Acasă Actualitate Ce beneficii are consumul de mazăre și când este contraindicat?

Ce beneficii are consumul de mazăre și când este contraindicat?

DISTRIBUIȚI

Mazărea este cultivată în întreaga lume, fiind un aliment popular datorită gustului său dulce și consistenței amidonoase. Este săracă în calorii, grăsimi saturate, colesterol și sodiu și este o sursă excelentă de vitamine și minerale esențiale și alți nutrienți datorită cărora consumul său a fost asociat cu multiple beneficii pentru sănătate. Continuă să citești pentru a afla mai multe despre acestea, precum și despre situațiile în care se recomandă evitarea acestei leguminoase!

Beneficiile consumului de mazăre

Mazărea este o sursă excelentă de proteine, oferind o alternativă sănătoasă la proteinele de origine animală sau cele din soia. Este, de asemenea, bogată în fier non-heme, un tip de fier pe care îl găsim în principal în alimentele de origine animală. Fierul este esențial pentru producerea globulelor roșii care transportă oxigenul în organism. Mazărea este, de asemenea, un aliat excelent pentru sănătatea intestinală, datorită conținutul său ridicat de fibre alimentare. Acestea ajută la promovarea unui tranzit intestinal regulat și la menținerea sănătății florei intestinale.

Un alt beneficiu notabil al mazării este capacitatea sa de a stabiliza nivelul de zahăr din sânge. Cu un indice glicemic scăzut, mazărea nu determină creșterea rapidă a nivelului de zahăr din sânge după consum. Astfel, consumul de mazăre poate contribui la prevenirea și gestionarea diabetului zaharat și a obezității. 

Mai poate contribui și la prevenirea cancerului, datorită conținutului său bogat de antioxidanți și poate avea un rol important în protejarea împotriva bolilor de inimă, datorită conținutului de fibre alimentare, proteine vegetale și potasiu. Acești nutrienți contribuie la scăderea tensiunii arteriale și, împreună cu profilul nutrițional cu conținut scăzut de calorii și grăsimi al mazării, pot ajuta la controlul greutății, reducând astfel riscul de boli de inimă. 

Când este contraindicată mazărea?

Este important să știi nu doar ce beneficii are mazărea pentru sănătate, ci și care sunt contraindicațiile sale. Ca și alte leguminoase, poate provoca balonare, gaze, flatulență și alte simptome digestive la unele persoane, în special dacă mazărea reprezintă o parte importantă a dietei. În plus, mazărea conține antinutrienți, un grup de substanțe care pot interfera cu digestia și absorbția mineralelor și pot avea un impact negativ asupra sănătății, în special pentru persoanele care se bazează pe leguminoase ca aliment de bază sau cele cu risc de malnutriție. 

Desigur, aceste efecte pot varia de la o persoană la alta, în funcție și de modul în care corpul procesează anumite alimente. Este întotdeauna recomandat să se consulte un medic sau un nutriționist înainte de a face schimbări semnificative în dietă.

Sfaturi și recomandări

Pentru a te bucura de beneficiile mazării, minimizând în același timp potențialele sale efecte adverse, consum-o în porții rezonabile – între 1/3 și 1/2 de ceașcă de mazăre verde gătită (117-170 de grame) ar trebui să fie suficient. Cantitățile mai mari pot crește riscul de disconfort digestiv.

În ceea ce privește metodele de preparare, fermentarea, germinarea și înmuierea mazării pot ajuta la reducerea semnificativă a conținutului de antinutrienți. Asigură-te că o gătești complet – mazărea crudă conține niveluri mai mari de antinutrienți și poate provoca probleme digestive. Consumă mazăre ca parte a unei alimentații echilibrate, care include și alte surse de proteine, fibre și grăsimi sănătoase, și nu ignora semnalele corpului tău: dacă observi efecte adverse, redu sau elimină mazărea din dietă.

Mazărea este o leguminoasă delicioasă și hrănitoare, care poate oferi o varietate de beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, este important să ții cont de posibilele sale contraindicații și să consumi mazăre cu moderație. Nu uita, de asemenea, să ceri și sfatul unui medic sau al unui nutriționist înainte de a face schimbări semnificative în dietă, în special dacă urmezi un regim alimentar special ori dacă suferi de anumite afecțiuni!

Sursa: https://www.medlife.ro/articole-medicale/mazare-beneficii-proprietati-contraindicatii 

Comentarii

comentarii