Acasă Actualitate A treia dezbatere pe noua formă a Timpark. Mici contre între viceprimarul...

A treia dezbatere pe noua formă a Timpark. Mici contre între viceprimarul Lațcău și liderul sindicatului, dar și alte explicații despre regulament

DISTRIBUIȚI

Joi, 25 noiembrie, Primăria Timișoara a organizat o nouă dezbatere pe tema serviciului TimPark. Ar fi a treia pe acest subiect. De această dată, dezbaterea s-a ținut în urma unei cereri a sindicatului angajaților din primărie. Totuși, timișorenii au găsit în această întâlnire un nou prilej de a primi lămuriri în legătură cu unele subiecte importante.

 „Apreciem că sindicatul s-a implicat în această problemă. Nu apreciem că funcționarii nu s-au implicat instituțional, că nu și-au făcut treaba pentru care sunt plătiți. Dacă un funcționarii public ar vrea să contribuie, normal este să vină în timpul programului de lucru. Dar nu este problemă, orice șansă să clarificăm este bine-venită”, a început viceprimarul Ruben Lațcău.

Ulterior, de-a lungul dezbaterii, acesta a atacat în mai multe rânduri sindicatul, învinuind organizațiile de acest tip că au pus o frână dezvoltării României în ultimii 30 de ani. Explicația lui Lațcău ar fi că, în urma intervențiilor sindicatelor au fost crescute salariile pentru toți angajații, nu doar pentru cei performanți. Inclusiv noua formulă de organizare a TimPark, a spus Lațcău, a ținut cont de „privilegiile” funcționarilor publici, care ar fi mult prea mari, lucru „neîntâlnit niciunde în sectorul privat”. Astfel, a fost înființat un serviciu și nu o nouă societate și tocmai pentru a putea avea personal contractual și nu funcționari. În plus, rămânând direct în subordinea primăriei se pot face investiții în domeniul public.

Tiberiu Negrei a ținut, totuși, să explice că nu din motive tehnice a solicitat organizarea unei dezbateri. „Am solicitat această dezbatere și s-a creat o confuzie. Noi am solicitat dezbaterea pe articolele 2 și 3 din acest proiect de hotărâre (cele legate de statutul de funcții și salarizarea angajaților – n.r.). Faptul că dumneavoastră doriți să organizați mai multe dezbateri nu este un lucru rău, dar să spunem adevărul așa cum este el. Nu ne-ați consultat direct și am cerut dezbatere. O să o facem de fiecare dată când considerăm că ni se ia acest drept la informare”, a spus Negrei.

Un prim punct pe care a pus accentul sindicatul este avizul comisiei paritare. Spre deosebire de HCL-ul prin care a fost aprobată organigrama, acesta există în cazul proiectului legat de TimPark. Totuși, sindicaliștii consideră că această comisie paritară nu a fost alcătuită legal, neavând niciun membru propus de organizația sindicală.

În replică, Lațcău i-a spus că nu era obligatoriu ca sindicatul să aibă reprezentanți în comisia paritară. De altfel, conform legii, diferența dintre modul de alcătuire al comisiei paritare și cel al comisiei de disciplină este că în cazul celei din urmă sindicatul trebuie consultat și dacă este afiliat unei organizații reprezentative la nivel național. În acest caz, Cartel ALFA. Pe de altă parte, în cazul comisiei paritare, sindicatul are un cuvânt de spus doar dacă este reprezentativ la nivel unității în cauză.

În continuare, printre altele, în adresa trimisă de sindicat se cereau și date referitoare la nivelul de salarizare al funcționarilor, dar și al viceprimarului. Negrei a explicat că, în Primăria Timișoara, spre deosebire de altele – cea din Cluj-Napoca, de exemplu – angajații nu sunt remunerați în funcție de un coeficient de salarizare. Astfel, doar viceprimarii primesc mai mulți bani în urma creșterii salariului minim, nivelul indemnizațiilor acestora fiind stabilit prin lege. Negrei a cerut o hotărâre de consiliu local prin care acest lucru să se întâmple și pentru angajați. Dialogul viceprimarului cu liderul sindicatului s-au oprit atunci când acesta din urma s-a văzut nevoit să plece la Dumbrăvița, unde consiliul local urma să voteze desființarea Centrului de zi.

Totuși, Lațcău a rămas conectat pe Zoom pentru a le răspunde neclarităților celor prezenți. Au fost reluate multe dintre subiectele dezbaterilor precedente, fapt pentru care vicele a propus realizarea unui „FAQ” (frequently asked questions/întrebări frecvente), o notă de informare în care să fie precizate aceste răspunsuri. Printre altele, și în cadrul acestei dezbateri s-a precizat că:

  • Deși există prevederea ca abonamentele rezidențiale să fie făcute „pe CNP”, dacă o familie deține mai multe autoturisme pe numele unei singure persoane, fiecare membru va putea avea o mașină cu abonament;
  • Noul regulament își propune să elibereze locurile de parcare din zonele centrale. Aici, tarifele vor crește progresiv – depășind poate nivelul altor orașe –, însă cele rezidențiale rămân relativ mici – comparativ cu aceleași alte orașe;
  • În cartiere și pe marile bulevarde, 20% dintre locurile parcare vor fi de „uz general”, adică nu vor fi incluse în sistemul rezidențial, iar după ora 20 vor fi gratuite. Astfel, rezidenții ar urma să aibă destule locuri de parcare, iar locuitorii altor zone – inclusiv cei cu „mașini cu numere din alte județe” – să se limiteze la aceste locuri;
  • O mașină pentru care există abonament rezidențial poate fi parcată oriunde în zona în care este arondată, inclusiv pe locurile de uz „general” sau „mixt”;
  • ÎNCĂ nu există locuri uninominale, deci nu vor fi licitații, pe motiv că persoanele cu venituri mai mici nu vor putea concura cu cele cu venituri mai mari;
  • Se vor aplica amenzi în cazul autoturismelor care sunt parcate necorespunzător – în afara marcajului sau pe mai multe locuri.

Iată planurile tarifare propuse:

Harta zonelor poate fi descărcată de aici: ANEXA-6-HARTA

Detalii despre acest proiect sunt pe site-ul primăriei: https://www.primariatm.ro/2021/09/28/regulamentul-de-functionare-a-sistemului-de-parcare-a-autovehiculelor-in-municipiul-timisoara/.

Comentarii

comentarii