Concertul simfonic de vineri, 9 aprilie, al Filarmonicii „Banatul”  se va deschide cu propunerea maestrului Radu Popa, dirijorul concertului, Uvertura la opera „Oberon” de Carla Maria von Weber. Pagină romantică, „Oberon” s-a născut, în 1824, la propunerea direcţiunii operei Covent Garden din Londra. Seara continuă cu „Vltava”, cel mai cunoscut poem simfonic din ciclul de şase poeme simfonice intitulat „Patria mea” scrise de întemeietorul şcolii naţionale cehe, Bedrih Smetana. „Poemul lui Smetana poartă numele râului care trece prin Praga, capitala Cehiei şi în trecut a fostei Boemii. Descriind cursul de apă de la izvoare până după Praga, compozitorul nu descrie numai frumuseţile naturii, dar şi obiceiuri, întâmplări şi fapte legendare de eroism în strânsă legătură cu poporul său”, spune concert-maestrul dr. Mircea Tătaru. La finalul concertului, violonistul Remus Azoiţei va interpreta „Concertul pentru vioară şi orchestră în re minor op. 47”, de Jean Sibelius. „Încă de la începutul anului 1899, Sibelius se gândea să scrie un concert pentru vioară şi orchestră şi îi spunea soţiei sale, Aino, că a găsit teme minunate pentru viitorul concert. Mai târziu, aceasta, descriind procesul de naştere al concertului, relata că Jean era deja ameţit de atâtea melodii care-i veneau în minte, că stătea treaz  nopţi în şir cântând la vioară teme şi urmărind cum acestea se pot dezvolta”, continuă dl. Tătaru. Concertul a primit recunoaştere internaţională datorită tânărului virtuoz Ferenc Vecsey, care l-a cântat ani la rând în Europa şi America.