Acasă Actualitate Călătorii care a făcut 32 de ore cu trenul de la Timișoara...

Călătorii care a făcut 32 de ore cu trenul de la Timișoara la Mangalia nu au fost despăgubiţi

557
DISTRIBUIȚI

Românii care au ocolit ţara cu trenul şi au călătorit 32 de ore între Timişoara şi Mangalia nu vor primi niciun leu despăgubire, au anunţat reprezentanţii CFR. Deşi mulţi au plătit degeaba o noapte de cazare pe litoral, nu vor primi nici măcar banii pentru biletul de tren. Oamenii au îndurat căldura infernală, foamea şi setea în trenul groazei. O echipă Observator a însoţit călătorii în ultima parte a maratonului pe şine şi a fost martor al umilinţelor la care sunt supuşi pasagerii pe banii lor.

După o zi şi o noapte de stat în tren, nervii călătorilor au cedat. Au plecat din Timişoara duminică după-amiază şi au ajuns la destinaţie.marţi dimineaţa.

”Bătaie de joc! După 30 de ore de călătorit mă pune să car bagajele 10 vagoane! Nu se poate treaba asta!”, exclamă o călătoare.

”Nu se poate aşa ceva, e strigător la cer! Copii de 3 ani, uitaţi! Sunt morţi de somn şi de de toate”, spune o altă călătoare.

O echipă Observator a prins trenul din urmă la Bucureşti, când călătorii erau după o zi de mers, dar departe de finalul călătoriei.

”Trenul groazei! Trenul groazei e ăsta!”, spun un călător.

Trenul Inter Regio 1992 a plecat din Timişoara cu destinaţia Mangalia, duminică, la ora 18.00. După 200 de kilometri, urma o zonă inundată, aşa că trenul de vreme bună s-a oprit.

ADRIAN VLAICU, purtător de cuvânt al CFR Călători: ”Exista cod roşu. Din acest motiv, trenul de la Turnu Severin s-a întors la Lugoj, Chilia, a continuat pe valea Jiului, Simeria, Petroşani”.

”După şase ore ne ocoleşte toată ţara ca să ajungem la Constanţa. Că putea să ne pună un microbuz ca să depăşească ăia 20 de kilometri, da, zona aia în care era apă”, spune o călătoare.

În tren se aflau şi zeci de copii care trebuiau să ajungă în tabără, la Costineşti. Pentru ei călătoria a fost parte din aventura de vacanţă.

Pentru adulţi, maratonul pe şine a fost mult mai obositor.

”Păi ştiţi ce proaspeţi am plecat noi de acasă? Nu zic că frumoşi. Dar proaspeţi. Şi uitaţi-vă la noi, acum, suntem castraveţi fleşcăiţi”, declară un călător.

”Obositor rău, rău de tot! Nici nu se discută, sub orice critică. Şi veceurile înfundate şi nici nu aveai unde să faci”, declară un alt călător.

La Drobeta Turnu-Severin şi la Bucureşti, călătorii au primit apă şi sandvişuri din partea angajaţilor CFR. Este singura compensaţie pentru sutele de călători. De despăgubiri nu poate fi vorba.

ADRIAN VLAICU, purtător de cuvânt al CFR Călători: ”În prezent, în România funcţionează derogările de la acest regulament şi în aceste condiţii nu se pot acorda alte despăgubiri decât cele prevăzute”.

Şi asta deşi mulţi au plătit degeaba o noapte de cazare pe litoral, au dormit în tren.

”Deci ne-au dat o sticlă cu apă şi un pic de mâncare şi şi-au răscumpărat ce? Păcatele?”, întreabă o călătoare.

Călătorii ar fi putut primi cel mult banii pe bilet, însă numai dacă abandonau călătoria. Îaninate de mare, îi mai aştepta o surpriză.

La Feteşti, călătorii au fost anunţaţi că trebuie să se mute dintr-un vagon în altul, altfel vor fi abandonaţi la Constanţa, acolo unde, de altfel, va rămâne jumătate din tren. Aşa că oamenii şi-au luat bagajele şi s-au îngrămădit într-un vagon până la destinaţia finală. Costineşti sau Eforie Sud.

A fost ultima picătură pentru mulţi dintre călători, care au cerut socoteală şefului de tren.

Era deja unu şi jumătate noaptea, când trenul a ajuns în Constineşti. O călătorie de 32 de ore.

În România, trenurile au avut întârzieri de 10 ani într-un an. Pentru comparaţie, în Japonia, şeful căilor ferate a demisionat pentru o întârziere de trei minute într- un an. Recent, călătorii de acolo au mai trecut printr-un incident.

Comentarii

comentarii