Acasă Actualitate Butoiul cu pulbere de la CFR

Butoiul cu pulbere de la CFR

128
DISTRIBUIȚI

Spectrul şomajului şi lipsa salariilor au îngrozit angajaţii
“Calea ferată se confruntă cu chestiunea masivelor restrucuturări. Omul este speriat –fără bani şi fara loc de muncă –atunci de ce să mai muncească?”, a declarat Ioan Boloş, liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotivă, din cadrul Regionalei CFR Timişoara.

Gara de NORD TIMISOARASindicaliştii de la Regionala CFR Timişoara atrag atenţia că greva de la CFR de miercuri, 10 iunie, a fost o grevă spontană a angajaţilor (impegaţilor de mişcare) nu a sindicatelor, fiindcă oamenii nu şi-au primit salariile pe luna mai. “Nu este o grevă făcută de sindicate. Atunci, când sindicatele organizează o grevă o stabilesc din timp şi este anunţată în presă şi peste tot –data şi ora. Acţiunea de miercuri 10 iunie este o decizie spontană-unilaterală a salariaţilor nemulţumiţi că sunt restanţe în salarizare de o lună şi mai multe  zile, iar alte drepturi salariale nu sunt plătite de mai multe luni. A fost o acţiune a fiecărui angajat în parte, nu o decizie a unei organizaţii sindicale”, a declarat Ioan Boloş.

Uite salariile, nu sunt salariile !

Miercuri, după ora 11, mai multe trenuri au fost blocate în gări. Trei trenuri au fost oprite în Gara de Nord Bucureşti, dintre care unul spre direcţia Timişoara, un tren, în Gara Chitila şi patru, în Gara Titu. Impegaţii de mişcare nu au mai vrut să coordoneze activitatea, iar din această cauză mecanicii de locomotivă nu au mai putut să pornească la drum cu trenurile.
CFR reprezintă la ora actuală una dintre cele mai grave probleme, nerezolvată de ani de zile. Nemulţumirile angajaţilor sunt atât de mari, încât niciodată nu se ştie când vor abandona lucru pentru a se răzvrăti. Sindicaliştii susţin că CFR stă pe un butoi de pulbere. Chestiunea mai dificilă este că nici sindicatele nu-i mai pot controla. Condiţiile foarte grele de muncă şi în regim cazon, coroborate cu salariile mici şi neacordate la timp le creează cele mai mari neajunsuri angajaţilor. În această conjunctură de criză economică, s-a abătut asupra lor şi spectrul disponibilizărilor. Cauza grevei spontane de miercuri a fost faptul că salariaţii nu au primit banii pe card şi nu au mai suportat amânarea şi promisiunile administraţiei CFR. Pe de cealaltă parte, reprezentanţii adminstraţiei au spus că banii erau băgaţi pe card, dar sistemul bancar nu a funcţionat.

220 de angajaţi trimişi la pensie, la Regionala CFR Timişoara
 
Întrebarea care se ridică este: “Se va extinde greva la nivelul întregii ţări?”. Ioan Boloş a declarat că, în acest moment, situaţia la CFR este foarte critică. Nimeni nu ştie nimic ce se poate întâmpla. “Spectrul disponibilizărilor planează asupra fiecărui angajat. Nimeni nu poate anticipa nimic. Calea ferată se confruntă cu chestiunea masivelor restrucuturări. Omul este speriat –fără bani şi fara loc de muncă –atunci de ce să mai muncească?! Compania Naţională CFR SA are restanţe mari în plata drepturilor salariale, la fel sunt restanţe în Compania Naţională de Transport Feroviar “Marfă”. Singura care şi-a plătit în două tranşe restanţele salariale a fost Compania Naţională de Transport Feroviar Călători”, a spus liderul timişorean de sindicat.
Pierderile sunt foarte mari la CFR, de aceea nici bani nu sunt pentru salarii, iar la nivel naţional vor fi trimişi în şomaj 3.400 de angajaţi. Ministrul Transpoturilor, Radu Berceanu, a declarat că la CFR “Marfă” traficul şi încasările sunt la jumătate, făţă de perioada similară din 2008, iar în aceste condiţii trebuie luate măsuri pentru rezolvarea situaţiei. Sindicaliştii acuză şi faptul că transportul feroviar nu este luat în seamă nici de guvern şi majoritatea banilor sunt alocaţi numai pentru transportul auto clasic pe străzi şi şosele, de aceea şi oamenii şi agenţii economici se îndreaptă către transportul auto. Din Regionala CFR Timişoara vor fi trimişi la pensie 220 de angajaţi.

Comentarii

comentarii