safari 750x100

FOTO

„Vestea cea mai bună este că şi constructorul de la Pecica-Nădlac a început activitatea – decopertare strat vegetal şi fundaţie autostradă”, spune Marius Popovici, prim-vicepreşedinte PNŢCD Timiş

Autostrada Vestului merge înainte. Mai şontâc prin unele locuri, mai bine în altele, în orice caz... se lucrează. Poate nu peste tot aşa cum ar fi trebuit şi la turaţie maximă, dar în unele locuri treaba merge.

Pe lotul I Lugoj – Deva constructorul a avansat foarte mult în ultima perioadă în domeniul terasamentelor, ceea ce înseamnă că în mare parte fundaţia autostrăzii, de circa 30 de kilometri (Babşa-Mănăştiur), este în stare de finalizare – argilă şi balast compactat. Podeţele sunt în mare parte terminate, un efort deosebit va însemna, în următoarele luni, terminarea fundaţiilor la cele două poduri peste Bega – Babşa, Belinţ – unde în mare parte au fost terminate coloanele din beton armat – unele chiar până la 28 de metri adâncime, fiind în fază avansată fundaţiile podurilor peste Bega.

„Circulaţia pe autostradă până la Pecica nu va fi o problemă până în luna decembrie a anului curent”

Tronsonul de autostradă Arad-Nădlac se evidenţiază pe lotul 2 – Arad-Pecica – printr-o activitate extrem de intensă. Lucrările de artă – 6 poduri şi supratraversări – fiind în mare parte terminate, fundaţia autostrăzii este în mare parte finalizată, iar pe circa trei kilometri din cei 11 este deja pozat asfalt, mai multe echipe lucrând în aceste zile la stratul de balast stabilizat şi AB2 binder (asfalt de legătură).

„Consider că eforturi trebuie depuse la pasajul peste calea ferată Arad-Nădlac, acesta fiind în mare parte betonat, dar autostrada, care în această porţiune este în rambleu, necesită un volum foarte mare de umpluturi – argilă compactată – de până la 7-8 metri.  După părerea mea personală, şi dacă ritmul alert va fi menţinut, circulaţia pe autostradă până la Pecica nu va fi o problemă până în luna decembrie a anului curent. Vestea cea mai bună este că şi constructorul de la Pecica-Nădlac a început activitatea – decopertare strat vegetal şi fundaţie autostradă”, spune Marius Popovici, prim-vicepreşedinte PNŢCD Timiş.

„Consider că legislaţia ar trebui modificată, în sensul urgentării soluţionării contestaţiilor”

Tot pe autostrada Vestului, pe tronsonul Deva-Orăştie, ritmul este alert: peste jumătate din traseu are deja asfaltul pozat, lucrările de artă – poduri, podeţe, pasaje în stadiu foarte avansat sau chiar terminate, iar cel mai important pod de pe acest tronson şi de pe întraga autostradă a Vestului – podul 15 de la Uroi peste Mureş – în lungime de 720 de metri, este în fază de finalizare, peste jumătate din lungime are suprabetonarea terminată, pe restul podului se montează antretoazele şi rigolele pluviale, marginale şi centrale, iar intenţia constructorului este de a începe, la sfârşitul lunii august, asfaltarea (după hidroizolaţie).

„Ritmul de acolo îmi întăreşte speranşţa că în octombrie-noiembrie se va da în circulaţie acest tronson de 32 de kilometri (probabil două din patru benzi)”, spune Popovici. Şi tronsonul următor, lot 1 Orăştie-Sibiu, constructor Strabag, a avansat în ultima lună extrem de mult, lucrările de artă sunt în mare parte începute, un volum foarte mare de terasamente, autostrada fiind parţial pe rambleu şi debleu, datorită zonei deluroase oarecum paralelă cu DN 7.

„Cred că la mijlocul anului viitor şi acest tronson se va finaliza”, spune Popovici. Un mare punct în minus al autostrăzilor româneşti sunt contestaţiile extrem de dese, practic se face contestaţie din orice, iar soluţionarea acestora durează destul de mult. „Având în vedere caracterul de interes naţional şi european al autostrăzii, consider că legislaţia ar trebui modificată, în sensul urgentării soluţionării contestaţiilor, care să nu dureze peste un an, ci câteva săptămâni”, mai spune Popovici.