Acasă Eveniment Cel mai vândut whiskey irlandez a fost degustat în parcarea Iulius Mall...

Cel mai vândut whiskey irlandez a fost degustat în parcarea Iulius Mall Timişoara

DISTRIBUIȚI

Timişorenii au avut o şansă unică: degustarea la nivel profesionist a celui mai bine vândut whiskey irlandez din lume, Jemeson, joi, 15 septembrie, în parcarea Iulius Mall Timişoara, de la la ora 18.00. Participanţii au fost invitaţi în Jameson Bus, unde au aflat, alături de Brand Ambassadorul Jameson România, mai multe despre whiskey-ul irlandez.

John Jameson s-a născut pe 5 octombrie 1740 în Scoţia, dar asta nu l-a impiedicat să devină cel mai irlandez dintre irlandezi. Motto-ul familiei Jameson, încă din anii 1500, era “Sine Metu”, care înseamnă “Fără frică”. El se datorează curajului demonstrat de membrii familiei Jameson în confruntările cu piraţii, în largul mării. Acest motto l-a inspirat pe John sa se mute la Dublin şi să încerce să-şi câştige reputaţia în domeniu. A te muta la Dublin în anii 1770 pentru a deschide o distilerie de whiskey era similar cu a merge în 1940 în Los Angeles pentru a-ţi deschide un studio de film. Irlanda era cunoscută ca fiind ţara în care whiskey-ul a fost inventat, iar cel din Dublin era considerat drept cel mai bun din lume. În aceste condiţii şi-a făcut apariţia John Jameson, un outsider, care a luat grozava tradiţie irlandeză şi şi-a pus amprenta asupra ei. John a insistat încă de la început asupra celor mai bune ingrediente. El alegea personal orzul şi butoaiele din stejar şi nu ezita să plătească preţul cuvenit pentru tot ce era mai bun.

La sfârşitul secoului al XVIII-lea, majoritatea whiskey-urilor erau distilate de două ori, aşa cum se face în Scoţia. Dar John Jameson nu s-a mulţumit cu atât. El a insistat asupra distilării triple, din moment ce aflase că asta face whiskey-ul de două ori mai fin. Tripla distilare este cea care deosebeşte whiskey-ul irlandez de cel scoţian – care e distilat de două ori, şi de cel american – care e distilat doar o dată.

John Jameson era foarte hotărât asupra calităţii, deci nu e nicio surpriză că a înfiinţat o Unică Distilerie pentru a-şi produce whiskey-ul. Asta însemna că toate procesele de la selecţia cerealelor şi a butoaielor până la tripla distilare şi maturare aveau loc în unica distilerie, pentru a asigura controlul total al calităţii.

John Jameson putea fi văzut des în compania angajaţilor, ciocnind un pahar şi stând de vorbă cu ei, împărţindu-şi nu doar profitul, dar şi timpul cu fiecare dintre muncitori. Şi toate astea duceau la îmbunătăţirea calităţii whiskey-ului, pentru că loialitatea asigura calitatea. John şi-a împărţit chiar şi eticheta cu muncitorii: până în prezent, pe marginea semnăturii fondatorului sunt reprezentaţi doi oameni ai butoaielor echilibrând fiecare parte a etichetei. Aceşti doi oameni simbolizează generaţiile care şi-au dăruit pasiunea şi angajamentul să producă cel mai bun whiskey.

Comentarii

comentarii