Acasă Actualitate Arădeanca Sara Gheorghe, un nou premiu naţional

Arădeanca Sara Gheorghe, un nou premiu naţional

DISTRIBUIȚI

În perioada 2-5 aprilie, 2018 a avut loc la Craiova Olimpiada Națională de Interpretare Vocală, Instrumentală și Studii Teoretice Muzicale. La Liceul de Muzică Marin Sorescu, 316 elevi din 39 de licee sau colegii de arte din toată țara s-au prezentat plini de speranță pentru a lua startul la prestigioasa competiţie. Printre ei s-a aflat și arădeanca Sara Gheorghe de la secția de Percuție a Colegiului de Arte „Sabin Drăgoi” din Arad, care a participat pentru a patra oară la olimpiada națională de interpretare instrumentală. Ea a obținut de-a lungul anilor, începând din clasa a șasea și până în a opta, locurile III, II și I. Anul acesta Sara, eleva profesorilor Lucia și Mario Florescu, a concurat pentru prima dată pentru școala ei la „olimpiada mare”, a celor din liceu, fiind elevă în clasa a IX-a. La secțiunea Percuție s-au calificat 10 elevi din toată țara, iar Sara Gheorghe s-a clasat pe locul II.

Strategie specială pentru a se impune în faţa unor concurenţi cu 2-3 ani mai mari

Pentru a face faţă competiţiei în care a concurat cu elevi cu câţiva ani mai mari ca ea, Sara Gheorghe a avut nevoie de o strategie de concurs specială. Împreună cu profesorii ei, a ales un repertoriu extrem de elevat, pentru a putea să se impună în faţa celor din clasele XI-XII. Despre modul în care a abordat participarea la olimpiadă, cu un repertoriu ambiţios selectat, Sara Gheorghe a oferit în premieră câteva detalii.

– Sara, cum a fost competiţia din acest an, faţă de olimpiadele la care ai participat în anii trecuţi?

– Sunt foarte fericită pentru că am reușit să obțin acest rezultat, unul pentru care mă bucur parcă mai mult decât pentru locul I pe care l-am luat anul trecut din cauză că aici eu am fost cea mai mică, fiind în clasa a IX-a și cei mai redutabili adversari ai mei au fost cei din clasele XI-XII. Conform regulamentului, elevii din cei patru ani de liceu concurează împreună, așa că, în primul an e foarte greu să răzbați și să te situezi pe primele trei locuri. În plus, am fost doar două fete, ceilalți concurenți fiind băieți, ceea ce nu e puțin lucru într-un domeniu în care forța și rezistența fizică atârnă greu în balanță, timpul total acordat fiecărui concurent fiind de 35 de minute și piesele fiind mult mai lungi și mai grele decât în gimnaziu.

– Ce tactică ai abordat pentru a compensa diferenţa de vârstă faţă de competitorii tăi mai mari?

– Pentru a contrabalansa diferența de vârstă și pregătire dintre mine și concurenții mai mari, am ales împreună cu profesorii mei niște piese mai lungi și mai tehnice decât cele care se interpretează de obicei în clasa a IX-a, asumându-ne un anumit risc în eventualitatea că nu aveam să reușesc să le stăpânesc suficient de bine și să fiu convingătoare. Pe lângă studiul impus pentru tobă mică, același pentru toți cei din primul an de liceu, am ales pentru marimbă partea a IV-a din Sonata compusă de Pius Cheung, iar la aranjamentul de tobe am pregătit piesa Wicca de Casey Cangelosi. Sonata a fost grea din cauza ritmului ei alert, a problemelor tehnice legate de mânuirea bețelor și a duratei de aproximativ 10 minute, iar la Wicca dificultatea a constat din armonizarea sunetelor produse de instrumentele metalice (gonguri, trianglu, crotales) și cele cu membrană și din realizarea fluidității și a acelei atmosfere misterioase și magice pe care a încercat să o creeze autorul piesei.

– Tactica abordată de tine şi de profesorii tăi a dat, deci, roade.

– Mă bucur mult că juriul a apreciat ceea ce am încercat să fac și că mi-a acordat punctajul care m-a calificat pentru locul obținut. Până în prezent aceasta a fost olimpiada pentru care am muncit cel mai mult și datorită căreia am progresat cel mai mult ca percuționist. Le sunt recunoscătoare profesorilor mei pentru ajutorul acordat și pentru riscul asumat și îi mulțumesc școlii pentru sprijinul ei, în special doamnei director Dorina Trandafir și doamnei director adjunct Marinela Tudoran, care au avut încredere în mine și au considerat că pot reprezenta școala cu succes la Craiova.

Performanţa Sarei Gheorghe la olimpiadă, apreciată de dascălii ei

Marinela Tudoran, director adjunct al Colegiului de Arte „Sabin Drăgoi” din Arad este de părere că Sara Gheorghe este o adolescentă extrem de serioasă și muncitoare, al cărei nivel de pregătire și dezvoltare muzicală a crescut continuu și într-un ritm accelerat în toți acești ani de când a participat pentru prima dată la olimpiada națională de interpretare instrumentală. „Am sprijinit-o tot timpul și voi continua să o sprijin ca să poată face performanță și să poată să exceleze”, a declarat prof. Marinela Tudoran.

Profesorul de percuție al Sarei Gheorghe, Mario Florescu, spune cu umor: „Eu am văzut că are emoții în primul an când a fost la olimpiada de la Suceava și i-am spus: «Nu-ți fă griji, fă ce ai învățat acasă și totul va fi în regulă. Nu te lăsa impresionată de ceilalți concurenți, pregătește-te atât de bine încât să nu te temi de nici un fel de concurență! Spaima lor să fii!». Sara este extraordinar de perseverentă și muncitoare, așa că îi prevăd un viitor strălucit într-o orchestră internațională sau poate chiar și ca solistă. Totul depinde de disponibilitatea ei de a munci și de a face sacrificii în continuare. Până acum a reușit deja să se impună prin prestația ei. Îi doresc să o țină tot așa!”.

Sara Gheroghe, interpretând Csardas de Monti:

Comentarii

comentarii