Acasă Economic Ca la nebuni. O bucată din lotul 2 de autostradă Lugoj-Deva va...

Ca la nebuni. O bucată din lotul 2 de autostradă Lugoj-Deva va fi demolată

DISTRIBUIȚI

autostrada-lugoj-deva-septembrie-2015După anunțul privind demolarea unei porțiuni a autostrăzii Orăștie-Sibiu, în România se construiește artificial încă o autostradă de către aceiași italieni de la Salini Impregilo care urmează să fie dărâmată. Cel mai grav este faptul că studiul de fezabilitate pentru al doilea lot de autostradă ce urmează a fi demolat este realizat de aceiași firmă care s-a ocupat de documentația porțiunii de autostradă aflată între Orăștie și Sibiu.
Surse oficiale din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi au declarat pentru capital.ro că o porțiune din cei 17 km de autostradă, aflați pe lotul 2, cuprins între Lugoj și Deva, anunțați a fi dați în folosință la sfârșitul acestui an, ar putea fi demolată din cauza faptului că s-a constatat folosirea materielor de slabă calitate ca și la autostrada Orăștie-Sibiu.
„Avem un raport în urma unei expertize efectuată pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Materialele de construcții care ar fi trebuit puse în corpul autostrăzii nu au fost găsite de experți, dar au fost plătite de către Compania Națională de Autostrăzi. În expertiză este precizat că trebuie demolată o anumită porțiune de autostradă pentru că s-au constatat lucruri foarte grave. Am cerut o nouă exepertiză pentru a stabili dacă firma de construcții a respectat proiectul”, ne-au explicat sursele citate.
Luna trecută, Compania Națională de Autostrăzi anunța posibila deschidere a traficului pentru 17 km de autostradă, la finalul acestui an, din totalul de 28 km aflați pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva.
Italienii de la Salini Impregilo, în asociere cu firme SECol SpA, în vara anului 2013 au câștigat la preț de dumping construcție celor 28 km de autostradă între Lugoj și Deva.
Chiar dacă prețul construcției lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, în lungime de aproximativ 28 km, era evaluat, conform caietului de sarcini, la aproximativ 9,3 milioane de euro în medie pe kilometru, Salini Impergilo a venit cu o oferta de aproximativ 50% din prețul calculat. Salini Impregilo a câștigat licitația pentru suma de 562 milioane de lei, respectiv 4,56 milioane de euro în medie pe kilometru.

SF-ul pentru acest tronson a fost realizat tot de firma care a pregătit documentația lotului Orăștie-Sibiu

Studiul de fezabilite în baza căruia s-au licitat cele patru loturi de autostradă între Lugoj și Deva a fost fost realizat de Diwi Consult International din Germania. Această firmă a încasat peste 12,6 milioane de euro de la Compania Națională de Autostrăzi, a predat documentațiile pentru loturile de autostradă Lugoj-Deva și Deva-Orăștie-Sibiu, după care s-a făcut nevăzută. Mai exact, în mai 2007 Compania Națională de Autostradă a semnat contractul pentru realizarea studiilor de fezabilitate loturilor de autostrada Lugoj-Deva și Deva-Orăștie-Sibiu. În momentul sesizării problemelor pe autostrada Orăștie-Sibiu, Diwi Consult International intrase în insolvență.

CNADNR confirmă faptul că există note de conformitate privind tronsonul de autostradă executat

Oficialii CNADNR au transmis marți un comunicat de presă prin care confirmă faptul că există note de conformitate privind tronsonul de autostradă executat.
„Lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva este un lot în construcţie. În perioada 02.11 – 05.11., Direcţia Calitate din cadrul CNADNR SA şi laboratoarele din cadrul DRDP Timişoara şi DRDP Cluj au fost pe teren pentru a verifica lucrările executate până în prezent, aflate în diferite stadii de execuţie. Laboratoarele au recoltat probe din tronsonul de autostradă executat (materiale puse în opera), precum şi din stocurile de materiale, fiind verificată şi calitatea mixturilor asfaltice utilizate. Până la acestă dată, lucrările sunt realizate în conformitate cu proiectul de execuţie şi Caietul de sarcini, existând un număr de 4 note de neconformitate semnalate de către Consultantul care asigură respectarea proiectului de execuţie pe acest contract. In functie de rezultatele primite de la laboratoare, cele 4 neconformităţi vor fi stinse sau nu. Determinările specifice de laborator efectuate de către DRDP Timişoara, respectiv DRDP Cluj vor fi analizate, după care vor fi comunicate companiei. Precizăm că pentru perioada imediat următoare, deşi există firme specializate (ingineri FIDIC), CNADNR SA va monitoriza şi verifica în paralel calitatea lucrărilor executate pe şantierele de autostrăzi şi drumuri naţionale aflate în prezent în execuţie”, se spune în comunicatul CNADNR.

Comentarii

comentarii