Acasă Administraţie Angajații din Primăria Timișoara cer transparență și consultare din partea lui Fritz....

Angajații din Primăria Timișoara cer transparență și consultare din partea lui Fritz. Solicitare de dezbatere pe organigramă

DISTRIBUIȚI

Vineri, 14 iunie, Dominic Fritz anunța că a fost finalizată noua organigramă a Primăriei Timișoara, una care vine cu o restructurare importantă: cele 27 de structuri distincte vor deveni 17. Drept urmare, o bună parte dintre directori pot să își piardă funcțiile de conducere, iar mulți angajați vor trebui să dea concurs pentru a ocupa, în continuare, un post.

Primarul spunea că a discutat cu unii directori, însă nu și cu sindicatele. „Este prerogativa primarului. Eu consider că i-am implicat pe toți cei cu care doresc să construiesc în continuare”, își motiva Fritz decizia. Sindicaliștii nu au fost de acord și cer organizarea unei dezbateri.

Luni, 14 iunie, cu o zi înainte ca proiectul de HCL aferent noii organigrame să fie înaintat spre vot în Consiliul Local Timișoara, Sindicatul Liber al Salariaților din Primăria Municipiului Timișoara și din Serviciile Publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timișoara i-a înaintat primarului și o cerere în acest sens. Sindicatul, afiliat Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație și la CNS Cartel Alfa, este condus de Tiberiu Negrei, cel care a și semnat cererea către Fritz.

Sindicaliștii reclamă faptul că au fost încălcate prevederile Legii 467/2006, „privind stabilirea cadrului general de infromare și consultare a angajaților”, și ale Legii 53/2003, „privind transparența decizională în administrația publică”. La art. 7 alin. (9) din cea de-a doua se arată: „Autoritatea publică în cauză este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică”.

„Dezbaterile publice se organizează în cazul în care există propuneri de acte normative (cu caracter general). Mai exact, propuneri care au impact asupra întregului oraș. Hotărârea referitoare la organigramă nu este un act normativ, ci este o acceptare a propunerii de organizare a aparatului funcțional al primarului. Și are aplicabilitate doar asupra personalului din primărie”, au răspuns, în schimb, reprezentanții primăriei la întrebările jurnaliștilor legate de o eventuală dezbatere.

Comentarii

comentarii