Acasă Economic Autoliv investește într-un nou spațiu de producție, la Reșița

Autoliv investește într-un nou spațiu de producție, la Reșița

DISTRIBUIȚI

autolivProducătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România își va muta, în această toamnă, activitatea din Reșița într-un nou sediu, cu dotări superioare și cu o suprafață mai generoasă decât spațiul de producție actual. Anunțul a fost făcut de către Ionel Fierbinţeanu, Country Manager Autoliv România. Autoliv România, subsidiara locală a grupului suedez Autoliv, este al doilea cel mai mare exportator din industria componentelor auto din România, ocupand în 2015 locul 8 în top zece cei mai mari exportatori din economie. Cu vânzări globale de aproximativ 9,2 miliarde de dolari şi 60.000 de angajaţi, compania a investit anul trecut peste 200 de milioane de lei în extinderea spaţiilor de producţie existente şi în achiziţionarea unor echipamente şi tehnologii noi. Planurile de investiţie continuă şi în acest an, compania bugetând investiţii de 180 de milioane de lei, o parte din acestea fiind direcţionate în partea de vest a ţării. Aproape 10.000 de români lucrează în fabricile Autoliv din Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe şi Reşiţa. La acestea se adaugă două centre de inginerie și dezvoltare în Braşov şi Timişoara, plus un centru european de competențe IT şi numeroase funcţii suport pentru subsidiarele Autoliv din România şi din Europa. Compania produce centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbaguri şi volane, pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault, Ford sau Daimler. Compania a avut în 2015 un număr semnificativ de proiecte noi, cu impact în toate zonele de activitate şi corelate cu o creştere de capacitate a producţiei în fabricile din Braşov, Sfântu Gheorghe, Lugoj și Reşiţa. Pentru 2015, investiţiile planificate au fost de peste 40 de milioane de euro. În 2015, Autoliv a înregistrat o creştere de 25% a cifrei de afaceri – peste 3 miliarde de lei, fiind pentru prima dată când compania trece acest prag. Evoluţia pozitivă a afacerilor se datorează atât creşterii volumelor în toate locaţiile deţinute de Autoliv pe plan local, cât şi noilor proiecte implementate de companie anul trecut. În 2016, compania şi-a bugetat un business local de 3,3 miliarde de lei, creşterea business-ului fiind susţinută şi de creşterea numărului de angajaţi de la 8.000 în 2015 la peste 10.000 în acest an. În cadrul Diviziei de Textile din Lugoj, înfiinţată în anul 2007, se produce partea textilă a airbag-ului, proces în care sunt angrenaţi peste 3000 de angajați. Odată cu creşterea volumelor, în 2013 a fost deschis punctul de lucru din Reşiţa, aparţinând Diviziei din Lugoj. Rezultatele pozitive obţinute în cei peste trei ani de activitate au făcut ca în prezent numărul angajaţilor să treacă de 800, prin urmare, a apărut şi nevoia unui nou spațiu de producție. În toamna acestui an, în paralel cu creşterea numărului de angajaţi, compania îşi va muta activitatea într-un sediu nou, cu o suprafaţă mai generoasă decât cel actual şi cu dotări superioare. “Dacă în anul 2015 am inaugurat o nouă hală de producţie la Lugoj, în 2016 ne-am propus să mutăm activitatea din Reşiţa într-un sediu nou. Clădirea în care funcţionăm în prezent este veche, iar structura ei nu permite o reabilitare corespunzătoare. Mutarea în noul sediu va avea loc în această toamnă, data exactă fiind legată de obţinerea autorizaţiilor necesare pentru desfăşurarea proceselor de producţie”, a anunțat Ionel Fierbinţeanu, Country Manager Autoliv România.

Comentarii

comentarii