Acasă Actualitate Ce șanse are Jiul să nu treacă niciodată peste Bega?

Ce șanse are Jiul să nu treacă niciodată peste Bega?

DISTRIBUIȚI

Ideea apariției în peisajul orașului a unui pod care să se numească Jiul și să treacă peste Bega (cu un nume aruncat ca nuca în perete pe lângă rezonanța podurilor Stefan cel Mare, Mihai Viteazu, Michelangelo, Eroilor etc.) va secătui bugetul local de câteva zeci de milioane de euro care pot fi folosite, cum spun mulți, pentru o cauză mai bună -atenționează scriitorul Petru Ilieșu.

Fiindcă proiectul se vrea plasat spectaculos la ceva mai mult de 100 de metri de un pod existent și cu descărcare într-o stradă cu doar 2 benzi de circulație în sens unic. Din această perspectivă utilitatea și ”plus valoarea” podului este cel puțin, să spun așa, discutabilă -mai atrage atenția Ilieșu.

Despre diferențele de utilitate publică dintre cele două drumuri unul care leagă autostrada de Timișoara și celălalt care leagă Sânandrei de oraș, Ilieșu a mai spus:

”Pe lângă urgența și rostul esențial al podului din zona Solventul, necesitatea podului ”Jiul” pălește complet și e în gama ”viziunilor” prioritate ale orașului, alături de mândria de a avea 4 benzi spre Sânandrei, dar doar 2 benzi spre autostradă, fiindcă deși autostrada ne leagă de lumea cea mare (la Europa de Vest mă gândesc), cele 4 benzi de circulație spre Sânandrei ne leagă de o cochetă așezare de vile spre care va duce și o pistă pentru biciclete.

Foarte frumos că avem un asemenea acces la unele comune mai speciale din județ însă spre autostradă avem, prin compensare, parte de un drum cumplit de circulat, plin de cârpituri și gunoaie pe margini, tocmai potrivit pentru o primă impresie care și-o face cineva venit să ajungă într-o viitoare și apoi fostă capitală culturală europeană”.

”Scriu asta fiind într-o dilemă cu privire la noua ediție a cărții (Timișoara – istoria unui oraș european) unde va trebui să aduc la zi perioada contemporană în ideea de promovare și nu de analiză a organizării vieții sociale, dar totuși aproape de o istorie a mentalităților, așa cum se cuvine unui ”martor al timpului său”.

Oricum, dincolo de eseul meu, istoricii vor aveam mult de lucru în temeiul faptului că scripta manent și speranța ca Jiul să nu treacă niciodată peste Bega”, a conchis Petru Ilieșu.

Comentarii

comentarii