Acasă Administraţie Circulația pe Gheorghe Lazăr, reorganizată: treceri de pietoni supraînălțate, pistă de biciclete...

Circulația pe Gheorghe Lazăr, reorganizată: treceri de pietoni supraînălțate, pistă de biciclete la nivelul carosabilului și alte cinci schimbări importante

DISTRIBUIȚI

Primăria Timișoara anunță că, după ce Aquatim își va fi finalizat lucrările de înlocuire a rețelei de apă și canalizare de pe strada Gheorghe Lazăr, și SDM urmează să lucreze pe aceeași arteră, cele două proiecte fiind încă de la început corelate pentru a reduce deranjul. Și vor fi schimbări importante. Printre altele, locurile de parcare – inclusiv unele noi – vor fi paralele cu trotuarul, se va circula pe două benzi, iar pista de biciclete va trece pe carosabil.  

„Gheorghe Lazăr este unul dintre principalele culoare de mobilitate din Timișoara, care face legătura între centrul orașului și zona periurbană. Aici se va realiza una dintre primele piste de biciclete, care nu sunt simple linii trase pe trotuar, ci relocăm pista complet pe carosabil, cu delimitarea necesară și măsuri de siguranță pentru bicicliști. Pista actuală este improprie, cu suișuri și coborâșuri abrupte care pun în pericol și bicicliștii și pietonii. Introducem și măsuri de siguranță pentru pietoni, prin amenajarea de treceri supraînălțate. De asemenea, vom avea două benzi de circulație pe ambele sensuri de mers, doar prin regândirea modului în care distribuim spațiul între toți participanții la trafic”, transmite primarul Dominic Fritz.

Mai exact, reprezentanții primăriei, spun că ar fi șapte principale măsuri vizate, deja exemplificate vizual la intersecția dintre strada Timiș cu strada Gheorghe Lazăr:

  1. Trecerile de pietoni care traversează Gheorghe Lazăr vor deveni treceri semaforizate cu refugiu, semafoarele fiind sincronizate pentru a menține fluidizarea traficului
  2. Intrările pe străzile secundare vor avea vizibilitatea îmbunătățită și vor avea puncte de așteptare bine delimitate.
  3. Trecerile de pietoni de pe străzile secundare vor fi supraînălțate la nivel cu trotuarul, pentru a permite traversarea în siguranță pentru pietoni și bicicliști.
  4. Pista de biciclete va fi trecută la nivelul carosabilului, cu zonă de protecție și bolarzi.
  5. Trotuarul ridicat la baza clădirilor va fi rezervat strict pentru pietoni, oferind mai mult spațiu acestora și funcțiunilor comerciale.
  6. Locurile de parcare oblice vor fi înlocuite cu locuri de parcare în paralel, eliberând o bandă de mers pe toată lungimea bulevardului.
  7. Porțiunile de stradă, care nu au amenajate locuri de parcare, vor fi introduse în circuitul Timpark, oferind în total 64 de locuri de parcare și 3 locuri de aprovizionare.

Iată cum arată acum intersecția:

Iată cum ar trebui să arate după intervenții:

Comentarii

comentarii