Acasă Economic 75 de agenţi economici s-au plâns organelor de control

75 de agenţi economici s-au plâns organelor de control

DISTRIBUIȚI

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timişoara prin Centrul Enterprise Europe Network a organizat în data de 19 mai 2010 seminarul cu tema „Faţă în faţă cu organele de control”, în cadrul căruia au fost prezentate formele şi procedurile de control aplicate de către instituţiile cu rol de control din judeţul Timiş. 75 de agenţi economici au participat la întâlnirea cu reprezentanţii Gărzii Financiare, Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, Direcţiei de Sănătate Publică, Direcţiei Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor şi Inspectoratului Judeţean de Poliţie / Serviciul pentru Investigarea Fraudelor. Aceştia au prezentat formele şi procedurile de control specifice, modul în care o firmă poate face faţă cu succes unei verificări, noutăţile legislative. De asemenea, agenţii economici au aflat ce documente trebuie să afişeze în permanenţă la sediul firmei şi criteriile de selectare a firmelor în vederea controlului.
Problemele ridicate de reprezentanţii firmelor au fost numeroase şi punctuale, cele mai multe referindu-se la existenţa a prea multe controale în acelaşi timp de la mai multe organisme sau verificări succesive, lipsa de protecţie împotriva reclamaţiilor răuvoitoare sau calomnioase şi lipsa de transparenţă privind identitatea reclamanţilor, înşelăciunile în comerţul on line şi numărul crescut al cazurilor de evaziune fiscală şi de folosire a cecurilor fără acoperire.
Reprezentanţii instituţiilor de control au răspuns şi oferit soluţii la aceste sesizări venite din partea firmelor. Astfel, directorul coordonator al Gărzii Financiare Timiş, Florin Frujină, a explicat că numărul mare de controale efectuat la unii operatori economici, în ciuda planului de un control pe an, se datorează verificărilor încrucişate solicitate de la celelalte unităţi de control din judeţ sau din alte judeţe cât şi urmare a reclamaţiilor. În perioada următoare, Garda Financiară împreună cu celelalte unităţi de specialitate vor intensifica lupta împotriva contrabandei şi a evaziunii fiscale. În acest sens, de un real folos ar fi câteva modificări legislative care să contribuie la eficientizarea acţiunilor concertate ale acestor instituţii.
Pompiliu Daniel Smultea, director coordonator al DSVSA, a insistat asupra importanţei înregistrării firmelor şi a acţiunilor de prevenţie, supraveghere şi monitorizare ale instituţiei care au ca scop eficientizarea activităţii firmelor şi, în consecinţă, scăderea numărului de controale.
Viorica Dumitru, director coordonator adjunct al Direcţiei de Sănătate Publică, a menţionat noua metodologie de lucru care prevede asistenţă, consultanţă şi instruire de specialitate pentru firme cât şi gestionarea situaţiilor epidemiologice.
Marilena Iliaş, director coordonator adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului, s-a referit la modul în care instituţia se implică în rezolvarea reclamaţiilor legate de fraudele cu comerţul on line şi la faptul că nu întotdeauna prejudiciile pot fi recuperate.
Reprezentantul IPJ Timiş, Dan Tudorescu – şeful Serviciului pentru Investigarea Fraudelor, a făcut referire la preocupările instituţiei pentru reducerea timpului de soluţionare a dosarelor penale. De asemenea, s-a referit la cazurile instrumentate de poliţişti, în special cele legate de folosirea instrumentelor de plată fără acoperire şi la verificările privind jocurile de noroc, activităţile de comerţ şi drepturile de proprietate intelectuală.
În ceea ce priveşte lipsa de transparenţă privind identitatea reclamanţilor, răspunsul unanim a fost că legea stipulează confidenţialitatea reclamantului dar nu şi protecţia firmei împotriva unor reclamaţii repetate, nefondate sau răuvoitoare.
Toți șefii de instituţii prezenţi la discuții au remarcat e faptul că legislaţia, atribuţiile şi obligaţiile organelor de control sunt bine cunoscute de firme, iar întrebările acestora au fost pertinente. „Nu iubim controlul dar avem nevoie de el. Vom continua să organizăm  asemenea întâlniri periodice, deoarece ele şi-au dovedit utilitatea pentru bunul mers al activității”, a declarat Georgică Cornu, Președintele CCIAT.
L.P.

 

Comentarii

comentarii