Concertul Filarmonicii „Banatul” de vineri, 9 octombrie, conţine un program mai delicat, conform spuselor concert-maestrului Mircea Tătaru, cu lucrări puţin cunoscute publicului din Timişoara. Maestrul Radu Popa, dirijorul concertului, propune spre audiţie Simfonia nr. 39, în sol minor, de Joseph Haydn, Simfonia I, în re major, de Franz Schubert, şi Concertul pentru 4 percuţii şi orchestră, de Violeta Dinescu. “Lui Haydn”, ne povesteşte Mircea Tătaru, “îi datorăm faptul de a fi conturat, statornicit şi asigurat viabilitatea simfoniei, ca gen aparte pentru orchestră. După aportul substanţial al compozitorilor cunoscuţi sub numele de Şcoala de la Mannheim, Haydn a asimilat şi a dus mai departe toate elementele care au dus spre simfonia modernă, prin dezvoltare şi reconfigurare. Din anul 1770, anul în care a scris simfonia nr. 39, el va începe să introducă anumite elemente de dramatism, de gândire filosofică, lărgind totodată şi mijloacele de expresie. Până atunci, simfoniile sale conţineau doar sentimente amabile şi uşoare, vervă şi voioşie”. Prima simfonie a lui Schubert a fost scrisă de acesta la doar 16 ani, în 1813, fiind ca orice lucrare de început “dependentă de tradiţii, în speţă de clasicismul vienez. Descoperim o construcţie serioasă, simţul proporţiilor şi o oarecare stăpânire a tainelor meşteşugului de compozitor”.  La finalul serii de vineri, spectatorii vor avea ocazia să îi asculte pe percuţioniştii Grigore Pop, Doru Roman, Alexandru Matei şi Nicolae Coman, interpretând concertul Violetei Dinescu, “Tabar”, un concert “interesant şi spectaculos”. Născută în România, Violeta Dinescu are o activitate impresionantă în domeniul compoziţiei, dar şi în cariera de profesoară. Din 1982, trăieşte în Germania, dar, vineri seara, compozitoarea va prezenta ea însăşi, în sala Capitol a Filarmonicii, prima audiţie naţională a acestui concert.