Acasă Actualitate Câte măsuri s-au luat pentru reducerea poluării în Timişoara?

Câte măsuri s-au luat pentru reducerea poluării în Timişoara?

351
DISTRIBUIȚI

“Încă avem depăşiri la pulberi în suspensie şi suntem pasibili de infringement, din partea Comisiei Europene”, a declarat Carmen Bergea, din cadrul ARPM Timişoara, vineri, 19 noiembrie. Fluidizarea traficului în Timişoara, încurajarea folosirii transportului în comun, mărirea suprafeţei spaţiului verde, utilizarea mijloacelor de transport nepoluante, luarea de măsuri în ceea ce priveşte reducerea emisiilor produse de autovehicule, îmbunătăţirea activităţii de salubrizare a oraşului, controlul conformării cu prevederile documentelor urbanistice şi utilizarea energiilor neconventionale – acestea sunt câteva dintre măsurile prevăzute de Programul Integrat de Gestionare a Calităţii aerului în judeţul Timiş şi Timişoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Timiş nr. 55, din 31 mai 2010. Scopul este reducerea nivelului de praf din atmosferă şi a noxelor.
Riscăm pedeapsă
Câte dintre aceste măsuri s-au realizat, după cinci luni? “În Timişoara, avem încă probleme reale în acest sens şi nici la spaţiul verde nu stăm prea bine. Încă avem depăşiri la pulberi în suspensie şi suntem pasibili de infringement, din partea Comisiei Europene”, a declarat Carmen Bergea, PR şi consilier superior în cadrul ARPM Timişoara. Timişul şi alte judeţe din ţară sunt, în continuare, poluate intens cu praf, dar şi cu alte noxe, iar din această cauză, România riscă să fie pedepsită şi să plătească bani grei amendă, chiar în plină criză economico-financiară. De aceea, Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului (ARPM) Timişoara şi Prefectura Timiş vor organiza, luni, 22 noiembrie, de la ora 10, o dezbatere publică în legătură cu implementarea „Programului integrat de gestionare a calităţii aerului la nivelul judeţului Timiş”. “Vor participa toate instituţiile prinse în acest program”, a mai spus Bergea.

Calea Aradului şi Calea Şagului – cele mai poluate

Comisia Europeană a comunicat deja autorităţilor de mediu motivele pentru care ar putea iniţia procedura de infringement, ca urmare a nerespectării obligaţiilor asumate prin Tratatul de Aderare, privind aplicarea Directivei 1999/30/CE. De la începutul anului 2010, în Timişoara, la indicatorul pulberi în suspensie PM 10 s-au înregistrat zeci de depăşiri ale valorii limite zilnice la Staţia de trafic TM-1 Calea Şagului şi 25 la Staţia de trafic TM-5 Calea Aradului. Cele mai mari depăşiri au fost în luna ianuarie (12, Şagului, 7 în Aradului) şi în luna martie (14 în Şagului, 7 în Aradului). În luna iulie, s-au înregistrat numai două depăşiri, în fiecare dintre cele două locaţii. La dezbaterea de luni vor participa reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Timiş şi Primăriei Timişoara, ARPM Timişoara, reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere Timiş, de la Autoritatea de Sănătate Publică Timiş, Registrul Auto Român, Inspectoratul de Stat în Construcţii Timiş, Garda Naţională de Mediu Timiş, dar şi primarii comunelor Dumbrăviţa, Sânandrei, Ghiroda, Moşniţa Nouă, Giroc, Sânmihaiu Român, Săcălaz, Becicherecu Mic, Remetea Mare şi Şag.

 

Comentarii

comentarii