În instituţiile din Timişoara
Angajaţii din instituţiile publice din Timişoara şi din judeţul Timiş vor fi obligaţi, din luna august, să facă o colectare selectivă a deşeurilor pe care ei înşişi le produc, a informat Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Timiş. “Fiecare instituţie publică are obligaţia de a stabili responsabilitatea implementării colectării selective a deşeurilor în cadrul instituţiei în sarcina unui angajat din departamentul administrativ sau de a delega această responsabilitate către terţi şi de a elabora un plan de măsuri privind colectarea selectivă a propriilor deşeuri, pe categorii (hârtie, carton, metal, plastic şi sticlă), în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, se arată în Legea nr. 132/06.07.2010, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 461. Legea nr.132/ 2010 intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial. “Scopul acestei legi este de a urmări creşterea gradului de reciclare şi de valorificare a deşeurilor colectate selectiv (hârtie, carton, metal, plastic şi sticlă), a gradului de informare şi conştientizare, precum şi educarea funţionarilor publici, a angajaţilor şi a cetăţenilor cu privire la colectarea selectivă şi managementul deşeurilor. Date1e vor fi raportate lunar către APM Timiş, Str. Amurgului nr. 1, Timişoara, cod 300278, Tel: 0256.491.845; Fax: 0256.201.005 e-mail: office@ipmtm.ro; www.apmtm.ro”, a precizat Alina Căluşeru, directorul APM Timiş. Pentru nerespectarea prevederilor legii sunt prevăzute amenzi cuprinse între 500 şi 3.000 lei.