Acasă Sănătate Cât de sănătos este să mănânci slănină cu pâine şi ceapă?

Cât de sănătos este să mănânci slănină cu pâine şi ceapă?

5669
DISTRIBUIȚI

paine-si-slanina-cu-ceapaRomânii o consumă pe tot parcursul anului. Merge de minune pe timp de iarnă, dar este savurată şi când temperaturile încep să crească, la ieşirile în aer liber. De aceea, am fost curioşi să aflăm ce zice nutriţionista Mihaela Bilic de această gustare tradiţională.

Pentru început, nutriţionista susţine că nu ar trebui să marginalizăm carnea de porc:
“În ultima vreme porcul a fost marginalizat, căzut în dizgraţie datorită conţinutului mare de grăsime, lucru nu tocmai adevărat. Este animalul cel mai compatibil cu omul. Porcul e un animal omnivor, ca şi omul, în timp ce vaca şi oaia sunt animale rumegătoare, iar rumegatul duce la saturarea grăsimilor. Aşa se explică de ce seul de oaie sau de vacă e imposibil de mâncat, conţine doar acizi graşi saturaţi.”
De asemenea, ea subliniază că nu toată carnea de porc e grasă, depinde ce bucată alegi.
“Muşchiuleţul de porc are doar 4% grăsime şi e considerat cel mai fraged şi mai sănătos tip de carne. Grăsimea de porc are o cu totul altă compoziţie, 2/3 din lipide sunt reprezentate de acizii graşi mono şi poli-nesăturaţi, asemănători cu cei din uleiul de măsline, de aceea slănină de porc e gustoasă şi fragedă. Alături de ulei şi unt, slănină e o formă de grăsime care poate fi folosită la gătit sau pusă pe pâine. E mult mai stabilă că untul la încălzire şi mai săracă în calorii decât uleiul. “
Valorile nutriţionale ale slăninei
În ulei, indiferent de sortiment, avem 100% grăsime şi 900cal/100ml. Slănină conţine 5-10% proteine, 60-70% grăsime şi 650cal/100g. Untul este intermediar cu 80% grăsime şi 730cal/ 100g.
Slănina cu ceapă şi pâine, gustarea excelenţă pentru persoanele care desfăşoară o activitate fizică intensă
“Fiind atât de concentrată în grăsime şi în calorii, slănina este un produs care se consumă cu moderaţie, recomandat persoanelor care stau mult în frig sau desfăşoară o activitate fizică intensă. Oricine poate să consume puţină slănină cu ceapă şi pâine, e gustarea tradiţională a iernii. Iar dacă porcul a fost crescut cu hrană de calitate slănina devine valoroasă din punct de vedere nutritiv pentru că e bogată în acizi graşi esenţiali omega 3 şi omega 6 şi vitamina A. Concluzia: reconsideraţi prezenţa porcului în alimentaţia voastră, e mai sănătos şi mai gustos decât oaia şi vita, spune Mihaela Bilic. (sursa: foodstory.stirileprotv.ro).

Comentarii

comentarii