Acasă Eveniment Aleşii lugojeni au aprobat preluarea Spitalului Municipal

Aleşii lugojeni au aprobat preluarea Spitalului Municipal

609
DISTRIBUIȚI

Consilierii s-au arătat preocupaţi de soarta spitalului, dar au şi criticat, în termeni duri, starea în care se află această unitate sanitară care, anul viitor, va aniversa 100 de ani de existenţă
Consilierii lugojeni şi-au dat acordul pentru preluarea managementului asistenţei medicale din cadrul Spitalului Municipal Lugoj. La şedinţa Consiliului Local a participat şi conducerea spitalului lugojean, precum şi reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Timiş. Decizia autorităţilor lugojene de a prelua administrarea spitalului a fost catalogată de consilierul Nicu Bădina ca fiind „un moment de răscruce privind actul medical în Lugoj”. Aleşii lugojeni s-au arătat preocupaţi de soarta spitalului, dar au şi criticat, în termeni duri, starea în care se află această unitate sanitară care, anul viitor, va aniversa 100 de ani de existenţă. „La ora actuală, medicamentaţia lipseşte în Spitalul Municipal Lugoj, iar nivelul de hrană este sub raţia de război”, a spus Nicu Bădina. Cauza acestei stări de fapt a fost explicată de către Delia Radu, directorul medical al spitalului, prin „subfinanţarea pe caz rezolvat”. Şi primarul Francisc Boldea şi-a arătat nemulţumirea faţă de starea în care se află spitalul lugojean. „Spitalul Municipal nu mai e administrat de luni de zile. E plin de bălării şi iarba e de doi metri. Toată lumea depozitează gunoiul în mijlocul spitalului, pe jos. Nu mai vorbesc de ce se întâmplă în jurul morgii”, a declarat, în plenul Consiliului Local, primarul Francisc Boldea. Consilierii lugojeni s-au arătat îngrijoraţi şi de nivelul datoriilor pe care le are spitalul. Cu toate acestea, aleşii lugojeni au aprobat, în unanimitate, preluarea managementului asistenţei medicale din cadrul Spitalului Municipal Lugoj de către Consiliul Local, dar s-au pronunţat şi pentru efectuarea unui audit financiar la spital. Totodată a fost constituită şi o comisie pentru preluarea managementului asistenţei medicale din cadrul Spitalului Municipal Lugoj, formată din: primarul Francisc Boldea (preşedintele comisiei), Dan Ciucu – secretarul municipiului, Ştefan Tonino – şeful Serviciului Public de Administrare şi Întreţinere a Domeniului Public, Cosmin Nichita – directorul Direcţiei Economice, precum şi consilierii municipali Septimiu Gârbea, Iosif Pozsar, Ion Amza, Ioan Barboni şi Albin Gaidoş. Chiar dacă situaţia de la spital nu este „roz”, primarul Francisc Boldea a declarat că are un plan de dezvoltare şi de eficientizare a activităţii din spital. „Chiar dacă va fi nevoie să privatizăm unele secţii (acum spitalul lugojean are 21 de secţii şi compartimente, precum şi 19 ambulatorii de specialitate – n.r.), nu vom admite să avem cheltuieli mai mari decât veniturile”, a atenţionat Boldea. O altă măsură avută în vedere de aleşii lugojeni se referă la „reducerea paturilor sau desfiinţarea secţiilor de psihiatrie şi TBC”. Conform spuselor primarului Francisc Boldea, protocolul de predare – preluare a spitalului lugojean se va semna în jurul datei de 10 iulie.

Comentarii

comentarii