Acasă Actualitate A doua șansă pentru deținuții de la Penitenciarul Timișoara a început pe...

A doua șansă pentru deținuții de la Penitenciarul Timișoara a început pe 1 octombrie

206
DISTRIBUIȚI

Marți 1 octombrie, 67 de persoane private de libertate custodiate de Penitenciarul Timișoara au început cursurile de instruire școlară prin programul A doua șansă.

Subcomisar de poliție penitenciară Ramona Ilieș, purtător de cuvânt al Penitenciarului  Timișoara, a explicat că programul este structurat pe două niveluri: A doua şansă – învăţământ primar unde sunt înscriși 26 de deținuți şi A doua şansă – învăţământ secundar inferior unde sunt înscriși 41 de deținuți – acesta din urmă având şi o componentă de pregătire profesională.

Programul este aplicabil persoanelor care se află în executarea unei pedepse privative de libertate, care nu au urmat sau nu au finalizat învăţământul primar și gimnazial.

În anul școlar 2019-2020, procesul de învățământ este asigurat de cadrele didactice de la Centrul Școlar pentru educație incluzivă Constantin Pufan Timișoara – pentru învățământul primar și cadrele didactice de la Centrul Școlar pentru educație incluzivă Constantin Păunescu Recaș – pentru învățământul secundar inferior.

Administrația Penitenciarului Timișoara a pregătit corespunzător spațiile pentru desfășurarea activităților educative, punând la dispoziția elevilor și profesorilor trei săli de clasă, o bibliotecă, dar și rechizitele necesare fiecăruia dintre elevi.

Conform Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, în urma promovării unui an școlar, persoanele private de libertate beneficiază de 30 de zile executate pentru absolvirea unui an şcolar și 30 de credite.

Școlarizarea constituie una din condițiile de bază ale recuperării persoanelor care execută sancțiuni privative de libertate, prin faptul că urmărește transmiterea unor valori fundamentale, contribuie la formarea de deprinderi și atitudini prosociale și prin acestea, la reintegrarea ulterioară în comunitate. Un demers educațional eficient poate fi conceput doar în prezența activității didactice, în cadrul acesteia persoanele private de libertate având posibilitatea de a-și realiza aspirațiile și nevoile de dezvoltare care să le permită o mai bună reintegrare în societate -a subliniat Ramona Ileș.

Comentarii

comentarii