În organizarea Primăriei Timişoara şi sub coordonarea maestrului Ioan Holender, Director al Operei de Stat din Viena, spectacolul extraordinar de vineri, 18 decembrie, este un omagiu adus de edilii şi oamenii de cultură din Oraşul Martir Timişoara la Aniversarea a 20 de ani de la Revoluţia Română, ce a dus la înlăturarea regimului comunist şi înlăturarea dictatorului Ceauşescu. „Aici, unde a pornit scânteia, unde oamenii şi-au asumat riscuri enorme, dar şi schimbarea istoriei, se va putea asculta Messa da Requiem, de Giuseppe Verdi, în interpretarea orchestrelor şi corurilor reunite ale Operei Naţionale Române  şi  Filarmonicii „Banatul”, două dintre marile ansambluri profesioniste de importanţă naţională şi cu faimă recunoscută în lumea muzicală internaţională”, ne transmite concert-maestrul dr. Mircea Tătaru. Requiemul de Verdi a fost ales „nu pentru că a avut încă de la premiera din 22 mai, 1874, în biserica San Marco din Milano, un succes fabulos pe care-l întâlnim şi azi oriunde este cântat, ci pentru că această messă funebră nu este una tradiţională, nu are un limbaj  pe care-l găsim la alte lucrări ale genului”, ne mai spune dl. Tătaru. În lucrarea romantică, cu puternice contraste, multă expresivitate, toate stârnind emoţii puternice îşi găsesc un ecou emoţional şi evenimentele de acum 20 de ani, în toate cele 7 secţiuni ale liturghiei compuse de Verdi, unele dramatice, sumbre, înfricoşătoare, pline de energie, altele luminoase, contemplative, pure. În spectacolul de vineri, această unitate va fi pusă în evidenţă şi prin intervenţia unor filme şi texte interpretate sau recitate de actori din Timişoara şi Bucureşti. Marele eveniment muzical va avea loc în Piaţa Operei, sau în caz de timp nefavorabil, în sala Operei Naţionale. Spectacolul va fi condus de la pupitrul dirijoral de maestrul Guillermo Garcia Calvo (Spania). Îşi dau concursul: soprana Carmen Gurban, mezzosoprana Liliana Neciu, tenorul Călin Brătescu şi basul Alexandru Moisiuc.