Acasă Actualitate Brandul de la Iași și brambureala de la Timișoara

Brandul de la Iași și brambureala de la Timișoara

DISTRIBUIȚI

Brandul orașului Iași, lansat în urmă cu un an, a fost vedeta ediției de anul acesta a festivalului Transform Awards Europe 2023. Ceremonia de premiere a avut loc în capitala Marii Britanii.

Identitatea de brand “Iași – orașul creatorilor” a primit locul întâi, la Londra, în cadrul galei de decernare a premiilor care au reunit unele dintre cele mai mari agenții de branding din lume precum Interbrand, Landor & Fitch, Pentagram sau Lantern. Proiectul de branding al orașului Iași, care a câștigat medalia de aur, a fost creat de Namogo, studio ieșean cu peste 15 ani de experiență în branding și design, pentru municipalitatea ieșeană, prin colaborare cu Asociația Destination Iași.

Identitatea de brand a orașului Iași, intitulată “The City of Creators” și poate fi consultată, împreună cu  strategia de brand și un ghid complet de utilizare a Identității vizuale, la adresa https://brand.destinationiasi.ro/. Este mai mult decât un logo și se aplică pe fațade de clădire, mijloace de transport în comun, stații de așteptare, chioșcuri, panotaje stradale, îmbrăcăminte. Conform creatorilor aria de aplicabilitate se adresează atât sferei industriale, sectorului public dar și industriei HORECA din Iași.

Alex Munteanu, manager Namogo: ”Miza e mai mare, mai ales când e vorba de orașul tău natal, cum e în cazul nostru, al tuturor celor care au lucrat la proiect. În același timp, e un oraș plin de contraste unde e greu să găsești un unic identificator care să-i facă dreptate.”

Conceptul câștigător are la bază numele orașului într-o formă stilizată și versatilă. Este un logotip personalizabil și dinamic, ce poate fi adaptat pentru a se potrivi oricărui domeniu, spun cei care l-au creat.

Dora Morhan, manager Asociația Destination Iași: ”Un brand dinamic, un brand orientat către prezent și mai puțin către trecut, un brand care poate fi personalizat în funcție de business-ul, preferințele și un brand care este al ieșenilor.”

Județul Iași este primul din țară care a depășit cifra de un milion de locuitori. În plus, este o destinație de vacanță aleasă tot mai des de români, dar și de străini. Anul trecut, orașul a fost vizat de peste 600.000 de turiști, un număr dublu față de anul 2021.

În acest timp, Timișoara, care este și Capitală Culturală Europeană, se laudă cu o apariție în ediția online a revistei Time Magazine și cu premiul Mărul de Aur, primit la propunerea Clubului Presei de Turism – FIJET România.

Primarul Fritz a declarat chiar că așteaptă ca peste 500.000 de turiști să vină în acest an la Timișoara, număr sensibil mai mic decât a strâns Iașiul, anul trecut.

Conceptul Capitalei Culturală, schimbat după trei luni

Lipsa unei identități vizuale coerente este amplificată și de ultima decizie controversată a celor care se ocupă de programul Capitalei Culturale. După ce Timișoara a câștigat titlul cu sloganul „Luminează orașul prin tine!”, Asociația Timișoara 2023-Capitală Europeană a Culturii a ales, săptămâna trecută, agenția Ogilvy ca partener oficial de comunicare. Ogilvy a anunțat că este onorată să construiască comunicarea strategică și creativă sub conceptul umbrelă „Timișoara oraș liber, spirit liber”.

Deși au trecut trei luni de la intrarea în anul capitalei culturale, autoritățile din Timișoara au reușit să creeze doar o imagine negativă, după scandalul din ziua deschiderii oficiale. De atunci s-a vorbit mai ales de pana de curent de la Operă, de maestrul Ioan Holender, care a plecat dezgustat de la ceremonia oficială de deschidere și de manelele care au răsunat în Piața Unirii, în cadrul aceluiași program inaugural.

Și, cum am putea să sperăm că Timișoara va avea un brand puternic și bine definit, când Centrul de Proiecte al Primăriei Timișoara, entitatea care toacă și împarte discreționar zeci de milioane de euro, și-a copiat propria siglă de pe de pe husa unui telefon mobil.

 

Comentarii

comentarii