Acasă Economic CNAIR: Lotul 4 Lugoj – Deva al Autostrăzii A1 a fost recepționat,...

CNAIR: Lotul 4 Lugoj – Deva al Autostrăzii A1 a fost recepționat, dar nu poate fi deschis

DISTRIBUIȚI

CNAIR a recepționat Lotul 4 al secțiunii Lugoj Deva, în lungime de 22 de kilometri, care ar fi trebuit să fie deschis circulației. Compania de drumuri spune însă că nu poate să îl deschidă, pentru că bretelele de acces sunt pe Lotul 3.

„Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector”, este argumentul.

Lotul 4 al autostrazii Lugoj – Deva este parte integrantă a coridorului 4 Pan european ( Rin – Dunăre) , iar pe traseul acestuia se află Dealul Soimuș, unde a fost pusă în operă una dintre cele mai spectaculoase lucrări de infrastructură din România. Antreprenorul acestui contract în valoare de peste 419 milioane lei fără TVA este Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.

Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4 se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare. Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul. În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.

De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor. Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier, a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.” se arată în comunicatul CNAIR.

Reamintim că ministrul Tranposrturilor, Răzvan Cuc, a afirmat în urmă cu circa o lună că în august se va circula pe Autostrada A1 de la Sibiu la Nădlac. Afirmația a fost una eronată în primul rând pentru că există un sector din această autostradă care nici măcar nu a fost licitat.

Sursa: profit.ro

Comentarii

comentarii