Reputația ne doare, inovația ne arde, sustenabilitatea ne obligă: Bucharest Food Summit s-a desfășurat în forță. 60 de centre de cercetare ale Academia De Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Sisești”, într-o expoziție absolut neobișnuită în România, au venit să demonstreze că cercetarea poate avea reputație!
12 firme private importante au completat acest dialog despre „reputație”.
De la prima oră a dimineții, a XII-a Adunare Generală a Uniunii Academiilor Europene pentru Științe Aplicate în Agricultură, Alimentație și Natură, cu participanți din 14 țări, încearcă să arate că inovația este pe primul loc în agricultura europeană.
Marele Gong al Foodbiz-ului românesc a bătut: deschiderea oficială Bucharest Food Summit, ediția a 7-a. Conferințe cu teme care ard în mijlocul unei expoziții foarte mari.
Antreprenorul Jean Valvis, bucovinean prin adopție și promotorul Patriei Apelor Minerale Românești, proprietarul AQUA Carpatica și Domeniile Sâmburești, a demonstrat cum poate ajuta „reputația” exportul său în lume. Vom reveni pe îndelete cu excelenta propunere de Brand de Țară pentru România ca Patria Apelor Minerale, pe care o face Jean Valvis către un auditoriu fermecat de discursul său.
Alina Donici, co-fondatoare Artesana, ascultă atentă discursul lui Jean Valvis și povestește despre eforturile de obținere a unei materii prime de calitate de la fermierii români.
Laszlo Borbély, consilier de stat și coordonatorul Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă, a atras atenția participanților și colegilor speakeri că România sustenabilă și durabilă trebuie să îndeplinească obligatoriu cei 17 pași deciși de Uniunea Europeană.
Valer Hancaș, directorul de comunicare și corporate affairs Kaufland Romania,a concluzionat simplu: „Companiile care nu se vor implica în activitățile de sustenabilitate nu vor avea un viitor de business.”
Valeriu Tabără, președinte ASAS, cel care a deschis împreună cu Leontin Dinulescu, președinte Bucharest Food Summit, ediția a VII-a a lucrărilor, a evidențiat marea „arsură” a tuturor:
„Dacă nu ieșim din zona de producție a materiilor prime și nu trecem urgent la procesare masivă bazată pe o cercetare aprofundată și inovare continuă, agricultura românească și hrana românească nu vor asigura securitatea alimentară obligatorie. Deficitul balanței de plăți este prea puternic afectat de importurile agricole!”
Cosmin Alin Popescu, rector Universitatea de Științele Vieții “Regele Mihai I” din Timișoara, i-a invitat pe colegii și partenerii din București și din toată țara la marele eveniment Timișoara Food Summit, ediția a 3-a de la finalul lunii octombrie.
Varujan Pambuccian, membru al comisiei pentru agricultură din Camera Deputaților, a sintetizat o parte din discuțiile din primele ore și propune o temă, o viziune profundă pentru transformările tehnologice care se abat asupra agriculturii și producției alimentare ca un uragan, culmea, prietenos. Uraganul care nu distruge, ci construiește; neașteptat și eficient paradox ne propune profesorul universitar de matematică Varujan Pambuccian!
Cornel Catoi, rector USAMV Cluj, a atras atenția despre practicile de sustenabilitate din Cluj dar si din Universitate dar si despre implementarea programelor de cercetare care au la baza nevoile societății.
Dezbaterile au continuat: finanțatorii deja leagă discuții exploratorii pe culoarele conferinței și cu o parte din expozanți. Urmează zile bune de întâlniri, previziuni de contracte și business!
Sponsori: Smart Home Development (Sponsor Platinum), ComputerLand Romania (Sponsor Gold), Avicola Focsani (Sponsor Silver), Centrul General de Arhivare ( Sponsor Bronze), Eutron Invest Romania, Kaufland Romania(Sponsor Sustenabilitate), Mirdatod Ibăneşti (Sponsor Degustare), Artesana, Torockoi – De Colțești (Sponsor Brand & Product Exposure)
Parteneri: Biris Goran SPARL, Academia De Stiinte Agricole SI Silvice „Gheorghe Ionescu-Sisesti”, Auchan, Universitatea De Stiinte Agronomice Si Medicina Veterinara Bucuresti, Universitatea Româno-Americană, ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCURESTI, Camera de Comert si Industrie a Romaniei
Parteneri media: Food Biz, Agrostandard News, Lumea Banilor, Revista Economistul, MONEY.ro #romaniafuncționează, evz.ro Capital, Infofinanciar Romania, ZIUA de Vest, Radio Timişoara
Expozanți: Lactate Bradet, AQUA Carpatica, Domeniile Sâmburești, Fresh Bite, DOLCE Freddo Romania, Bacania Boiereasca Suceava, Carpatina, Grandma’s Delights – Produse Naturale, I WOOD BE, Petro Vaselo, Domeniul Bogdan, Veganharmony.ro