Acasă Actualitate Bilete mai scumpe şi 400 de angajaţi disponibilizaţi, pentru redresarea RATT

Bilete mai scumpe şi 400 de angajaţi disponibilizaţi, pentru redresarea RATT

DISTRIBUIȚI

Aplicarea măsurilor aduce o economie de 2 milioane de euro pe an la regia de transport, spune Ioan Goia, directorul general al RATT

 
Ioan Goia, directorul general al Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT), a prezentat, luni, planul de măsuri care vor fi aplicate pentru redresarea economică a regiei. În prezent, situaţia RATT nu este deloc roz, regia având o proprire pe cont de 6 milioane de lei, pentru restanţe la bugetul de stat şi o altă proprire de 40 de milioane de lei, iar aproximativ 270 de angajaţi sunt în şomaj tehnic până în 15 septembrie. Măsurile ce vor fi aplicate, care vor îmbina reducerea cheltuielilor cu creşterea veniturilor, vor face ca regia să economisească 2 milioane de euro anual, spune Goia.

 
 
Bilete mai scumpe
 
Principala măsură pentru creşterea veniturilor regiei se referă la scumpirea biletelor pentru călătoria cu mijloacele de transport în comun. Dacă marţi, consilierii locali ai Timişoarei vor aproba prin vot majorarea, un bilet cu o călătorie va costa 2 lei în loc de 1,6, unul cu două călătorii va costa 3,5 lei în loc de 3, iar o legitimaţie pentru o zi va costa 10 lei în loc de 7,5. Preţurile abonamentelor vor rămâne aceleaşi, tocmai pentru a încuraja cât mai mulţi timişoreni să apeleze la această modalitate de plată. „Cresc preţurile biletelor, însă preţurile abonamentelor rămân îngheţate, tocmai pentru a încuraja populaţia să apeleze le abonamente”, spune Ioan Goia. 
 
400 de oameni puşi pe liber
 
Din cei peste 1.500 de angajaţi din prezentai regiei, 400 vor fi disponibilizaţi în toamnă, spune acelaşi Goia, explicând că au fost gândite deja unele măsuri pentru a-i ajuta pe cei aflaţi în ingrata postură de a-şi pierde locul de muncă. Pentru că la capitolul personal de bord (şoferi, vatmani) există un deficit, va fi organizat un curs pentru calificarea pe aceste posturi a celor disponibilizaţi. Totuşi, doar 100 dintre cei daţi afară vor putea să intre în rândul personalului de bord. Cât despre departamentele din care oamenii vor fi daţi afară, totul se va stabili clar marţi, în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie al RATT. Cei mai mulţi angajaţi vor fi puşi pe liber de la serviciul de mentenanţă, întrucât Timişoara beneficiază de mijloace de transport relativ noi, achiziţionate în ultimii ani, dar şi 65 dintre cei 85 de controlori bilete vor părăsi regia. Asta pentru că controlul biletelor va fi externalizat, fiind asigurat de Poliţia Comunitară. La RATT vor mai fi păstraţi 20 de controlori totuşi, care vor asigura partea tehnică a controalelor. Poliţiştii comunitari vor contribui şi la „curăţirea” mijloacelor de transport în comun, spune Goia. Pe timpul verii, în fiecare seară, echipaje ale Poliţiei Comunitare Timişoara au în vizor cerşetorii şi oamenii fără adăpost care creează disconfort pe mijloacele de transport, agenţii amendându-i şi pe vandalii care distrug validatoare sau alte bunuri. Revenind la disponibilizaţi, fiecare om dat afară va primi între cinci şi nouă salarii compensatorii de câte 1.800 de lei (salariul mediu în regie), în funcţie de vechime.
 
Primăria va plăti subvenţii mai mici pentru abonamentele pensionarilor
 
O altă măsură care ar putea fi pusă în aplicare, dacă este aprobată de Consiliul Local Timişoara, vizează introducerea unui tarif social pentru abonamentele pensionarilor, veteranilor, deportaţilor etc. Aceştia circulă gratuit cu mijloacele de transport RATT întrucât Primăria Timişoara subvenţionează costul de 93 de lei/persoană/lună. Pentru că persoanele din categoriile enumerate mai sus nu circulă atât de mult şi atât de des ca populaţia considerată activă, costul pentru acestea va fi redus la 50 de lei pe lună. Iar dacă luăm în calcul faptul că există aproximativ 40.000 de astfel de persoane în Timişoara, economia lunară la bugetul local ar fi de 1.720.000 de lei. 
 

Comentarii

comentarii