Cu o finanțare europeană de aproape trei milioane de lei, Consiliul Județean Timiș are acum la dispoziție o platformă complet digitală. Aceasta va duce la reducerea semnificativă a birocrației, oferă posibilitatea efectuării de plăți, chiar și posibilitatea de a se realiza audiențe online.
Proiectul „Dezvoltarea unei platforme de interoperabilitate pentru interacțiunea digitală cu beneficiarii Consiliului Județean Timiș” a costat 2,9 milioane de lei, suma fiind aproape integral acoperită din bani de la Uniunea Europeană din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020
Principalul obiectiv al proiectului a fost dezvoltarea unei platforme software de interoperabilitate pentru interacțiunea digitală cu beneficiarii serviciilor/partenerii Consiliului Județean Timiș având ca scop reducerea timpilor alocați proceselor specifice întreprinse cu aceștia și oferirea unui mediu prietenos de relaționare. De asemenea, a avut loc retrodigitizarea arhivelor din format letric în format digital. Tot portalul a dus la crearea de proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor.
După cum spuneam, principalul scop a fost dezvoltarea unei platforme de interoperabilitate pentru interacțiunea digitală cu beneficiarii serviciilor/partenerii Consiliului Județean Timiș. Cetățenii pot accesa platforma la adresa https://www.e-timis.ro/ . Accesul la serviciile puse la dispoziție prin platformă se face prin crearea unui cont de utilizator pe baza unei adrese de email și a unei parole. Platforma poate fi folosită de orice cetăţean, român sau străin, persoane juridice, ONG-uri, universităţi, autorităţi publice locale, alte instituţii publice, instituţii subordonate CJT
După crearea contului acesta va fi activat automat astfel încât să poată fi utilizat imediat pentru operaţiuni simple (ex: acces la formulare smart pentru depunere petiţii/sesizări/solicitări). După verificările efectuate de administratori și confirmarea suplimentară a utilizatorului, acesta va avea acces la resurse suplimentare în cadrul platformei
Există o zonă special dedicată contractelor încheiate sau care urmează să se încheie între CJT, pe de o parte şi utilizator/beneficiar. Contractele gestionate astfel pot fi descărcate, semnate electronic, pot fi create sau adăugate documente, anexe, acte adiţionale în dosarul contractului, se poate interacționa bidirecțional pentru clarificări
În porta există facilitatea de a efectua plăți on-line prin ghiseul.ro şi sincronizarea acestor plăţi cu aplicaţia existentă de contabilitate prin API
Platforma permite crearea şi administrarea parteneriatelor între doi sau mai mulţi parteneri, dintre care unul va fi în mod obligatoriu Consiliul Judeţean Timiş. Toţi partenerii într-un proiect comun vor avea acces prin contul lor la secţiunea special dedicată implementării proiectului
Platforma permite transmiterea bidirecţională de date
Prin modulul de gestionare a finanțărilor nerambursabile se vor monitoriza bugetele acordate de CJT către instituţiile subordonate, sau prin schemele de minimis pentru spitale, cultură, culte sau sport
Platforma permite cetăţenilor să participe la procesul de guvernare deschisă şi participativă conform unui format predefinit pentru a simplifica evaluarea
De asemenea există o serie de formulare inteligente care să faciliteze cetățenilor accesul.
Vor putea fi iniţiate facil sesiuni de videoconferinţe între CJT şi beneficiarii care au cont activ pe platformă: cetăţeni, primării, instituţii subordonate, consilieri judeţeni, etc pentru rezolvarea unor activităţi comune, de exemplu proiecte, parteneriate, informări
Platforma integrează o componentă de audienţe la persoanele din conducerea CJT
Interacţiunea cu chatbot-ul poate fi iniţiată oricând în timpul utilizării platformei de către utilizatorul autentificat