Concertul Filarmonicii „Banatul” de vineri, 19 februarie, va fi condus de maestrul Guillermo García Calvo, acelaşi pe care timişorenii l-au putut vedea pe 18 decembrie în fruntea spectacolului extraordinar oferit de Primăria Timişoara, la aniversarea a 20 de ani de la Revoluţia Română. Concertul de vineri cuprinde Uvertura „Egmont” op. 84 a, de Ludwig van Beethoven, Concertul în la minor pentru pian şi orchestră, op. 54, de Robert Schumann şi Simfonia nr, 3 în la minor op. 56, „Scoţiana”, de Felix Mendelssohn Bartholdy. „Beethoven a compus în 1810 o lucrare formată dintr-o uvertură şi 9 secţiuni, ca muzică de scenă pentru piesa lui Goethe, Egmont. Este veşnica poveste romantică dintre bine şi rău, binele, reprezentat de contele flamand Egmont, cu idealurile sale de dreptate şi libertate, şi răul, întruchipat în despoticul duce de Alba, reprezentantul spaniolilor invadatori”, ne spune concert-maestrul dr. Mircea Tătaru. Seara se va continua cu o capodoperă pe care i-o datorăm lui Schumann.  „Ambianţa impunătoare a stilului simfonic abordat în conceperea concertului instrumental, inaugurat de Beethoven în ultimele sale concerte, se remarcă din plin la acest concert pentru pian. Ca şi la Beethoven, este evident că pianul este instrumentul preferat al lui Schumann, este confidentul şi cel care i-a declanşat fantezia şi forţa creatoare. Prin el, Schumann atinge apogeul în creaţie. Vom observa cum orchestra Filarmonicii şi solistul concertului, pianistul Dragoş Mihăilescu, vor constitui un ansamblu unitar, contribuind împreună, cu mijloacele specifice, la naşterea unei muzici extraordinare”, continuă dl. Mircea Tătaru. „Mendelssohn [îşi] finalizează simfonia în 1842 şi o dedică Reginei Victoria a Angliei, de unde i se mai spune şi simfonia „Victoria”. Este o lucrare simfonică originală, unde compozitorul foloseşte cu mult talent principiul revenirii ciclice, tema de început putând fi reauzită în transfigurări pe tot parcursul”.