Acasă Actualitate Centrul de proiecte al PMT și-a copiat sigla de pe husa unui...

Centrul de proiecte al PMT și-a copiat sigla de pe husa unui telefon mobil

DISTRIBUIȚI

Centrul de Proiecte al Primăriei Timișoara, cu 30 de angajați și 7 curatori pentru Programul Timișoara 2023, nu a fost în stare să-și creeze o sigla. Așa că a copiat de la alții. Instituția unde banii publici se împart între proiectele membrii comisiilor de evaluare sau ale simpatizanților USR, a anunțat recent că, după luni de muncă, au dezvoltat o nouă siglă. Aceasta ar fi fost creată de designerul Alex Iliescu, angajat al centrului, și va fi înregistrată la OSIM.  (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci).

„Procesul creativ pentru dezvoltarea siglei s-a derulat în ultimele luni ale anului 2021 și începutul anului 2022 în cadrul echipei de comunicare a Centrului de Proiecte. Sigla a fost creată de către colegul nostru, designerul Alex Iliescu.

Conceptul simbolului este inspirat de noțiunea de graf (matematică) și legătură celulară (biologie), prin care sunt stabilite acțiunile, relațiile și interdependențele dintre componentele unui sistem abstract sau natural. Am identificat și am găsit oportună asemănarea cu simbolul recunoscut internațional pentru împărtășirea informației în mediul digital: simbolul share. Simbolul este în același timp și o stilizare a literei «C».

Construcția simbolului e definită de juxtapunerea a 9 cercuri la un grid pătrat de 3 pe 3; contururile lăsate de acestea descriu și compun un desen foarte simplu. De-a lungul istoriei comunicării vizuale au fost explorate și realizate nenumărate relații și combinații între formele de bază geometrice simple și suntem conștienți că desenul simbolului nostru poate să nu fie unic – în consecință ne așteptăm să existe și alte abordări grafice similar.

Pentru noi, simbolul descrie un meta-limbaj (un limbaj vizual propriu), adică printr-un element care poate fi transformat, rotit, multiplicat, compus, colorat vrem să descriem concepte diverse legate de activitatea pe care o desfășurăm. Sigla este o declinare a unui model, așa cum se poate observa în comunicările pe site-ul nostru”, precizează Centrul de Proiecte într-un comunicat transmis ziarului Timișoara.

Cam multe cuvinte și explicații, pentru un simbol copiat 100% după logoul firmei de accesorii pentru telefonie mobile „Spigen”, creată în 2008, la Los Angeles.

Și cei de la Spigen au o poveste despre sigla și numele lor, respectiv o combinație între cuvintele germane ”spiegel” – oglindă și ”gen” – genă, care simbolizează fluiditatea și natura mereu schimbătoare a tehnologiei, respectiv soluția care se potrivește perfect nevoilor noastre.

Produsele Spigen se găsesc și pe site-urile de specialitate din România, prin urmare nu este ușor de imaginat cum un designer s-a inspirat în crearea unei sigle privind husa telefonului său.

Ceea ce este mai greu de imaginat este cum o instituție, care ar se vrea vârful de lance în organizarea evenimentelor din anul Capitalei Culturale, se arată în lume cu o siglă copiată. Pe care vrea să o și înregistreze ca marcă proprie. Fără nici un fel de verificare.

Și dacă aceasta este rigoarea cu care se lucrează la Centrul de Proiecte și când vine vorba de evaluarea și finanțarea proiectelor din programului cultural. Mai ales că tocmai au lansat programul ”Energie! Burse de creație artistică” (sic!) ce cuprinde 37 de burse, în valoare totală de 500.000 de lei.

Comentarii

comentarii