Acasă Monden/Lifestyle Anul acesta se poartă high-tech, confortul şi eleganţa în decorul de baie

Anul acesta se poartă high-tech, confortul şi eleganţa în decorul de baie

495
DISTRIBUIȚI

Conform specialiştilor Senso Ambiente, anul 2010 a marcat tranziţia definitivă de la conceptul de baie ca spaţiu utilitar, spre cea de spaţiu destinat relaxării. De asemenea, ultima parte a anului 2010 marchează trecerea către tehnologizarea băii: “Bathroom goes digital pentru restul lui 2010“, spun cei de la Senso Ambiente. “Există acum sisteme audio incorporate, cromoterapie, baie de aburi sau chiar frigider incorporat. Sunt la mare căutare şi armăturile ce permit economisirea apei sau cele hands-free (fără robineţi, acestia fiind înlocuiţi cu senzori)”, explică Virgil Lixandru, director de Marketing şi Vânzări, Senso Ambiente. „De asemenea, un nou aspect al băii moderne în anul 2010 este accentul care se pune pe finisajele antibacteriene. Astfel, tot mai multe produse sunt tratate cu soluţii speciale şi prezintă tehnologii care fac din spaţiul de baie unul de o siguranţă sporită din punct de vedere al igienei”, continuă Virgil Lixandru.
În ce priveşte designul camerelor de baie, anul 2010 a propus, spun specialiştii de la Senso Ambiente, încă de la început, un mix complex de culori, combinaţii sofisticate de materiale şi produse pentru baie. Conceptele s-au adaptat la două dimensiuni. Baia de apartament, definită de un design minimalist şi modern, având ca premisă funcţionalitatea şi folosirea cât mai eficientă a spatiului disponibil. Cea de-a doua direcţie se referă la băile spaţioase, unde specialiştii propun stilul baroc, chic, în conformitate cu trendurile de amenajare a fiecărui sector de interior al casei. „Dacă albul a fost culoarea predominantă până acum, în 2010 aspectul rustic este în trend. Alături de acesta, se folosesc foarte mult lemnul şi accesoriile de culoarea aurului sau cea a cromului. ÎIn ansamblu, în România sunt preferate în general pentru băile de lux culorile calde, care inspiră către relaxare şi wellbeing. În ce priveşte formele elementelor din baie, se mizează anul acesta pe contururi organice, renunţându-se la formele geometrice standard. Mozaicurile în baie sunt, de asemenea, la mare căutare, modelele fiind inspirate din natură, ca şi din culturile vechi (precum mozaicurile Antichităţii romane)”, afirmă Virgil Lixandru. “În acest an s-au vândut bine obiectele sanitare cu forme pătrate, în general preferându-se liniile drepte în detrimentul celor curbe”, continuă Virgil Lixandru, referindu-se la formele produselor sanitare alese în cea mai mare măsura de români. Unul dintre aspectele cele mai neobişnuite observate de specialiştii în domeniu este tendinţa de a face din baie un spatiu deschis (open space). Astfel, legătura între baie şi camera de dormit este realizata printr-un paravan, baia nemaifiind izolată, devenind cameră de zi. “Sunt tot mai multe cazuri în ultima vreme în care, într-adevăr, se preferă renunţarea la peretele dintre dormitor şi camera de baie, creându-se astfel un tip nou de cameră integrată”, declară Virgil Lixandru.

Românii se uită în primul rând la preţ

Referindu-se la cumpărătorul român şi preferinţele acestuia în achiziţionarea de obiecte pentru baie, specialiştii Senso Ambiente concluzionează: spre deosebire de cel din alte ţări, consumatorul român nu are foarte clar stabilite criteriile pe baza cărora îşi alege produsul sanitar. În cele mai multe cazuri, aspectul principal luat în considerare de acesta este preţul. “Specifică românilor este alegerea unui produs în funcţie de design, şi mai puţin de avantajele şi tehnologiile cu care acesta este dotat. Povestea din spatele produsului este, de asemenea, importantă”, declară directorul de Marketing şi Vânzări Senso Ambiente. Un alt aspect reliefat în ultima perioadă este tendinţa tot mai accentuată a consumatorilor de a adăuga mobilier camerei de baie. Astfel, „preferinţele consumatorilor romani încep să se alinieze trendurilor internaţionale, care conceptualizează baia ca un spaţiu de relaxare şi confort”, încheie Virgil Lixandru. O asemănare regăsită pe sectorul de lux între consumatorul român şi cel din alte ţări este rata de schimbare a băii, aceasta din urmă fiind, ca şi în celelalte cazuri, o dată la 5 ani.
Conform specialiştilor Senso Ambiente, 80% dintre cumpărătorii români de produse sanitare de marcă aleg în functie de design şi de conceptul din spatele produsului sau al mărcii, pe locul doi în criteriile consumatorului fiind preţul. Tehnologia şi functionalităţile speciale sunt luate în seama doar de 30% dintre aceştia. Peste 50% dintre cumpărători sunt interesaţi de funcţiile de relaxare oferite de obiectele sanitare – de aceea, sunt la mare căutare duşurile ce includ o combinaţie de aer şi apă, căzile cu jeturi de apă, cabinele de duş cu hidroterapie sau cromoterapie, dar şi sauna. „În 2011 va reveni trendul clasic al băilor, tot mai mulţi producători introducând în portofoliul lor produse care evocă clasicul şi care inspiră către old design”, încheie Virgil Lixandru.
Senso Ambiente, companie specializată în importul şi distribuţia de echipamente sanitare, cu peste 6 ani de experienţă în domeniu, are în acest moment o cota de piaţă de 11% din piaţă de produse sanitare a produselor de marcă şi este prezentă în peste 20 de oraşe din România (printr-o reţea de peste 60 de parteneri).

Comentarii

comentarii