Acasă Actualitate Câţi bani publici se scurg în WC-urile ecologice publice din Timişoara? Peste...

Câţi bani publici se scurg în WC-urile ecologice publice din Timişoara? Peste 1 milion de euro!

DISTRIBUIȚI

Conform contractului încheiat în primăvara acestui an de Primăria Timişoara şi Domus Company SRL, municipalitatea ar putea să plătească peste 1 milion de euro pentru chiria, salubrizarea şi vidanjarea toaletelor ecologice din oraş, pe o perioadă de doi ani. 5.012.579,48 lei este suma maximă ce ar putea fi plătită firmei care a câştigat licitaţia privind achiziţionarea serviciului „Închirierea şi întreţinerea toaletelor ecologice mobile pe raza municipiului Timişoara”. Conform contractului, firma câştigătoare trebuie să asigure, lunar, minim 101 WC-uri ecologice mobile, numărul putând fi suplimentat în funcţie de nevoile municipalităţii, până la un maxim de 155 de bucăţi.

150-200 de euro pe lună pentru fiecare WC ecologic

 Un simplu calcul ne arată că, dacă suma maximă  totală va fi plătită, rezultă că pentru fiecarea toaletă au fost achitaţi peste 300 de euro lunar. O sumă nejustificat de mare, cu atât mai mult cu cât de unele WC-uri ecologice de abia te poţi apropia, din pricina mirosului emanat şi a stării precare de curăţenie. „Aceea este suma maximă care poate fi plătită, în cazuri excepţionale, dacă numărul de toalete este suplimentat în cazul unor evenimente, dacă este vară şi e nevoie de trei salubrizări şi vidanjări pe zi. Firma a câştigat contractul în urma unei licitaţii, în care au existat mai multe oferte. Societatea câştigătoare a venit cu oferta de preţ cea mai scăzută”, explică Falvius Boncea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara. Conform acestuia, suma cea mai mică plătită într-o lună pentru chiria şi întreţinerea toaletelor ecologice a fost de 86.000 de lei, iar suma maximă, 104.000 lei. Dacă facem o medie a sumelor plătite şi a toaletelor montate, rezultatul este de aproximativ 180 de euro plătiţi lunar pentru fiecare WC. Ideea instalării WC-urilor ecologice mobile este bună, atâta vreme cât toaletele publice funcţionale din Timişoara le poţi număra pe degetele de la o mână. Însă aplicarea ideii lasă, pe alocuri, de dorit, atât din punct de vedere al salubrităţii toaletelor, cât şi din cel al preţului plătit pentru WC-urile ecologice.

Cabine parfumate şi pastile dezodorizante

Conform caietului de sarcini al licitaţiei organizate de Primăria Timişoara pentru atribuirea serviciului de închiriere şi întreţinere WC-uri ecologice, una din atribuţiile prestatorului este: “Să asigure de trei ori pesăptămână, vidanjarea, întreţinerea, spălarea şi dezinfectarea fiecărei cabine de toaletă pe întreaga perioada contractată, sau zilnic la solicitarea beneficiarului”. În plus, la capitolul “Cantitatea prestaţiei” figurează unele acţiuni care rămân doar la stadiul de vis frumos, neregăsindu-se nicidecum în realitate: “Operaţiunile de întreţinere şi asigurarea condiţiilor de igienă a cabinelor de toaletă presupun efectuarea următoarelor acţiuni: vidanjare rezervor dejecţii; înlocuire substanţă activă parfumată care dezinfectează, descompune şi macerează materiile fecale; spălare interioară cu jet de înaltă presiune; ştergere interior cabină; spălare pisoar; parfumare pereţi cabină; înlocuire pastile dezodorizante; înlocuire hârtie igienică”. Realitatea ne arată cu totul şi cu totul altceva. În unele WC-uri este imposibil să intri, din cauza mizeriei şi a mirosului.   

Comentarii

comentarii