Timisoara

°C



Încă un lup moralist: Marcel Tolcea

marcel20tolcea.jpg

Despre moralitate şi „elite"

Un grup de profesori universitari timişoreni a decis să răspundă atacurilor josnice împotriva rectorului UVT Ioan Talpoş, publicate de un cotidian local. Chiar dacă scrisoarea universitarilor a fost publicată sub protecţia anonimatului, pe site-urile mai multor publicaţii, printre care şi cel al ZdV, ea conţine prea multe elemente veridice pentru a nu fi luată în seamă. De aceea, am decis şi să o publicăm, în speranţa că tot mai multe voci se vor alătura acestui demers menit să aducă adevărul în atenţia opiniei publice. (ZdV)

Despre moralitate şi „elite"

Recent, pe la începutul lunii iunie 2010, în presa locală timişoreană, mai ales în Adevărul de seară, au apărut articole prin care este incriminat gestul rectorului Ioan Talpoş de a plăti câte 900 de euro/conferinţă principelui Duda. Incriminarea este făcută de către Marcel Tolcea, Daniel Vighi şi Viorel Marineasa, care sunt prezentaţi de ziarist (?!) drept „nume grele" ale „elitei universitare" de la UVT. Cică plata pentru principe s-ar fi făcut printr-o firmă de consultanţă a ziaristei Lia Epure. Rectorul a răspuns că acele plăţi s-au făcut din sponsorizări, nu din banii UVT. Aşadar, dacă lucrurile stau aşa, atunci problema nu este una juridică, ci cel mult morală. Dar cine sunt moraliştii? Are Marcel Tolcea dreptul moral de a-i moraliza pe alţii? El este profesor la UVT dar şi directorul unui muzeu din Timişoara, un muzeu de specialitate pentru care M.T. nu are nici o calificare. E moral ca specialiştii din acest muzeu să aibă un director fără calificare în domeniu, numai pentru că M.T. este în graţiile puterii portocalii care a creat şi muzeul şi postul de director anume pentru M.T.? Se aude că M.T. este şi consilier particular pentru ministrul Funeriu. Consiliază pe bani? Apoi, a fost moral ca ani de zile, câtă vreme la secţia de gazetărie de la UVT se intra prin examen de admitere, M.T. să-i mediteze pe toţi candidaţii (dar absolut pe toţi, altfel nu aveau nicio şansă) la o disciplină impusă tocmai de el, aşa-zisa „vocaţie jurnalistică", iar cei meditaţi cu ani în urmă să-i facă servicii publicitare, să-i ofere spaţii în ziare pentru care M.T. este plătit ori să-i stea la dispoziţie cu orice vrea M.T. să publice, fără o verificare minimă a informaţiilor? A fost moral să-1 acuze prin diverse ziare pe fostul rector că şi-a adus fiica în UVT, când M.T. îşi adusese soţia în UVT cu aprobarea aceluiaşi rector? Era moral M.T. când acuza în dreapta şi în stânga pe unii şi pe alţii că sunt comunişti, iar tatăl lui fusese un primar comunist mulţi ani, iar el, fiul, cenzor pentru publicaţii şi student la Ştefan Gheorghiu, adică vaşnic luptător şi soldat credincios pentru cauza partidului? Cu câtva timp în urmă, nişte studenţi de la jurnalism l-au surprins pe M.T. în birou, aşezat în genunchi în faţa unei colege de-a lor, căreia îi recita poezele din creaţia proprie, adresându-i-se drept „muza mea"! Biata fată s-a bucurat enorm când şi-a văzut colegii, căci pe moment a scăpat. Dar insistenţele lui M.T. au continuat, iar studenta, pentru a scăpa, s-a transferat la altă universitate. Cazul nu este singular. Despre ce moralitate putem vorbi la M.T.?

Dar de când Marcel Tolcea, Daniel Vighi şi Viorel Marineasa sunt „nume grele" în „elita UVT"?
Se pare că, de fapt, mesajul propriu-zis al acestor articole acesta este (să se ştie că respectivii sunt „elite"), nu conferinţele lui Duda. Ei bine, UVT şi-ar fi închis de multă vreme porţile dacă astea i-ar fi elitele. UVT chiar că are elite, profesori de la matematică, de la fizică şi chimie, de la ştiinţe economice şi de la alte secţii, profesori cu lucrări recunoscute în străinătate şi în ţară. Cei trei nu se numără în această categorie. La facultăţile de ştiinţe sociale, facultăţi mai tinere în UVT, s-au impus şi câţiva profesori pe plan naţional şi internaţional, sunt doi-trei profesori din acest domeniu care au distincţia europeană de „profesor Jean Monnet", tot aşa profesori care au premii ale Academiei Române pentru lucrări de autor, dar cei trei nu se regăsesc nici aici.
Mai mult:

Marcel Tolcea predă la o secţie de gazetărie, deşi nu are specializare în domeniu (anul 1989 1-a prins student la Ştefan Gheorghiu, dar n-a apucat să termine). El a terminat română-franceză, dar catedrele respective nu l-au primit, atunci în ce domeniu este „elită"? Preocupările lui sunt de esoterism, dar nici cei de aici nu-i acordă vreo recunoaştere. Atunci, despre ce „elită" vorbim domnilor gazetari meditaţi de M.T.? Cu ani în urmă, M.T. a ajuns membru în CNEEA (agenţie de evaluare şi acreditare universitară), agenţia care a precedat actuala ARACIS. Numai că după câteva luni de zile a fost dat afară. Pentru ce motiv? Atenţie, domnilor gazetari meditaţi de M.T.! Pentru incompetenţă!!! Viorel Marineasa este un bătrânel pensionar, ajuns la pensie din postul de conferenţiar. Abia a reuşit, la bătrâneţe, un pic înainte de pensionare să ajungă conferenţiar. De profesor n-a mai fost vorba niciodată! Atunci, care „elită"? El a terminat ca şi M.T. română-franceză, dar respectivele catedre n-au avut nevoie de el. Deci, la fel ca M.T., s-a văzut pe la gazetărie, domeniu în care nu are nicio pregătire. Vorbim de „elită"? Până în 1989 V.M. era metodist pe la Casa de cultură a studenţilor, adică făcea pentru aceştia planuri de educaţie socialistă, revoluţionară... Daniel Vighi, aşa după cum s-a postat informaţia la un moment dat pe site-ul UVT, abia a intrat la facultate la fără frecvenţă, a reuşit apoi să treacă „la zi", că tatăl era securistul unei unităţi militare din zonă. A terminat şi el română-franceză, la absolvire a beneficiat de punctajul acordat studenţilor cu activitate comunistă exemplară. Cu toate acestea abia a prins un post printr-un cartier mărginaş al Timişoarei. A ajuns cu greu în UVT, după 1990, cu sprijin de la unii şi de la alţii. Cu foarte multă greutate a ajuns conferenţiar, atunci s-a aruncat în genunchi şi i-a îmbrăţişat picioarele şefului de catedră. In urmă cu niciun an de zile a căzut la examenul de profesor. A fost nevoie iar de intervenţii şi ajutor pentru a lua, în sfârşit, titlul de profesor. Deci, care „elită"? Şi care moralitate? Şi el semna cu M.T. memorii împotriva fostului rector, îl acuza moralizator pe rector că şi-a adus fiica în UVT, dar soţia lui D.V. lucrează şi acum la Biblioteca UVT. în plus, D.V. are şi azi un dosar la poliţie pentru deturnarea unor fonduri ale sindicatului. Care „moralitate"? Care „elită"? Care este atunci miza acestor articole? Simplă ca bună-ziua, M.T. şi D.V. se visează şi se doresc rectori şi prorectori ai UVT. Pentru acest motiv au atacat vehement în presă şi pe la tribunale şi pe fostul rector. Nu i-a ales nimeni, au stat doi ani „liniştiţi", şi-au lins rănile, iar acum au început campania pentru următoarele alegeri. Cam cu doi ani înainte au început şi în legislaţia anterioară. Cu doi ani în avans încep şi acum. Doresc să fie percepuţi ca „elite" şi persoane „morale"... Mai trebuie să-i şi creadă cineva! Iar pentru a-i crede e nevoie de performanţă naţională şi internaţională. De unde aşa ceva? Prestaţia lor la UVT este una exterioară calificării, deci una de rang inferior, aşa cum din păcate se întâmplă după 1990, când în mediul universitar au pătruns şi inşi care, în condiţii normale, n-ar fi ajuns niciodată şi în nicio universitate din lume la statutul de dascăli universitari

Un grup de profesori universitari de la UVT

Citiri: 6468

Comentarii (59)

DOZA DE MANIp**aRE
Acest articolas este fara doar si poate o mica incercare de manip**are.Ca sa nu spun mai mult....gen anonime de grup, arma folosita feroce de comunisti in anii 50, culminand cu sedintele de desconspirare....e tc etc.
Am sa dau in continuare o mica parter din activitatea lui Daniel Vighi...asa ptr stiinta...." debutat în anul 1985 cu volumul de proză scurtă Povestiri cu strada Depozitului.
[modifică] Volume publicate

* Însemnare despre anii din urmã, (roman) Editura Cartea româneascã, 1989.
* Rusalii ‘51. Fragmente din deportarea în Bărăgan, monografie de istorie contemporană, Timişoara, Editura Marineasa (în colab. cu Viorel Marineasa), 1994.
* Joseph de Maistre, Istorie şi masonerie, selecţie de texte, studiu introductiv şi notă biobliografică, Timişoara, Editura Amarcord, 1995.
* Valahia de mucava, (eseu), Timişoara, Editura Amarcord, 1996 .
* Deportarea în Bărăgan. Destine - documente - reportaje, continuarea monografiei din 1994, ( în colab. cu Viorel Marineasa şi Valentin Sămânţă), Timişoara, Editura Mirton, 1996.
* Studiul Europa de nicãieri în Gabriel Andreescu, Naţionalişti, antinaţionalişti... (O polemicã în publicistica româneascã cu Alexandru Paleologu, Fey Laszlo, Daniel Vighi, Liviu Andreescu, Laurenţiu Ulici, Dan Oprescu), Editura Polirom, 1996.
* Studiul Scriitorii în revoluţie - radiografia unei mentalitãţi în volumul colectiv îngrijit de Romulus Rusan din colecţia Biblioteca Sighet, O enigmã care împlineşte şapte ani, Fundaţia Academia Civicã, 1997.
* Zona: prozatori şi poeţi timişoreni din anii 80 şi 90, Editura Marineasa, 1997.
* Decembrie, ora 10, (roman), Editura Albatros, 1997.
* Între hanger şi sofa. Literatura în epoca veche româneascã, (curs universitar), Editura Marineasa, 1998
* Studiul Vezi ce e de văzut? în volumul Carte cu Ion Dumitriu. O viaţă de pictor, ediţie îngrijită de Adrian Guţă şi Ion Bogdan Lefter, 1999, Editura Paralela ’45, pp. 407-409.
* Tentaţia Orientului (eseuri), Editura Paralela 45, 1998.
* Insula de vară, ( roman), Editura Polirom, 1999
* Studiul Fenomenul deportării – privire retrospectivă în volumul Anii 1949-1953. Mecanismele terorii, seria Analele Sighet, * Fundaţia Academia civică, 1999.
* Apocalipsa 9, (proză scurtă), Editura Paralela 45, 1999.
* Literatura în epoca veche românească. Teme fundamentale (curs universitar cu antologie de texte pentru seminar), Editura Brumar, 1999.
* Sorin Titel – monografie critică, antologie comentată, receptare critică, colecţia CANON, serie coordonată de Alexandru Cistelecan, Editura Aula, 2000.
* Prelegeri de literatură română, (curs universitar), Editura Universităţii de Vest, 2001
* Fals tratat de convieţuire, (proză, reportaj în colab. cu Alexandru Vlad, Andras Viszky) Editura Dacia 2002.
* Fahrplan für die sixties, Edition Solitude, Stuttgart, 2003.
* Lumea la 1848 ( sudii de istorie literară şi imagologie), Editura Dacia, 2003.
* Personajul istoric în literatura paşoptistă, (istorie literară), Aula, 2003.
* Misterele castelului Solitude, (roman), Editura Polirom, 2005.
* Dagherotipuri, proza scurtă în manualul de literatură română, clasa a X-a, Editura Niculescu, 2005.
* Cometa Hale-Bopp (roman) (Editura Polirom, 2007)
* Onoarea şi onorariul (studiu universitar) (Editura Cartea românească, 2007)

[modifică] Antologii

Este prezent în antologiile Competiţia continuă. Generaţia 80 în texte teoretice (Editura Vlasie, 1994; ediţia a II-a, Editura Paralela 45, 1998) şi Generaţia 80 în proza scurtă (Editura Paralela 45, 1998).Westwärts im Orientexpress – Rumäniens Literatur Unterwegs, “Neue Literatur”, Frankfurt, 1/1998, Romanian writers of the ’80s and ’90s, Editura Paralela 45, 1999,17. * * * Romanian Fiction of the ‘80s and ‘90s /antologie/, Editura Paralela 45, 1999, Zwei Geschichten, “Lichtungen”, Zeitschrift fur Literatur, Kunst und Zeitkritik, Graz, 81/XXI, Jg./2000 Az epitestol a leepitesig es vissza, “Beszelo”, 9-10, Budapest, 2000 Nyúlt a nyaka, mintha vakon keresne valamit, talán levegöt, “Tiszatáj” , Szeged, aug., nr. 8, 2001 Luftmusik – über die Äolsharfe, Edition Solitude – Edition totale eclipse, Stuttgart, 2003

Passauer Pegassus, Zeitschrift fur Literatur, Passau.
[modifică] Premii

* 1985, Premiul de debut al Uniunii Scriitorilor (Povestiri cu strada depozitului)
* 1994, Premiul Asociaţiei Scriitorilor, filiala Timişoara [Rusalii ‘51. Fragmente din deportarea în Bărăgan, (în colab. cu Viorel Marineasa)]
* 1996, Premiul ASPRO (Valahia de mucava)
* 1996, Premiul revistei „Tomis” şi al Asociaţiei Scriitorilor din Dobrogea [Deportarea în Bărăgan. Destine - documente - reportaje, ( în colab. cu Viorel Marineasa şi Valentin Sămânţă)]
* 1997, Premiul ASPRO, premiul Asociaţiei Scriitorilor, filiala Timişoara (Decembrie, ora 10)
* 1999, Premiul revistei “Familia” (Oradea) şi al revistei “Euphorion” (Sibiu), (Insula de vară)
* 2004, Diplomă de excelenţă pentru întreaga activitate şi promovarea imaginii Timişoarei, nr. 50, 2004
* 2005, Premiul pentru literatură, Fundaţia Principesa Margareta."....
mariotimis , 25 June 2010
DOZA DE MANIp**aRE
Acest articolas este fara doar si poate o mica incercare de manip**are.Ca sa nu spun mai mult....gen anonime de grup, arma folosita feroce de comunisti in anii 50, culminand cu sedintele de desconspirare....e tc etc.
Am sa dau in continuare o mica parter din activitatea lui Daniel Vighi...asa ptr stiinta...." debutat în anul 1985 cu volumul de proză scurtă Povestiri cu strada Depozitului.
[modifică] Volume publicate

* Însemnare despre anii din urmã, (roman) Editura Cartea româneascã, 1989.
* Rusalii ‘51. Fragmente din deportarea în Bărăgan, monografie de istorie contemporană, Timişoara, Editura Marineasa (în colab. cu Viorel Marineasa), 1994.
* Joseph de Maistre, Istorie şi masonerie, selecţie de texte, studiu introductiv şi notă biobliografică, Timişoara, Editura Amarcord, 1995.
* Valahia de mucava, (eseu), Timişoara, Editura Amarcord, 1996 .
* Deportarea în Bărăgan. Destine - documente - reportaje, continuarea monografiei din 1994, ( în colab. cu Viorel Marineasa şi Valentin Sămânţă), Timişoara, Editura Mirton, 1996.
* Studiul Europa de nicãieri în Gabriel Andreescu, Naţionalişti, antinaţionalişti... (O polemicã în publicistica româneascã cu Alexandru Paleologu, Fey Laszlo, Daniel Vighi, Liviu Andreescu, Laurenţiu Ulici, Dan Oprescu), Editura Polirom, 1996.
* Studiul Scriitorii în revoluţie - radiografia unei mentalitãţi în volumul colectiv îngrijit de Romulus Rusan din colecţia Biblioteca Sighet, O enigmã care împlineşte şapte ani, Fundaţia Academia Civicã, 1997.
* Zona: prozatori şi poeţi timişoreni din anii 80 şi 90, Editura Marineasa, 1997.
* Decembrie, ora 10, (roman), Editura Albatros, 1997.
* Între hanger şi sofa. Literatura în epoca veche româneascã, (curs universitar), Editura Marineasa, 1998
* Studiul Vezi ce e de văzut? în volumul Carte cu Ion Dumitriu. O viaţă de pictor, ediţie îngrijită de Adrian Guţă şi Ion Bogdan Lefter, 1999, Editura Paralela ’45, pp. 407-409.
* Tentaţia Orientului (eseuri), Editura Paralela 45, 1998.
* Insula de vară, ( roman), Editura Polirom, 1999
* Studiul Fenomenul deportării – privire retrospectivă în volumul Anii 1949-1953. Mecanismele terorii, seria Analele Sighet, * Fundaţia Academia civică, 1999.
* Apocalipsa 9, (proză scurtă), Editura Paralela 45, 1999.
* Literatura în epoca veche românească. Teme fundamentale (curs universitar cu antologie de texte pentru seminar), Editura Brumar, 1999.
* Sorin Titel – monografie critică, antologie comentată, receptare critică, colecţia CANON, serie coordonată de Alexandru Cistelecan, Editura Aula, 2000.
* Prelegeri de literatură română, (curs universitar), Editura Universităţii de Vest, 2001
* Fals tratat de convieţuire, (proză, reportaj în colab. cu Alexandru Vlad, Andras Viszky) Editura Dacia 2002.
* Fahrplan für die sixties, Edition Solitude, Stuttgart, 2003.
* Lumea la 1848 ( sudii de istorie literară şi imagologie), Editura Dacia, 2003.
* Personajul istoric în literatura paşoptistă, (istorie literară), Aula, 2003.
* Misterele castelului Solitude, (roman), Editura Polirom, 2005.
* Dagherotipuri, proza scurtă în manualul de literatură română, clasa a X-a, Editura Niculescu, 2005.
* Cometa Hale-Bopp (roman) (Editura Polirom, 2007)
* Onoarea şi onorariul (studiu universitar) (Editura Cartea românească, 2007)

[modifică] Antologii

Este prezent în antologiile Competiţia continuă. Generaţia 80 în texte teoretice (Editura Vlasie, 1994; ediţia a II-a, Editura Paralela 45, 1998) şi Generaţia 80 în proza scurtă (Editura Paralela 45, 1998).Westwärts im Orientexpress – Rumäniens Literatur Unterwegs, “Neue Literatur”, Frankfurt, 1/1998, Romanian writers of the ’80s and ’90s, Editura Paralela 45, 1999,17. * * * Romanian Fiction of the ‘80s and ‘90s /antologie/, Editura Paralela 45, 1999, Zwei Geschichten, “Lichtungen”, Zeitschrift fur Literatur, Kunst und Zeitkritik, Graz, 81/XXI, Jg./2000 Az epitestol a leepitesig es vissza, “Beszelo”, 9-10, Budapest, 2000 Nyúlt a nyaka, mintha vakon keresne valamit, talán levegöt, “Tiszatáj” , Szeged, aug., nr. 8, 2001 Luftmusik – über die Äolsharfe, Edition Solitude – Edition totale eclipse, Stuttgart, 2003

Passauer Pegassus, Zeitschrift fur Literatur, Passau.
[modifică] Premii

* 1985, Premiul de debut al Uniunii Scriitorilor (Povestiri cu strada depozitului)
* 1994, Premiul Asociaţiei Scriitorilor, filiala Timişoara [Rusalii ‘51. Fragmente din deportarea în Bărăgan, (în colab. cu Viorel Marineasa)]
* 1996, Premiul ASPRO (Valahia de mucava)
* 1996, Premiul revistei „Tomis” şi al Asociaţiei Scriitorilor din Dobrogea [Deportarea în Bărăgan. Destine - documente - reportaje, ( în colab. cu Viorel Marineasa şi Valentin Sămânţă)]
* 1997, Premiul ASPRO, premiul Asociaţiei Scriitorilor, filiala Timişoara (Decembrie, ora 10)
* 1999, Premiul revistei “Familia” (Oradea) şi al revistei “Euphorion” (Sibiu), (Insula de vară)
* 2004, Diplomă de excelenţă pentru întreaga activitate şi promovarea imaginii Timişoarei, nr. 50, 2004
* 2005, Premiul pentru literatură, Fundaţia Principesa Margareta."....
mariotimis , 25 June 2010
...
Bun am inteles. Va luati de Tolcea si Vighi, dar cu Marineasa ce aveti? Acest "batranel", cum il numitri voi e singurul care face treaba in UVT. N-o fi el printre elite, dar el e printre putinii care te invata ceva.
crusoe , 25 June 2010
...
Frumos au ajuns unele cadre universitate sa-si exprime punctul de vedere prin anonime. BRAVO ELITE de la UVT
Ce pregatire profesionala are dl Radu Duda, (vorbim de temele alese pentru conferinte) incat sa merite sa primeasca 900 euro pe conferinta (indiferent de sursa de venit)? Cred ca citeste cursurile de la Colegiul National de Aparare.
Nu credeti ca suma e mare raportata la slariul unui conf.univ. pregatit in domeniu ?(absurd sa comparam cu un profesor de liceu,chiar cu un doctorat in specialitate)
Daca nu era vorba de dl Radu Duda, Ziua de Vest mai dadea curs unei asemenea anonime ?
Am inteles ca universitatea are autonomie. Cum se manifesta ea, prin anonime ?
iordanescu , 25 June 2010
...
Trei intrebari : 1 - ce inseamna " Scris de Ziua de Vest 2 - " Este un fel de articol anonim ? 3 - Nu-si asuma nimeni raspunderea pentru cele scrise ?
iordanescu , 25 June 2010
Varza
Asta e marea problema a romanilor. De ce a primit ala bani, ca nu merita, de inde are banii, cine a venit in vizita la vecini, ce masina tare am dar locuiesc in garaj si mancatul de seminte. Asta este "normalitate", problema cu capra vecinului. Ne meritam cu prisosinta soarta.
Varza , 25 June 2010
...
Domnule "Varza" Intr-un fel aveti dreptate -ma refer la capra vecinului- Dar, sunt mai multi de dar.
Credeti ca e corect ca bugetul sa sustina cheltuielile fostei Case Regale ?
Pentru ca : Ex-regele a fost decorat de ocupantul sovietic, cu cea mai mare distinctie de razboi(si acum a fost recunoscut pentru aportul adusa la ocuparea tarii de sovietici, altfel nu-l invita la parada de Ziua Victoriei)
Pentru ca : stabilit in Elvetia (nu exilat, a se citi DEX) cu venituri asigurate, nu a ridicat nici un gest pentru apararea celor supusi teroarei sovietice, nici macar pentru apararea fostilor colaboratori din conducerea statului si a partidelor politice care i-au fost alaturi)
Pentru ca : a furat apoi a instrainat tablouri care apartineau Romaniei
Pentru ca : ascendentii ex-regelui nu au venit cu averi sau cu bani ca sa cumpere terenuri si paduri din Romania ci le-a primit de la statul Roman pentru formarea domeniilor regale, care sa aduca venit, venit insa din munca romanilor si averea din patrimoniul tarii.
Pentru ca : ex-regele a declarat ca nu cere nimic apoi a cerut si primit mii de hectare de padure (vezi zona Savrsin, Birchis si imprejurimi si zona Sinaia-Predeal. Pe langa astea a primit palate a caror cheltuieli se suporta de stat.
Pentru ca : Romania, conform Constitutiei nu este monarhie ca sa aibe obligatii de intretinere a ez-regelui si familiei
Pentru ca : in Franta, Germania, Italia, descendentii fostilor monarhi nici macar nu se apropie de granitele tarilor respective dar sa mai primeasca averi sau sa fie intretinuti de stat.
iordanescu , 25 June 2010
penibil!
persoana care a scris acest articol este de-a dreptul penibila!!!
pe d-nii Marcel Tolcea si Viorel Marineasa ii cunosc de ani de zile. mi-au fost profesori 3 ani si pot sa spun ca am un respect deosebit pentru acesti oameni.
atata timp cat articolul de fata nu este semnat si nu prezinta informatii si dovezi concrete despre persoanele in cauza, este un rahat pus in fruntea ziarului.
mi-ar fi rusine, ca redactor-sef al ziarului, sa permit publicarea unei asemenea putori.
o fosta studenta , 25 June 2010
Varza
Domnule "iordanescu" acum e clar, dumneata ai "o problema" cu casa regala, cu regalistii si cu oricine de acolo iar sentimentul de ura razbate dincolo de ceea ce scrii. In acest context discutiile despre cine a fost Tolcea, Vighi, etc si ce bani si de unde a primit Duda par complet depasite
Varza , 25 June 2010
ziua de vest a ramas asa cum o stim, nu?
ooooooo, daca nu ar fi gretos, textul asta ar fi chiar comic!
eu am facut facultatea de jurnalistica la Timisoara, sunt si voi fi mandru de alegerea mea ptr tot restul vietii. acum sunt jurnalist in Bucuresti si cu mandrie spun cu orice ocazie de ce profesori am avut noroc. Marcel Tolcea si Viorel Marineasa sunt doua modele de moralitate pentru mine. Va multumesc, domnilor profesori!!!
bogdan , 25 June 2010
Varza
Domnule "jurnalist din bucuresti" in cazul de fata nimeni nu neaga capacitatea profesionala a domnilor Tolcea si Marineasa doar se spune ca nu sunt niste "zei" precum se pretinde. E bine domnule "jurnalist din bucuresti" ca iti aperi fostii dascali.
Varza , 25 June 2010
nasol
:)
1. Ce mizerie de scrisoarea „anonima“ a lu peste! Domnii Tolcea, Marineasa si Vighi sunt trei dintre cei mai tari profesori pe care i-am cunoscut in viata mea. Stiu ca nu ar trebui sa-mi pierd timpul lasand comentariul asta, dar pe de alta parte parca mi-e pur si simplu jena sa inchid pagina asta de web fara sa zic nimic. Daca acesta este „jurnalism“, atunci dati-mi voie sa va spun ca e complet DE MAXIM CACAT. bliah. keep on the good work.

2. domnule "varza". :) o astfel de scrisoare anonima redactata fix din burta ma face sa cred ca nu am de-a face cu oameni seriosi. de asemenea, sincer chiar asta se face, se neaga capacitatea profesionala a domnilor tolcea, marineasa si vighi. si mi se pare nedrept. nu pentru ca ar fi niste zei, ci pentru ca sunt niste oameni fata de care se merita sa se dea jos toate palariile.
Ina Heroina , 25 June 2010
pentru bogda
Ei bine domnul Bogdan chiar va dau dreptate cei doi amintiti mai sus sunt niste modele de moralitate poate pentru dumneavoastra. Unul este betiv iar celalalt onanist.
adina , 25 June 2010
Varza
@ina Heroina, va plac exagerarile, nici eu nu inteleg de ce va pierdeti vremea postand, vedeti-va de, ce vreti dvs. Daca doriti putem dezbate calitatile si defectele acestor domni dar nu cred ca este cazul, oricum nu sunt de "scos palariile"
Varza , 25 June 2010
Coerenţă?
Mi se pare 'foarte tare' ca Vighi, căruia i s-a decernat Premiul Fundaţiei Principesa Margareta, în 2005 (conform postării făcute chiar de către el, că alţii nu prea sunt în posesia CV-ului respectiv), prin portocalizare, a ajuns, în 2010, să arunce cu noroi în soţul Principesei. Ăsta gest de mare moralitate! Asta coerenţă!
Pe aceia care se dau mari şi tari, contestând (din nefericire, prin invective ce nu le fac deloc cinste)calităţile de conferenţiar ale Principelui Radu, i-aş îndemna să nu pregete să-l asculte, să-i pună întrebări, şi abia apoi să scrie, dar în cunoştinţă de cauză. Este o persoană deosebită, cu un discurs elevat şi bine documentat, un om inteligent şi de clară bunăcredinţă, devotat României.
Aurelian , 25 June 2010 | url
Daniel Vighi si Ariergarda timoreaza, pacalesc, sau santajeaza partide sau lideri politici locali sau nationali
Am aflat despre atacul murdar la Alteta Sa Principele Andrei si mi-am amintit ca aceias tripleta m-a obstructionat cand am botezat, impreuna cu Marin Sorescu , Teatrul National Timisoara cu numele lui Eminescu si cand am vrut sa ridic statuia genialului poet in fata Teatrului. Educatia carierista a acestor odrasle de comunisti si securisti care si-au privatizat functia de secretari cu propaganda din judet, rabufneste se developeaza clar, cand apare ceva de "privatizat" in peisajul institutiilor importante din Timisoara. Astfel au pus stapinire si pe Teatrul National, si pe Muzeu, etc... In Adevarul din 23 iunie Andrei Plesu le ofera un studiu substantial despre menirea si rostul asazisei "Societati Civile" pe care-l recomand tuturor celor care vor sa aiba o parere autorizata . Citindu-l veti descoperii pasaportul falsificat cu care Daniel Vighi si Ariergarda timoreaza, pacalesc, sau santajeaza partide sau lideri politici locali sau nationali. Ei folosesc tehnica "taxei de protectie", utilizata de lumea interlopa, pe care o imbraca , o disimuleaza, cu o haina culturala, in fata careia , inculti, politicienii, se pierd, se simt flatati, promovati in "lume buna", astfel au ajuns cetateni de onoare aproape toti secretarii de partid sau informatorii din cultura timisoreana, pe care revista Orizont a refuzat sa-i divulge.
Ioan Ieremia , 25 June 2010
...
dragi timisoreni,acest vighi n-are caracter bun.
lucian stoica , 25 June 2010
...
vighi, la revolutie a fugit la parta, la neamuri, vrea sa conduca universitatea, sa ne fereasca Dumnezeu, scuip pe cv ,e un om rau, un oportunist ,o javra.



lucian stoica , 25 June 2010
marcele nu uita de datoriile tale!
Marcel Tolcea i-a dat lui Dan Ungureanu să predea (în locul său) orele sale la unul din Masterele de la Facultatea de Ştiinţe Politice şi ale Comunicării, dar... a uitat să-i dea şi banii pentru respectiva muncă, aceluia care a trudit efectiv. Banii au fost încasaţi de Tolcea (ca titular al cursului).
daniel , 26 June 2010
...
de ce ti-ai pus cv , nu intere pe nimeni, lumea s-a lamurit ce fel de om esti, vighi.un peibil.ha ha ha...
vighi lia , 26 June 2010
completare VIOREL MARINEASA
Vad HOARDE intregi de "culti" cu obiectul gandirii in ficat strepezindu-se la fapte sau oameni despre a caror existenta au aflat de pe stadionul 1Mai.E prea greu si necesita mult prea multi neuroni ptr ei sa inteleaga ca biata Cultura desi este si un apanaj al Agorei totusi ea nu se face si nici nu trece prin ficat, ci prin ani indelungati de studu individual si nestiut.
Adaug aici CV lui Marineasa si nu NU e Vighi cel ce a postat CV-ul de mai sus.O logica de bun simt ar spune ca un CV este asa cum este, nu importa cine-l scrie atata vreme cat nu este contrafacut.Dar ma repet, e nevoie de mai multi neuroni sa intelegi diferenta dintre un meci al lui Poli si inductia unui subiect intr-o propozitie fara predicat.

Nume: MARINEASA

Prenume: VIOREL

Data naşterii: 2 septembrie 1944

Locul naşterii: satul ŢIPARI, com. COŞTEI, jud. TIMIŞ

Părinţii: - tatăl - VASILE MARINEASA, notar cercual, apoi funcţionar, astăzi pensionar

- mama - LIVIA MARINEASA, născută R0TARIU, casnică, muncitoare la Cooperativa „Colortex", decedată

Starea civilă: - căsătorit, doi copii

Studii: - clasele I-VII, Şcoala Elementară Lipova (1951-1958)

- clasa a VIII-a, Şcoala Medie Lipova (1958-1959)

- clasele IX-XI, Liceul nr. 5 Timişoara (1959-1962)

- Universitatea din Timişoara, Facultatea de Filologie, secţia română-germană (1962-1968)

Funcţii: - profesor la Şcoala Generală Şoşdea, jud. Caraş-Severin

- metodist (instructor, referent) la Casa de Cultură a Studenţilor Timişoara (1973-1990)

- redactor la revista Orizont (1990-prezent)
- redactor la ziarul Timişoara (1990)
- redactor-şef, apoi director al Editurii de Vest din Timişoara
(1990-1993 )
- consilier editorial la Editura Marineasa (1993-prezent)
- şef al departamentului cultural 1a ziarul Realitatea bănăţeană
(1995-1996) )
- redactor la ziarul Timişoara (1996-1997)
- conferentiar la Universitatea de Vest din Timişoara, Facultatea de Ştiinţe Politice, Filosofie şi Ştiinţe ale Comunicării, Secţia Jurnalistică (1997-prezent)
Burse de studii: - Participare la seminarul pentru profesori de jurnalism, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent, proiect cofinanţat de Uniunea Europeană prin Programul PHARE pentru Democraţie, cu participarea Fundaţiei SOROS (Bucureşti, septembrie 1997)

- Stagiu de pregătire pentru profesorii de jurnalistică la Université de la Mediterranée (Marsilia, iunie 1998)

Doctorat: - lucrarea Sensul tradiţiei în publicistica lui Nichifor Crainic şi a lui Nae Ionescu, Universitatea de Vest din Timişoara (conducător ştiinţific - prof. univ. dr. Iosif Cheie), susţinută în ianuarie 2004; titlul de doctor în domeniul FILOLOGIE cu distincţia Magna cum laude, conferit în baza Ordinului Ministrului Educaţiei şi Cercetării nr. 3876 din 19.05.2004.

Teza a fost publicată în volumul Tradiţie supralicitată, modernitate diortosită. Publicistica lui Nichifor Crainic şi a lui Nae Ionescu, la o nouă citire, Editura Universităţii de Vest, Timişoara, 2004.

Asociaţii: - membru al Uniunii Scriitorilor din 1990

- membru al Asociaţiei Scriitorilor Profesionişti (ASPRO) din 1994

Distincţii: - 1982: Premiul pentru proză al cenaclului revistei „Orizont" şi al Asociaţiei Scriitorilor din Timişoara

- 1992: Premiul Asociaţiei Scriitorilor Timişoara pentru proză scurtă (vol. Unelte, arme, instrumente)

- 1994: Premiul pentru proză al Asociaţiei Scriitorilor din Timişoara (vol. Rusalii '51)

- 1995: Premiul pentru proză scurtă al ASPRO (vol. Dicasterial)

- 1996: Premiul de excelenţă al Uniunii Scriitorilor, Filiala Timişoara, pentru publicistică culturală

- 1996: Premiul revistei „Tomis" şi al Asociaţiei Scriitorilor Dobrogea pentru literatură-document (vol. Deportarea în Bărăgan. Destine, documente, reportaje)

- 2004: Diploma de excelenţă a Direcţiei pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Cultural Naţional a Judeţului Timiş (pentru promovarea poeziei tinere şi a unor lucrări referitoare la istoria Banatului)

- 2004: Diploma Consiliului Judeţean Timiş (pentru întreaga activitate desfăşurată şi merite deosebite în promovarea artei şi culturii timişene)

Colaborări la reviste: - Orizont, Familia, Viaţa românească, Euphorion, Interval,

22, Contrapunct, Vatra, Dilema, Reflex, A treia Europă, Echinox, Neue Literatur, Lichtungen (Graz) ş.a.

mariotimis , 26 June 2010
...
sa fie lustrati vighi si slugoiul lui
popovici , 26 June 2010
,elite,?
draga mariotimis,
Nu vezi ca CV-urile pe care le postezi pentru cei pe care-i aperi confirma tocmai ceea ce spune scrisoarea? Adica sunt ,elite, cu telenovele, gen Budulea Taichii, cu premii luate pe la Tulcea, Constanta, Buzias, Moneasa etc. Astea se pot lua fara a fi universitar. In fond, dai dreptate scrisorii
damian , 26 June 2010
...
Domnule "Varza", eu nu am nici o problema si nici ura fata de ex-casa regala. Am scris doar cateva motivatii pentru care nu sunt de acord (nu am spus ca sunt impotriva) cu atentia care se acorda ex-regelui si familiei sale in conditiile in care Romania este REPUBLICA. Daca nu ma insel si Grecia poate fi enumerata printre tarile citate de mine in ultima fraza din comentariul anterior
Sunt niste adavaruri istorice care fac sa ne intrebam - motivul pentru care se proslaveste atat fosta Casa Regala. Iata cateva : 1 - intr-o conjunctura a acelei perioade, Antonescu a fost cel care i-a redat tronul lui Mihai; si totusi : 2 - ex-regele Mihai nu i-a comutat (la cererea avocatilor) pedeapsa cu moartea data lui Antonescu ; 3 - Antonescu a obtinut conditii mai bune pentru Romania in urma negocierilor cu Stalin, negocieri purtate prin ambasada din Finlanda, pentru intoarcerea armelor. Telegrama de raspuns i-a fost ascunsa lui Antonescu pentru a se realiza arestarea lui; 4 - stiti ca in urma actului acesta infaptuit de fostul rege , au ramas in prizonierat la rusi peste 120.000 militari romani
-unii au pierit in Siberia iar cu altii s-a format divizia Tudor Vladimirescu, aproape decimata si ea, pentru ca era folosita de rusi ca un scut, mereu in prima linie.
Nu este vorba de ura d-le Varza. Este vorba ca ridicam in slavi pe ex-regele Mihai si familia regala si sunt convins ca nu merita acest luru.
Poate puteti sa explicati motivul pentru care in tarile mentionate anterior , descendentii monarhiilor nici macar nu sunt primiti in tara ? Si asta in conditiile in care respectivele monarhii au fost autohtone, nu ca la noi.
iordanescu , 26 June 2010
...
vighi si marineasa sa-i lase pe cei tineri, sa-si vada de pensia lor , au dus-o bine inainte, se vede si din cv-uri. poate vighi o fi fost si turnator la securitate ,nu-i exclus.
luca , 26 June 2010
...
Ei te vor blama daca ramai tacut,
Te vor ocari cand vorbesti prea mult
Si te vor condamna daca vorbesti prea putin.
Orice vei face vei fi condamnat.
Lumea gaseste intotdeauna o cale prin care sa venereze
Si una prin care sa blameze.
un om , 26 June 2010
de ce nu cautati?
daca ati cauta stenogramele plenarelor utc in arhivele utc Timis, ati vedea ca tolcea era cel mai zelos adulator al marelui conducator, ca sa ma exprim elegant Singur se oferea sa fie pe lista celor ce vrobeau de la tribuna, vorba vine vorbeau.
dan , 26 June 2010
Ha, Ha, HA
Pun pariu ca astia se vor impaca. Nu vedeti ca marcelus nu neaga nimic din scrisoare, incearca doar sa abata atentia. De fapt, ce-i mana in lupta? Banul, frate, banul! Marcelus nu-i suparat pe liuta, el e necajit ca plata principelui s-a facut prin firma liutei. De ce nu s-ar face prin firma lui marcelus, la tolce vita? Sau prin ariergarda lui Daniel? Eu pun pariu ca urmatoarele conferinte ale principelui se vor plati prin firma lui marcelus, liuta trebuie sa inteleaga...apoi, celelalte care vor veni prin ariergarda. Cine stie, daca vor mai fi si altele, poate ajunge si viorel la rand. La urma, pupat toti piata Endependenti! Frumoasa tara, imi place la nebunie!
avram , 26 June 2010
despre Vighi
Dl. profesor Ştefan Munteanu regretă şi acum că i-a dat lui Vighi titlul de doctor, deoarece Prof. univ. dr. Ioan Pop (Cluj) şi celălalt profesor (venit, parcă de la Bucureşti) ceruseră să-i fie respinsă teza (chiar la susţinere), deoarece era un talmeş-balmeş jenant. Vighi îi promisese profesorului Munteanu că va corecta teza (pe care i-o returnase de trei ori), că va face adăugirile sugerate de profesor, îl minţise că a operat aceste modificări, dar se prezentase cu o lucrare haotică şi plină de lucruri în neregulă. Atunci, Ciocârlie (şi el membru în comisie) perorase cu un foc ce-i lăsase pe toţi fără respiraţie (erau ciraci în A TREIA EUROPA etc.). Cei trei s-au lăsat înduplecaţi, dar profesorul - a fost mereu extrem de exigent - nu-şi iartă această concesie.
daniel , 27 June 2010
din nou
Cei „TREI CRAI DE LA RĂSĂRIT” au condus mascarada numită - pentru nătărăi - Manifestaţie anticomiunistă, în 1 dec. 2009, în Piaţa Operei, unde au încercat să provoace o încăierare de proporţii, dar au fost împiedicaţi de poliţie şi jandarmi, iar oamenii normali nu s-au lăsat antrenaţi. Manifestanţii au fost vreo 50-60 de interlopi. Bannerul „SOCIETATEA TIMIŞOARA NU-I A VOASTRĂ” a fost de un absurd homeric: nimeni nu-şi exprimase vreo intenţie de acaparare în sensul respectiv. Cu ei a mai fost şi Conf. dr. Ioan Vultura (pensionar), fost nomenclaturist: a făcut parte până în dec. 1989 din structura la vârf a CC. al UTC. În febr. 1990, Smaranda Vultur (acum, conf. dr., portocaliu intens) i-a alungat în mod josnic pe Ion Arieşanu şi Anghel Dumbrăveanu de la conducerea revistrei ORIZONT (ei îi asiguraseră debutul şi o publicaseră ani în şir), pentru a rămâne în fruntea bucatelor cineva din familie ca... anticomunist, după o schemă de-acum ştiută. În Bucureşti, în aceeaşi seară, a fost pângărită Piaţa UNiversităţii, de vreo 30-40 de interlopi, dirijaţi de Funeriu, Monica Macovei şi Paleologu junior. Mascarade similare s-au organizat şi la Braşov, Târgovişte.
daniel , 27 June 2010
cica jurnalism:)) rad, fratzilor, de voi toti!!!
sunt perfect de acord cu "o fosta studenta , 25 June 2010":
persoana care a scris acest articol este de-a dreptul penibila!!!
pe d-nii Marcel Tolcea si Viorel Marineasa ii cunosc de ani de zile. mi-au fost profesori 3 ani si pot sa spun ca am un respect deosebit pentru acesti oameni.
atata timp cat articolul de fata nu este semnat si nu prezinta informatii si dovezi concrete despre persoanele in cauza, este un rahat pus in fruntea ziarului.
mi-ar fi rusine, ca redactor-sef al ziarului, sa permit publicarea unei asemenea putori.
diana , 27 June 2010
P.S
rusine sa va fie!!asa puteti sa va mai faceti tiraj....prin jeguri si minciuni!meritati sa fiti scuiptai in fata, nimic mai mult
diana , 27 June 2010
...
vighi a intrat la facultate la ff, tatal era securist, folosindu-se de unul si de altul s-a catarat la universitate, si-a angajat acolo si nevasta, minte ca a fost la revolutie, de fapt s-a furisat la sat, a fost in strainatate cu burse , are dosar pentru deturnare fonduri. si cate articole mincinoase...si cata rautate are in el. vrea sa ajunga rector dar lumea il cunoaste, n-o sa-l aleaga nimeni. cand aud acest nume , scuip.
daniela , 27 June 2010
Nesimtitilor, ziar de 2 lei
Nu va este rusine sa-i terfeliti asa numele lui Marcel Tolcea? Acest om tocmai ca este un exemplu de moralitate, demnitate, onestitate si isi respecta studentii. Ba mai mult, toti studentii il admira si-i sunt recunoscatori pentru inteligenta dumnealui si abilitatea de a se face placut de studentii sai.
Articolul plin de subiectivitate prezinta frustrarea pseudoziaristului care nu are nici macar curajul de a se semna cu numele. Halal ziarist care se ascunde in spatele monitorului.RUSINE SA VA FIE!!!
Andreea , 27 June 2010
...
"Doresc să fie percepuţi ca „elite" şi persoane „morale"... Mai trebuie să-i şi creadă cineva! Iar pentru a-i crede e nevoie de performanţă naţională şi internaţională. De unde aşa ceva? Prestaţia lor la UVT este una exterioară calificării, deci una de rang inferior"
Nu au nevoie de creditul tau jegos de pseudoziarist. Atat Viorel Marineasa cat si Marcel Tolcea, nu doar ca fac parte din elite, ci sunt in varful elitelor. Acesti oameni nu trebuie sa-si demonstreze calitatile, e de ajuns sa participi la un curs sau seminar sa-ti dai seama de superioritatea discursului si a cunostintelor. RUSINE INCA O DATA AUTORULUI ACESTUI ARTICOL!
Andreea , 27 June 2010
Vai Andreea
Andreea, de ce nu citesti tu si revista studentilor de la jurnalism ca sa vezi ce "frumos" il prezinta ei pe Tolcea, ca valoare are -adica nema-, iar orele, cele mai multe, de fapt nu si le tine...
avram , 27 June 2010
...
Avram du-te in alta parte cu minciunile astea. Vorbesti in necunostinta de cauza.
Andreea , 27 June 2010
articol varza , Comentariu cu putine voturi [Arata]
De ce?
Nişte lingăi ceauşişti au fost Tolcea şi Vighi. Toţi trei sunt acum lingăi marinăreşti. Tatăl şi unchiul lui Marineasa se răsucesc în mormânt, ca foste victime ale comunismului, văzând ce face urmaşul lor. În articol este vorba de calităţile morale, dragă studentă foarte încântată de inteligenţa şi arta de a se face plşăcuţi a unor dascăli. Şi să ştii că atunci când o întreagă redacţie împărtăşeşte un punct de vedere, nu trebuie nreapărat semnat articolul. Devine redacţional. Dar asta trebuia să ştii de la facultate de la foarte inteligenţii şi plăcuţii tăi dascăli. Cum de nu sunt aşa plini de admiraţie toţi ceilalţi studenţi sau foşti studenţi?
Manu , 28 June 2010 | url
... , Comentariu cu putine voturi [Arata]
Mai universitarilor si jurnalistilor...
Mai intai, mai jurnalistilor, nu stiu sa citesc eu sau articolul nu cuprinde decat cateva fraze de introducere a unei scrisori semnate anonim de cativa universitari de la Vest? Si-atunci de unde pana unde atata polemica legata de un jurnalist din redactia ZDV? Redactia nu a facut altceva decat sa dea drumul unei scrisori publicata deja altundeva.
Apoi, mai universitarilor, cei care ati scris sau cei care ati comentat, nu vi se pare ca daca ajungeati printi si voi vocile voastre aveau alta valoare?
Nu ii stiu prea bine pe cei trei incriminati (sau laudati in comentariile voastre) dar mi se pare ca prea v-ati pus poalele in cap pentru o cauza prea mica. Aplecati-va mai bine pe problemele existentiale, pe nemaipomenitele masuri ale Guvernului, pe omnipotenta dictatorului, pe TVA, pe salariile voastre de bugetari. Daca rectorul a declarat ca Duda a fost platit din sponsorizari si nu din fondul de salarizare al Univ, puteti sa verificati si abia apoi sa luati o pozitie (indiferent care este aceea). Or fi teoreticieni si dascali iubiti cei trei, dar Universitatea asta de Vest cred ca are mult mai multe valori, care ar putea in secuda urmatoare sa fie rectori, prorectori, decani, prodecani. Cred ca lupta pentru ciolan trebuie sa fie mai decenta intre universitari. Este, totusi, o tagma elevata...
Neutrogen , 28 June 2010
@avram
Articolul din Xpune nu face referire la cei trei profesori. Cursurile lui Marineasa și Tolcea sunt printre singurele instructive de la sectia de Jurnalism(alături de alți doi sau trei profesori). Cu Vighi nu fac, deci nu pot să exprim o părere. Cei vizați erau anumiți seminariști care nu aveau chef/timp de lucru.
Dragă avram, înainte de a folosi materiale pe care nu le înțelegi, te rog frumos să stai o secundă să citești cu atenție ce am scris, poate nu vei mai scrie sub impulsuri de moment.
Cu stimă, Cristi V.
Cristi V. , 29 June 2010
Domnilor comentatori si aruncatori de flegme,
Mi-e sila cand vad cum doi dintre prea putinii Profesori (P!) din UVT -d-nii Tolcea si Marineasa- sunt blamati in asemenea hal.

Domnul Vighi nu mi-a fost profesor, dar in cazul celor doi nu pot sa spun decat ca imi pare rau ca nu exista decat un domn' profesor Tolcea si un domn' profesor Marineasa.

Propun o solutie pt. reforma universitara:
clonarea profiilor Tolcea si Marineasa si nimicirea dejectiilor universitare.
o fosta studenta , 29 June 2010
ps: curatarea dejectiilor universitare
pana nu le ajunge unora la gat!
o fosta studenta , 29 June 2010
@Andreea
,,Nu va este rusine sa-i terfeliti asa numele lui Marcel Tolcea? Acest om tocmai ca este un exemplu de moralitate, demnitate, onestitate si isi respecta studentii. Ba mai mult, toti studentii il admira si-i sunt recunoscatori pentru inteligenta dumnealui si abilitatea de a se face placut de studentii sai.
Articolul plin de subiectivitate prezinta frustrarea pseudoziaristului care nu are nici macar curajul de a se semna cu numele. Halal ziarist care se ascunde in spatele monitorului.RUSINE SA VA FIE!!! "

subscriu.
gogu , 29 June 2010
Moralitate
Daca tot sustineti exemple de moralitate, dumneavoastra - "profesori universitari de la UVT", de ce nu spune-ti care va sunt identitatile? sa va fie rusine!!!
Anonim , 30 June 2010
Interesant!
Interesant articol. Cat despr emoralitate evitati sa mai folositi numele domnului profesor Viorel Marineasa in rahatul asta. Jos palaria in fata acestui mare om! Am ramas cu ceva din materiile domnului Marineasa.
Cat despre M.T. .... ha ha .... naspa moment domnule Tolcea...ca si asa ati facut de multe ori foi/pliante cu neregurile din UVT. Oameni care v-au ajutat si v-au intins o mana de ajutor...ati aruncat cu gunoi in ei..frumos gest..roata se intoarce! Jalnic si penibil! Intri in masonerie si ai drepturi! Ah si cate colege au trecut prin patul lui :))....
Interesant!!!!!!!!!!!
bebela , 30 June 2010
Este articol sau scrisoare ?
Imi repet ignoranta. Este articolul unui ziarist de la Ziua de vest sau scrisoarea unor profesori de la Universitatea de Vest? Cred ca o parte dintre cei care au postat mesaje sunt intr-o confuzie deplina si nu inteleg faptul ca o scrisoare publicata intr-o alta gazeta si preluata de ZDV ramane o scrisoare si nu un articol al ZDV. este o scrisoare publ. Eu asa cistesc sau altcineva citeste altceva? Mai uitati-va la preambulul din fata scrisorii. Si cred ca ar trebui mai multa decenta daca va pretindeti jurnalisti sau posibili viitori jurnalisti. Mai ales in ceea ce priveste limbajul folosit.
Neutrogen , 30 June 2010
...
Omule, ceea ce tu nu intelegi e ca redactorii, in speta redactorul-sef, decice daca ORICE material intra sau nu in ziar. Asa ca si cei de la Ziua pot fi trasi la raspundere pentru ca publica anonime. La fel, orice redactor poate sa scrie el insusi un text anonim si sa il atribuie si lui Sf Petru. Despre asta e vorba. Daca textul era semnat, se stia ca mizeriile astea nu sunt scrise de cei de la Ziua. Asa, oricine poate sa se indoiasca asupra identitatii autorilor.
Stea.mica , 01 July 2010
Mesaj dl.prof.univ.dr.Marcel Tolcea
Domnule Tolcea,
Am incercat sa va scriu pe blogul dvs. dar se pare ca nu le este permis doar celor care sunt de acord cu dvs.
Asadar, va scriu aici. Precizati la un moment dat ca Lia Epure preda la o universitate privata din Arad un curs dupa ureche. Vreau sa va reamintesc ca tot acolo ati predat si dvs. acum doi ani de zile o data la 2 saptamani, sambata, timp de aproximativ 2 ore, pt ca mai mult nu ati considerat necesar sa o faceti si banuiesc pe o suma frumusica. Si din cate imi amintesc doamna Epure v-a prezentat celor de acolo.
Cat despre a preda dupa ureche, dvs ati predat atnci dupa un curs al Cristinei Coman.
Asadar a preda o data la 2 saptamani 2 ore dupa un curs al altcuiva si sa te pretinzi mare prof.univ.dr., prefer modul in care preda Lia Epure.
P.S. Apropo dl Tolcea, cati bani ati incasat de la UVVG timp de 2 ani, pe lun[, pt cele doua ore odata la 2 saptamani si apoi haideti sa facem comparatie impreuna si sa vedem unde va raportati fata de Principele Radu.
P.P.S. Scuzati greselile gramaticale, dar cursul de tehnici de redactare l/am facut cu prof.univ.dr. Marcel Tolcea!
Fost student , 01 July 2010
...
Mai, Stea mica, ma bag si eu in seama printre voi care va razboiti pentru nu stiu care pricina - sint poate orgolii de ziaristi la mijloc - eu am retinut si poate, daca vrei sa fii corecta, trebuie sa retii si tu, ca aceasta scrisoare a profesorilor universitari a aparut mai inainte pe saiturile (site-urile) altor publicatii si abia apoi la Ziua. Sigur ca redactorul sef are responsabilitate pentru ceea ce apare intr-un ziar, dar daca a preluat gogoasa de la altii ne-o vinde la acelasi pret. Oricum nu noi putem sa facem dreptate, sunt altii platiti special pentru asta. Si au si pensii barosane.
Stelica , 01 July 2010
...
Lia Iepure sa publice contractu! Sa vedem ce scrie acolo! Nu ma intereseaza cum sunt Tolcea, Marineasa si Vighi fiindca ei fac cultura! Lia nu stie sa faca decat santaj si crize.
Malinul de Sus , 03 July 2010
Vai
Daca este sa este grav deoarece oricine poate sa faca ceva in viata daca il sprijina cineva dar nu daca acesti oameni au si radacini securiste sa fie retrogradati si propusi oameni "sanatosi"
oto , 01 August 2010
hmm...
Imi pare rau pentru domnul Marineasa ca a fost bagat in aceeasi oala cu Tolcea. e o diferenta ca de la cer la pamant.Tolcea e un tip alunecos, pervers..imaginati-va ca "elita" isi mai petrece timpul barfind studente prin facultate si inventand fel de fel de lucruri ca un zarzavagiu din Cartan. Inainte imi placea mult ca profesor si nici acum nu ii neg capacitatile ca si cadru didactic, insa coloana lui vertebrala e subreda. Imi pare sincer rau pentru caracterul indoielnic al domnului Tolcea. L-a acuzat pe fostul rector ca si-a adus fata in facultate, dar l-am vazut cat de prefacut era cand se intalnea cu Mariana Vid si ce frumos ii vorbea(asemenea unui barfitor de 2 lei). Am auzit tot mai multe colege plangandu-se de avansurile facute de catre acest "don Juan" al UVT-ului...in fine, nu ma mai intereseaza persoana acestui domn,doar ca am dat intamplator de articol si as vrea numai sa le spun celor care il apara ca si eu la un moment dat am militat cu ceilalti studenti contra demiterii lui. dar am avut "sansa" sa il cunosc mai bine dupa acest episod si acum imi pare rau ca am procedat asa.
o fosta studenta , 06 August 2010
nume, nume ...si nimicuri
Asta sunt cei trei plus Duda si Iepuroaica....adica din nimic iese nimic, niste veleitari de doi lei, pupatori de dosuri si cam atat.T.Marcel ii canta si il freca la cohones pe IMA de nu-ti putea-i inchipui..dupe... un sut in kur, Marineasa..un obscur, dar ff obscur instructor cultural intru Cantarea Romaniei ( fu buna orice s-ar zice), Vighi,prof la scoala de tagani nr 15...acum nume grele ale UVT..Doamne miluieste si iarta-ne pe noi de prostie....
Filotei,calugar cosmic , 16 August 2010
Câta nerusinarea!
Cum va permiteti sa denigrati in asa hal niste PROFESORI in adevaratul sens al cuvântului si in acelasi timp cu dânsii toti absolventii de Jurnalistica de la Vest?
Pot sa va garantez ca nu pusesem piciorul in Timisoara inainte de ziua examenului de admitere pe care il amintiti, pentru presupusele meditatii cu Dl. Tolcea, si totusi am intrat onorabil zic eu, situându-ma printre primii cinci admisi!
Daca aceasta anonima e semnata de 'profesori universitari', am serioase indoieli ca vom avea generatii de absolventi integri, critici si inteligenti..Trist!!
Eva Iuliana NOVACEAN , 09 September 2010
Câteva adevăruri
Adevărul este că ţucălarii portocalii sunt lipsiţi de orice demnitate. Vighi şi Marineasa au făcut parte din comando-ul dirijat de Mihăeş, prin care au prostit tot felul de bramburiţi în 1 decembrie 2009, în Piaţa Operei din Timişoara, prin manifestaţia pro-băselu, prezentat ca mare... anticomunist, deşi a fost nomenclaturist PCR şi securist de frunte. Să nu te prăpădeşti de rîs? Sau de plâns? Ei s-au dat în spectacol în Timişoara, iar Funeriu, Monica Macovei şi junele Paleologu, în Piaţa Universităţii din Bucureşti, mânjind nişte simboluri cu adevărat anticomuniste. Apoi au fost răsplătiţi: Funeriu a fost făcut ministru, deşi n-a avut carte de muncă timp de 15 ani cât a stat prin străinătăţuri; Mihăeş a fost reconfirmat adjunct la ICR (unde fusese numit de PNL, ca şi licheaua de Patapievici, dar şobolanii ştiu să se salveze totdeauna, aşa că au menţinut în posturi javre ca Brânduşa Armanca, o nesimţită care şi-a permis să o pună la punct cu insolenţă fără margini pe Doina Cornea, a doua zi după diversiunea citată); Vighi a fost făcut profesor universitar fără să îndeplinească criteriile legale. Păcat că Marineasa (cu tată şi unchi victime ale represiunii comuniste) stă în asemenea tovărăşie urât mirositoare. Comentatoarea Iuliana Novăcean, din 9 septembrie, se inflamează cu mânie proletară, dar este chiar aeriană.
Mircea , 17 September 2010 | url
nima-m poceaca
fain ne mai umflam in pene, niste politruci incompetenti sunt acum vocali. este vremea hahalerelor, nu-i asa?
intelectualu' , 23 November 2010
prietenii pornografului Stefan Andronache nu cred ca sunt de soi
prietenii pornografului Stefan Andronache nu cred ca sunt de soi, si cum Marcel Tolcea s-a fotografiat cu el, nu mai are sens sa vorbim de prea multa eleganta. Macar in calitate de parinte, Marcel Tolcea, trebuie sa ii arate lui Stefan Andronache nu este elegant sa fie pornograf cu studentele din Tibiscus.
homotaranus , 10 February 2011 | url

Scrie un comentariu

mai mic | mai mare
security image
Scrie codul antispam

busy

SEMNEAZĂ PETIȚIA!

►Petiţie pentru îndepărtarea de la Timişoara a episcopului-vicar Paisie (cetăţeanul Ion Gheorghe) - uzurpatorul ÎPS Nicolae, Mitropolitul Banatului

 

S.C. HELP TRANS S.R.L.

Cu sediul in Oraviţa, str. Timişorii, nr.1., jud. Caraş Severin

ANGAJEAZĂ:

DULGHERI şi ZIDARI calificaţi pentru lucrări în construcţii

Oferim salarii atractive. La cerere, asigurăm cazare.

Telefoane de contact:

0255/571925; 0740098662; 

0744607924; 0720039629


Masaj
Masaj anticelulitic, terapeutic si de relaxare
tel: 0732 535 532

Clinica Tratament Hemoroizi

Tratament hemoroizi fara operatie
www.TamiClinic.ro

Si reclama ta poate sa fie aici!

 

Toate categoriile