Acasă Administraţie A fost înființată Asociația pentru Promovarea Timișoarei, în primă fază parteneriat între...

A fost înființată Asociația pentru Promovarea Timișoarei, în primă fază parteneriat între primărie, aeroport, patroni din HoReCa, ghizi și Iulius Town

DISTRIBUIȚI

Marți, 27 iulie, consilierii locali din Timișoara au aprobat înființarea Asociației pentru Promovarea Timișoarei. Practic, vorbim de un parteneriat între primăriei, Aeroportul Timișoara, asociația patronală Horetim, Attrius Developments (Iulius Town) și Breasla ghizilor. Care are drept scop punerea în valoare a atuurilor orașului. Teoretic, acestora li se pot alătura, în timp, și alte asociații sau firme care doresc să contribuie la îndeplinirea obiectivelor specificate în statut.

Cu propunerea a venit primarul Dominic Fritz, la Timișoara. De altfel, încă din campania pentru alegerile locale, edilul-șef promova înființarea unei astfel de entități în care să se regăsească atât primărie, cât și reprezentanți ai mediului de afaceri și ai societății civile. Acum, nou-înființata asociație va desfășura activitatea pe mai multe paliere: turistic, economic, cultural, educațional.

Totuși, în ședința de marți, nu toți consilierii au fost de acord cu înființarea acestei entități. Proiectul a trecut la limită, cu 15 voturi „pentru”, cinci voturi „împotrivă” și trei abțineri. Probabil, cei din ultimele categorii au fost influențați de spusele fostului viceprimar Dan Diaconu. „Cred, construcția acestei asociații nu respectă Codul administrativ, nu respectă Legea finanțelor publice locale și, cu atât mai puțin, nu respectă prevederile Legii 275, care este prevăzută într-unul dintre referate – legea privind activitatea turistică – și cred că are mari probleme din acest punct de vedere”, a declarat actualul consilier local liberal.

Odată adoptat HCL-ul, Asociația pentru Promovarea Timișoarei va trebui să aducă orașul la standarde europene și în domeniile de activitate. „Orașele – nu doar în România, ci în întreaga Europă – se află într-o permanentă competiție pentru atragerea de investitori și investiții, turiști, forță de muncă calificată, fonduri europene etc. În această competiție, nu este suficient ca un oraș să aibă potențial și să fie atractiv, ci trebuie să își pună în valoare aceste atuuri. Timișoara este un oraș cu multe resurse: un înfloritor centru multietnic și multicultural, oraș universitar, un puternic centru economic și de inovare, cu o moștenire arhitecturală unică. Timișoara este primul oraș liber de comunism din România și Capitală Europeană a Culturii în 2023”, se arată într-un comunicat de presă al municipalității.

„Ultimii ani au demonstrat că acest uriaș potențial al orașului nu a fost  suficient de mult exploatat. Timișoara a generat multe inițiative independente de promovare, neavând, însă, o voce suficient de puternică pentru ca orașul să devină mai vizibil și mai atractiv pentru oameni de afaceri, turiști, profesioniști de valoare etc. Promovarea orașului trebuie să fie rezultatul unui larg parteneriat între administrație, mediul de afaceri, mediul academic, societatea civilă și cetățenii Timișoarei, formând o punte între potențialul orașului nostru și utilizarea acestui potențial în beneficiul comunității locale. În acest sens, am propus constituirea Asociaţiei pentru Promovarea Timișoarei. Asociația pentru Promovarea Timișoarei va fi punctul central responsabil pentru promovarea orașului Timișoara, pe plan intern și pe plan extern, prin dezvoltarea și implementarea unui concept integrat de marketing al orașului, dezvoltând o rețea extinsă de parteneri, voluntari și sponsori”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primăria Municipiului Timișoara, pe lângă faptul că are calitatea de inițiator, ar fi și principala parte interesată de realizarea obiectivelor acestei asociații cu scop public. Astfel, municipalitatea își asumă o cotizație mai mare relativ cu ceilalți asociați, una propusă la 250.000 lei. Această sumă ar urma să fie strânsă inclusiv din taxa hotelieră, cea a cărei menire trebuie să fie chiar promovarea orașului. Iată care ar fi principalele direcții în care va acționa asociația, „pe termen lung, orientat strategic”:

  1. Economic și de afaceri ‒ cu scopul de a influența deciziile companiilor de a se localiza în Timișoara, dar și de a sprijini economia locală cu oferte de promovare și consiliere;
  2. Rezidențial ‒ cu scopul de a păstra și a atrage forță de muncă calificată, profesioniști bine pregătiți, proaspeți absolvenți de studii superioare, care să își dorească să locuiască și să lucreze în Timișoara;
  3. Hub cultural – cu scopul de a promova Timișoara ca destinație culturală prin oferta culturală a anului 2023, dar și pentru a atrage organizarea în Timișoara de evenimente culturale de excepție.
  4. Turism și gastronomie – cu obiectivul de a crește numărul de sosiri și de înnoptări ale vizitatorilor, de a furniza o ofertă de servicii turistice integrată și competitivă (servicii turistice, gastronomice, de transport, de organizare evenimente și congrese etc.)
  5. Cercetare și inovare – cu obiectivul de a pune în lumină potențialul de centru de excelență și partener european în proiecte de cercetare, inovare și dezvoltare, al instituțiilor universitare, al centrelor de cercetare, al companiilor timișorene.

„Asociaţia va fi un lider local strategic pentru dezvoltarea, gestionarea şi promovarea unitară a destinaţiei Timişoara şi va coordona eforturile de realizare şi implementare a conceptului de «economie a vizitatorilor», care presupune abordarea complexă a promovării intereselor şi imaginii municipiului şi cetăţenilor săi. Astfel, asociaţia va avea un efect de sinergie între diverse servicii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi parteneri publici şi privați interesați în promovarea Timișoarei pe plan intern și internațional”, se mai arată în comunicatul primăriei.

Mai precis, Asociaţia pentru Promovarea Timișoarei ar urma să coaguleze toţi actorii interesaţi şi să depune eforturile necesare în promovarea oraşului ca destinaţie turistică atractivă, ca centru regional dinamic şi pol de dezvoltare economico-socială, care oferă multiple oportunităţi pentru investiţii, ca vechi şi renumit centru pentru studii, cercetare şi încurajarea iniţiativelor studențești, ca importantă poartă aeriană internaţională, ca centru cultural şi artistic activ şi creativ, ca oraş deschis, multicultural, cosmopolit şi primitor, care oferă condiţii şi şanse foarte bune pentru locuit, muncă şi trai.

Comentarii

comentarii