Acasă Economic Cazul Suzuki SARA MOTORS Timișoara: cum un dealer mincinos strică imaginea unei...

Cazul Suzuki SARA MOTORS Timișoara: cum un dealer mincinos strică imaginea unei companii

9274
DISTRIBUIȚI

Dealerul autorizat Suzuki SARA MOTORS din Timișoara este acuzat de un (fost) client că ia banii de avans de la clienți și îi folosește în alte scopuri, în special pentru acoperirea găurilor financiare din trecut. Mașinile nu sunt comandate la timp, sau poate niciodată, iar clienții sunt mințiți și amânați luni în șir că totul e în regulă și vor primi mașina deja plătită. Compania are la activ mai multe procese de executare.

”Am scris această poveste pentru ca vreau ca nimeni să nu mai treacă prin ceea ce am trecut noi. E un sentiment foarte neplăcut și frustrant”, spune timișoreanul Darius Cristian Jula.

”Povestea noastră începe undeva prin luna aprilie, când ne-am hotărât să vindem cele două mașini pe care le aveam, pentru că oricum nu le foloseam zilnic, și să luam una singură, dar nouă. Așa ca am dat drumul căutărilor pe internet pentru a găsi mașina potrivită. Dar soarta nu a fost de partea noastră… decât la final.

După câteva zile de căutări, citit și vizionat review-uri peste review-uri, am ajuns la concluzia că Suzuki SX4 S-Cross, noul model, poate fi ceea ce ne dorim. Avea dotările pe care le doream, avea 4×4 și cutie automata și un preț în bugetul nostru.

După ce am tras concluzia de mai sus, am început sa căutăm review-uri dedicate pentru noul SX4. Următorul pas a fost să mergem la test-drive. Unde să mergem fiind din Timișoara? La singurul dealer autorizat Suzuki România, adică RS SARA MOTORS.

Am programat un test drive cu SX4 manual – nu aveau automat și cu o Vitara automat. După test-drive, după ce am văzut oferta pentru Vitara și am pus-o în paralel cu cea pentru SX4 ne-am dat seama că alegerea cea mai bună este de fapt Vitara S automat, adică același motor de pe SX4: 1.4 Turbo 140 CP, 4×4, Automat.

Consultantul de vânzări de la Sara Motors ne-a tratat foarte bine. A stat cu noi după program, ne-a pus la dispoziție toate informațiile și a vorbit frumos.

După test-drive am ajuns acasă și am început să citim și să vedem review-uri despre Suzuki Vitara S AllGrip AT. Din nou, o grămadă de video-uri urmărite și texte citite. Și ne-am hotărât: comandăm Suzuki Vitara S albă, AllGrip, AT. Greșeala noastră a fost aici că noi nu ne-am informat și despre dealer la momentul acela, doar despre mașină. Nu ne-am gândit că și la o reprezentanță autorizată poți da de țepari sau samsari.

Ne-am întors la RS SARA MOTORS, am dat vestea, am încheiat contractul și am lăsat un avans considerabil de 8500 de euro, pentru că am fost de bună credință. Termenul de livrare primit: ieșire din fabricație 12 iulie 2017 cu livrare la Timișoara până la finalul lunii.

Și a început așteptarea. Între timp am citit forumul Suzuki România, unde există un topic imens despre problemele clienților cu SARA MOTORS Timișoara: întârzieri de peste 7 luni, mașină livrată în altă culoare sau chiar mașini nelivrate niciodată. Plus sute de procese cu executări silite pe numele firmei. E totul aici.

Pe măsură ce ne apropiam de momentul livrării, am început să-l sun pe consultantul SARA MOTORS cam din săptămână în săptămână, cerându-i detalii despre statusul comenzii. El îmi spunea că e totul ok, de fiecare dată!

Distracția a început în momentul în care mașina trebuia să iasă din fabricație. La o săptămână după acea dată, adică pe 19 iulie, ni s-a spus că mașina întârzie și ieșirea din fabricație va fi pe 22 septembrie 2017, iar livrarea până la final de septembrie. Adică mai bine de două luni întârziere! Ni s-au oferit accesorii în valoare de 1000 de euro să acceptăm întârzierea. Ne-au asigurat că totul va fi în regulă și mașina o să vină cu siguranță. Mai mult, ni s-a spus că dacă renunțăm la comandă pierdem banii plătiți (tot lor) pentru tichetul Rabla. Forțați fiind de împrejurări, am acceptat oferta lor.

Mai apoi, după unele discuții avute cu prietenii ne-am dat seama că nu are cum să întârzie o mașină două luni din cauza fabricației. Și am început să sap prin: mesaje pe Facebook la Suzuki România și Suzuki Ungaria, sunat la call center și trimis email-uri.

În scurt timp am fost contactat de cineva din conducerea Suzuki România: nu știu dacă se implică așa în toate cazurile sau doar acum, știind de existența acestui blog. Am aflat cu stupoare că de la SARA MOTORS Timișoara nu exista nicio comandă la fabrica pe numele nostru dar nici pe această configurație de mașină. Suzuki România ne-a asigurat că putem să ne recuperăm avansul cât și banii oferiți pe tichetul Rabla.

Practic, SARA MOTORS a luat 8500 de euro de la noi și ne-a mințit repetitiv că e totul în regulă și că o să vină mașina la timp. După care, ne-a mințit cu o nouă dată de livrare fictivă. Cele citite pe forumul Suzuki România începeau să se adeverească.

Am mers imediat la ei și am început scandalul, făcându-i să recunoască clar și răspicat minciuna.  Discuția avută este în totalitate înregistrată – în caz că ne hotărâm să deschidem un proces pentru înșelăciune.

Cu greu am reușit să ne recuperăm avansul și banii pentru tichet, deoarece au recunoscut că nu au bani în cont – distracție ce a implicat zeci de telefoane și e-mail-uri și care a durat o săptămână întreagă.  Ziua recuperării a fost cea mai relaxantă zi din acest an :).

Ulterior ne-au găsit un Suzuki Vitara S exact ca cel “comandat” de noi. L-am refuzat pentru gustul prea amar lăsat de această experiență în care Suzuki România își are în egală măsură vina. SARA MOTORS se folosește de astfel de practici de mai bine de 7-8 ani. Suzuki România știa asta, însă nu a făcut nimic.

În final ne-am ales cu o mașină din grupul Renault-Nissan. Am renunțat la 4×4, deși e tot un SUV, însă am primit corectitudine și o mașina cu finisaje mai plăcute.

Morala? Simplu: verificați de la cine cumpărați un obiect atât de scump, dați avansul minim cerut și folosiți-vă de toate mijloacele posibile pentru a vă recupera banii în caz că ați fost înselați.

Acestea fiind spuse, sperăm ca Suzuki România să ia măsurile necesare pentru ca astfel de situații să nu mai apară în viitor”, spune Darius Cristian Jula.

Comentarii

comentarii