Acasă Sănătate Ce şanse există să ia sfârşit criza de personal şi de maşini...

Ce şanse există să ia sfârşit criza de personal şi de maşini de la Ambulanţa Timişoara?

DISTRIBUIȚI

ambulanta timisoara

Ce şanse există să ia sfârşit criză de personal şi de maşini de la Ambulanţa Timişoara, care persisită de mai mulţi ani?

Puţine şanse. Deocamdată, au fost scoase la concurs 1.500 de posturi, în unităţile sanitare cu paturi şi în serviciile de ambulanţă, din întreaga ţară. Din păcate, din cauza unei formule foarte complicate, Timişoara a primit aprobarea angajării numai a 8 persoane – 4 asistente şi 4 şoferi, deşi ar mai fi nevoie de peste 200 de oameni.

Maşini învechite, oameni puţini

„Au o fomulă de calcul după care ne aprobă anumite posturi, care nu ştiu cât e de ok. Noi cerem numărul de posturi şi ei acceptă. Acum ne-au aprobat 4 posturi de asistente şi 4 de şoferi. Mai avem nevoie de posturi şi o să mai trimitem la minister să vedem dacă o să mai primim acordul să angajăm sau nu. Mai avem locuri vacante pe care le vom mai scoate la concurs”, a declarat Leonida Iancu, managerul la Ambulanţa Timiş.

Cu maşinile este la fel de complicat. A fost un lot de 40 de maşini, dar au fost date în 15 judeţe. Ca de obicei, Timişoara a fost ocolită. Până la sfârşitul anului, vor mai fi împărţite 150 de ambulanţe în toată ţara. „Sperăm că din acel lot să primim şi noi ceva”, spune Iancu. Ambulanţa are 74 de maşini, dar sunt învechite. Era preconizat ca să fie schimbate câte 10 pe an, dar nu se întâmplă aşa. Solicitarea este foarte mare.

În 24 de ore, în Timiş, sunt înregistrate 310 cazuri de intervenţie medicală, iar numai în 5 luni, în 2014, au fost 54.500 cazuri. La Ambulanţa Timiş, cei 55 de medici şi 149 de asistente lucrează în condiţii de stres formidabile, iar epuizarea fizică şi psihică este foarte mare. În total sunt 400 angajaţi, cu tot cu şoferi, ambulanţieri şi personal necalificat. Din păcate, normarea a fost făcută acum 15 ani şi nu este adaptată nevoilor actuale. În total, ar fi nevoie de cel puţin 640 de angajaţi, pentru ca activitatea să decurgă normal.

Ce spune Ministerul Sănătăţii?

„Anul acesta au fost eliminate restricţiile privind scoaterea posturilor la concurs în sistemul sanitar. În prezent, toate unităţile sanitare pot solicita aprobarea din partea Ministerului Sănătăţii sau a autorităţilor publice locale, după caz, pentru scoaterea la concurs a posturilor bugetate, în funcţie de necesităţi. Acum nu se mai aplică restricţia privind scoaterea unui post la concurs în urma a 7 posturi eliberate”, a declarat Nicolae Bănicioiu, ministrul Sănătăţii.

El mai susţine că procesul de aprobare şi scoatere la concurs este unul continuu şi se realizează în funcţie de solicitările managementului unităţilor sanitare sau a serviciilor de ambulanţă, cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate. Dintre cele 1500 de posturi scoase la concurs în ultima perioadă, cele mai multe, 1.337 se află în spitale.

Comentarii

comentarii