Acasă Eveniment Cele mai mari firme de taxi din Timişoara – în război cu...

Cele mai mari firme de taxi din Timişoara – în război cu Consiliul Concurenţei

1308
DISTRIBUIȚI

Patronii celor mai mari firme de taxi din Timişoara sunt nemulţumiţi, după o amendă comună, încasată de aproape toate societăţile de taxi din oraş. Consiliul Concurenţei a dat o amendă fără precedent la Timişoara. 11 firme de taximetrie din oraş, care s-ar fi înţeles la majorararea simultană a tarifelor, la sfârşitul lui 2007, au fost amendate cu aproape 350.000 de lei. Firma Radio Taxi, una dintre cele mai mari oraş, a scăpat de amendă.  Conform Consiliului Concurenţei, Radio Taxi a fost prima companie care a aplicat la politica de clemenţă, pentru că ar fi denunţat practicile anticoncurenţiale de la Timişoara. Patronul de la Radio Taxi spune că totul ţine de o neînţelegere.

Ziua în care tarifele au fost date peste cap

În decembrie 2007, tarifele de la aproape toate firmele de taxi din Timişoara aveau să crească de la 1,09 la 1,49 de lei pe kilometru. Consiliul Concureneţei a simţit că la mijloc este ceva putred şi a demarat o amplă anchetă. „În urma investigaţiei, s-a constatat că 11 companii cu activitate de dispecerat şi operatori exclusivi de taximetrie au participat la o înţelegere privind majorarea tarifelor pentru serviciile de transport persoane în regim de taxi, începand cu luna decembrie 2007. Amenda totală aplicată de Consiliul Concurenţei, în acest caz, este de 348.710 lei”, se arată în comunicat. ZIUA de Vest a stat de vorbă cu patronii celor mai importante trei firme de taximetrie din oraş. Doi dintre ei nu sunt mulţumiţi de decizia Consiliului Concurenţei, deşi, până acum, nimeni nu a fost oficial amendat.

Răveanu: „Vobisem ceva cu alţi patroni de taxi, dar nu ne-am înţeles”

După decizia celor de la Consiliul Concurenţei, Ştefan Răveanu, patronul de la Radio Taxi, cel care ar fi „denunţat înţelegerea taximetriştilor”, a ieşit la atac. Chiar dacă nu a fost amendat, Răveanu este nemulţumit de decizia celor de la Consiliul Concurenţei şi nu se consideră un „sifonar”. „Toţi am colaborat la acea anchetă, când am văzut însă unde s-a ajuns, am rămas stupefiat. Am fost sincer şi am spus tot ce s-a întâmplat, nu sunt un turnător, ca pe timpul lui Ceauşescu. N-am ascuns nimic, nu ştiu ce le-au spus ceilalţi patroni, dar eu am fost corect. Nu mi se pare normal ca firmele de taxi să fie amendate pentru acest lucru. Nici nu am fost informaţi despre aşa ceva. În decembrie 2007, vorbisem ceva cu alţi patroni de taxi, dar nu ne-am înţeles. Am plecat acasă fără să ştim ce vom face. Eram însă presaţi şi de şoferi, care ne cereau să mărim tarifele ”, ne-a spus Ştefan Răveanu, patronul de la Radio Taxi

Peşteleu: „Nu mi se pare corect să fim amendaţi pentru aşa ceva”

Cel mai liniştit dintre patronii de mari firme de taxi din Timişoara pare a fi Ştefan Ciocsan, şeful de la Fan Taxi. El susţine că, într-adevăr, în 2007 a fost vorba despre o înţelegere, la care firma sa nu a luat parte. „Nu am primit nicio înştiinţare despre o amendă sau ceva de genul acesta. E adevărat: a fost o înţelegre în 2007, între firmele de taxi, eu nu am participat însă la aşa ceva. Am fost sub preţul lor. Când ei au decis să facă 1,49 lei pe kilometru, la noi era 1,37 de lei pe kilometru. O astfel de înţelegre mi se pare ilegală”, ne-a spus Ştefan Ciocsan, patronul de la Fan Taxi. Şeful celei mai mari firme de taxi din Timişoara, Tudorel Peşteleu, susţine că în 2007 nu a fost niciun aranjament, iar amenda nu-şi are rostul. „Am fost convocaţi la Bucureşti, în acest caz, dar nu am primit nicio decizie. Nu a existat nicio înţelegere în 2007. Când una dintre marile firme de taxi face un tarif mai mare, toţi vin după noi. Noi am trecut primul la tariful de 1,49 lei pe kilometru, imediat a venit şi Radio după noi. Nu văd unde-i înţelegerea. Nu mi se pare corect să fim amendaţi pentru aşa ceva”, spune Tudorel Peşteleu, patronul Tudo Taxi.

Carteluri de taximetrie la Timişoara?

Consiliul Concurenţei face apel la „binevoitori” şi dă exemplul companiei Radio Taxi, care a scăpat de amendă, pentru că a colaborat în anchetă. „Participanţii la un cartel de fixare a preţurilor trebuie să înţeleagă faptul că, mai devreme sau mai târziu, sunt depistaţi. Indiferent că înţelegerea se referă la o piaţă locală sau naţională, cartelurile reprezintă cele mai grave încălcări ale concurenţei, consumatorii fiind prejudiciaţi prin plata unor preţuri sau tarife mai mari pentru bunurile sau serviciile achiziţionate. Sperăm că acest prim caz să dea curaj şi altor companii să apeleze la politica de clemenţă şi să denunţe existenţa cartelurilor”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Comentarii

comentarii