Acasă Economic BCR şi TransFonD lansează, în premieră în România, serviciul de facturare electronică

BCR şi TransFonD lansează, în premieră în România, serviciul de facturare electronică

DISTRIBUIȚI

Banca Comercială Română (BCR) şi Transfond lansează, în premieră în România, serviciile de facturare electronică prin intermediul serviciului e-Factur@. Serviciul asigură atât emiterea facturilor cât şi arhivarea şi, respectiv, livrarea/transmiterea acestora integral în mediu electronic, înlocuind procesul similar desfăşurat pe suport hârtie. Serviciul e-Factur@ este oferit sub forma unei aplicaţii unice securizate, la care se pot conecta atât emitenţii de facturi, cât şi destinatarii acestora. Documentele arhivate au valoare de document justificativ din punct de vedere legal, nefiind necesară tipărirea şi păstrarea acestora pe suport hârtie. Serviciul facilitează, astfel, economii semnificative de timp şi costuri de procesare precum şi de spaţiu de stocare.
“Facturarea electronică vine în completarea instrumentelor deja utilizate în relaţiile de afaceri pe care banca le oferă clienţilor săi. La nivel operaţional, serviciul asigură îmbunătățirea proceselor de monitorizare, accelerare, fluidizare şi control al fluxurilor de numerar. Intenţionăm să dezvoltam în viitor şi opţiunea transmiterii facturii electronice prin intermediul serviciului internet banking BCR către destinatarii finali”, a declarat Valentin Florin Galatanu, directorul executiv al Direcţiei Tranzacţii Bancare din cadrul BCR. „e-Factur@ completează gama de servicii din zona de e-Business, precum şi a serviciilor de plăţi, ca parte a serviciilor adiţionale opţionale SEPA. Acest serviciu pune bazele pentru dezvoltarea facilităţii de reconciliere a facturilor emise cu plăţile încasate, care constituie, în cadrul SEPA, al doilea serviciu cu valoare adăugată legat de plăţi, considerat de importanţă majoră pentru societăţile comerciale din Uniunea Europeană. Dezvoltarea serviciului s-a făcut cu luarea în considerare a tendinţelor europene generale şi a cerinţelor pieţei locale, în conformitate cu prevederile legislative relevante (Codul Fiscal, Legea Semnăturii Electronice, Legea Arhivării Documentelor in Format Electronic, Legea Contabilităţii)”, a declarat Răzvan Faer, şeful Departamentului Strategie si Marketing din Transfond.
Aplicaţia de facturare electronică e-Factur@ este parametrizată pentru a procesa un volum de facturi cuprins între 50 şi 500 de mii zilnic, scalabil nelimitat. Sistemul central este administrat în totalitate de către TRANSFOND, atât tehnic cât şi funcţional, astfel încât clienţii să îşi poată concentra/direcţiona eforturile către alte zone de business. Colaborarea dintre BCR şi TRANSFOND marchează astfel o a treia direcţie de dezvoltare în domeniul serviciilor financiare bazate pe infrastructura tehnologică, pe lângă serviciile de plăţi interbancare şi numărul de urgenţă pentru carduri pierdute/furate (serviciul LUC). Strict în domeniul facturii electronice, BCR şi Transfond întreprind o acţiune de pionierat, punând la dispoziţia emitenţilor de facturi un serviciu complet, similar cu tendinţele europene deja amorsate.

Comentarii

comentarii