Acasă Actualitate Ce ştiu autorităţile despre drona misterioasă care a traversat trei ţări NATO...

Ce ştiu autorităţile despre drona misterioasă care a traversat trei ţări NATO – inclusiv România – până când s-a prăbuşit în mijlocul Zagrebului

DISTRIBUIȚI

O dronă misterioasă a traversat trei ţări NATO – inclusiv România – până când s-a prăbuşit în mijlocul Zagrebului, în Croaţia. A căzut într-un cartier rezidenţial, dar, nimeni nu a fost rănit. E anchetă acum. Drona e de fabricaţie rusească, dar ruşii n-ar mai opera acest tip de aparate de trei decenii. Ce ştiu autorităţile române despre acest incident?

În România, ţară pe care drona a survolat-o aseară, autorităţile au fost luate prin surprindere iniţial.

Aeronava a intrat în spațiul aerian al României, venind dinspre Ucraina, în jurul orei 23.23 și a părăsit spațiul aerian național în jurul orei 23.26, îndreptându-se către Ungaria.

A survolat Ungaria aproximativ 30 de minute şi a intrat în Croaţia la 22:57.

După 7 minute s-a prăbuşit în Zagreb în cartierul Jarun. De ce e important locul în care a ajuns? Cartierul are aceeaşi denumire ca o localitate din Ucraina pe nume tot Yarun, care se scrie însă cu Y si nu cu J. E posibil, se speculează in online, ca cei care au programat o să o fi trimis din greşeală în Croaţia.

De notat că drona este de fabricaţie rusească, model Tupolev Tu-141 Strizh. Este o aeronavă fără pilot de recunoaştere care zboară la o viteză uriaşă, atinge viteza sunetului şi trasporta echipamente de supraveghere, camere şi radare.

Generalul de brigadă Constantin Spânu, Şeful Direcţiei informare din cadrul MAPN a prezentat în direct la Antena 3, ce ştiu autorităţile de la noi despre drona care a tranzitat şi România.

“Drona a intrat în România dinspre Ucraina, nu a survolat oraşul Satu Mare, ci partea de nord a judeţului Satu Mare, în drum spre Ungaria. A ieşit din spaţiul nostru aerian în mai puţin de 3 minute”, a spus generalul Constantin Spânu.

“În cazul de faţă trebuie corelaţi mai mulţi factori – viteza ridicată, înălţimea de zbor redusă, ceea ce îngreunează posibilităţile oricărui radar, relieful accidentat (este o zonă muntoasă), dar trebuie asociate şi condiţiile meteo de la acel moment.

Pe lângă acestea, timpul foarte scurt cât a evoluat în spaţiul aerian naţional, nu a permis utilizarea altor măsuri procedurale, nu a fost timp pentru ridicarea aviaţiei – de exemplu.

Comentarii

comentarii