Concertul Filarmonicii „Banatul” de vineri 23 aprilie va fi deschis de „Pavană pentru o infantă defunctă”, compusă de Maurice Ravel. “Această mică piesă pentru pian, compusă la 24 de ani, a fost prima lucrare a lui Ravel care a întrunit sufragiile publicului. Ceea ce vom asculta vineri seara este varianta pentru orchestră, operaţie efectuată în 1910. Când era întrebat despre infanta la care se referă titlul, Ravel răspundea că nu era o persoană anume, ci doar o invenţie, o prinţesă imaginară. Posibil, dar faptul că a dedicat lucrarea Prinţesei Edmond de Polignac, te poate pune pe gânduri”, ne povesteşte concert-maestrul Mircea Tătaru. In continuare, vor avea parte de o premieră naţională, „Concertul pentru pian, orchestră de coarde şi timpani”, de Galina Ustvolskaya. Acest concert, cât şi ultima lucrare din program, Simfonia a V-a „Prometeus” op. 60, de Alexander Skriabin, îl vor avea ca protagonist pe pianistul Giorgos Konstantinou. „Compozitoare rusă, Ustvolskaya, s-a născut în 1919, la Petrograd şi a murit acum patru ani. A fost eleva lui Şostakovici, care o critica aspru şi era sever cu ea, în legătură cu compoziţiile ei, dar în faţa altora o lăuda şi spunea că muzica ei va fi recunoscută în întreaga lume. După cum vom observa în concertul pentru pian, ea a avut un stil propriu, modern, dar nu excesiv de avangardist”, continuă dl. Tătaru. La sfârşitul serii muzicale, vom putea audia o lucrare care este şi concert pentru pian şi simfonie şi poem, toate în acelaşi timp. Simfonia a V-a a lui Skriabin, axată pe figura şi faptele lui Prometeu, se bazează pe motive simbolice conducătoare, pe structuri de acorduri ciudate şi atrăgătoare în acelaşi timp, domeniu în care Skriabin era maestru, pe ornamentaţii şi colorism impresionist, pe intervenţia unui cor mixt care vocalizează în unele momente, dar şi pe o tastieră care produce lumini pe fundal- lumini ce au rolul de însoţitor al unor binedefinite acorduri. În concertul de vineri, alături de orchestra simfonică, îşi vor da concursul Corul „Ion Românu” şi pianistul Giorgos Konstantinou. Dirijorul concertului va fi maestrul Tiberiu Soare.