi cu capacitate cilindrică sub 2.000 cmc până la 31 decembrie au la dispoziţie 45 de zile pentru a le înmatricula fără taxa de poluare auto, a declarat marţi premierul Emil Boc, ca a anunţat aprobarea unei OUG în acest sens.
Premierul a declarat că ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a negociat cu Comisia Europeană acest termen. Pentru celelalte autovehicule, proprietarii trebuie să plătească taxa auto după prevederile legale în vigoare, a precizat Boc.
După şedinţa de guvern, Borbely a menţionat, la rândul său, că România nu mai poate prelungi în 2010 măsura adoptată în acest an, prin care maşinile sub 2.000 cm cubi cu Euro 4 puteau fi înmatriculate fără ca proprietarii să achite taxă de poluare auto.
Săptămâna trecută, Borbely declara, pentru NewsIn, că doreşte stabilirea unei perioade de 60 zile în care persoanele care au adus maşini cu Euro 4 şi cu capacitate cilindrică sub 2.000 cmc în ţară până la 31 decembrie să le poată înmatricula fără plata taxei de poluare auto.
"Persoanele care pot dovedi că au adus maşinile – sub 2.000 cmc – în ţară până la 31 decembrie să aibă o perioadă de 60 zile în care să le poată înmatricula fără taxă", explica Borbely.
La preluarea mandatului de ministru al Mediului, Borbely declara că vrea să promoveze săptămâna aceasta o ordonanţă de urgenţă privind taxa auto, pentru a scăpa măcar de una din cele cinci proceduri de infringement motivate pe care le are România în prezent de la Bruxelles.
Legislaţia românească în vigoare din februarie 2009 prevede că autovehiculele cu Euro 4 şi cu o capacitate cilindrică de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare în România dacă se înmatriculează pentru prima dată în orice stat din Uniunea Europeană în perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009. În schimb, legislaţia românească prevede dublarea nivelului taxelor aplicabile altor autovehicule care fac obiectul acestei taxe.
Ca urmare, pe 25 iunie, Comisia Europeană a solicitat României într-o scrisoare informaţii în legătură cu legislaţia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectând că actuala legislaţie românească are efecte protecţioniste asupra industriei auto naţionale, marcând deschiderea primei etape din procedura de infringement.
Comisia considera că prevederile legislaţiei româneşti, conform cărora taxa pe poluare se suspendă pentru anumite autovehicule, însă creşte pentru anumite maşini second-hand provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor maşini de ocazie, protejând industria românească a autovehiculelor noi.
Bruxelles-ul preciza atunci că sprijină măsurile politice care urmăresc promovarea maşinilor mai puţin poluante, însă subliniază că trebuie să se asigure că aceste măsuri sunt compatibile cu dreptul comunitar.
România nu a dat un răspuns satisfăcător în termen de două luni, iar ca urmare CE a emis aviz motivat – situaţie în care România se găseşte în prezent. Dacă situaţia nu va fi rezolvată Executivul europeană poate prezenta cazul în faţa Curţii Europene de Justiţie.
Taxa de poluare auto ce a înlocuit de la 1 iulie 2008 vechea taxă de primă înmatriculare a suferit anul trecut mai multe modificări, ajungând să aibă, pentru o scurtă perioadă, în decembrie, o valoare triplă. Din 19 februarie 2009, actualul guvern a redus taxa de poluare auto cu o treime.
 

Comentarii

comentarii