Acasă Cultura Colocviile de la Şcoala din Liebling 2017

Colocviile de la Şcoala din Liebling 2017

DISTRIBUIȚI

Este îndeobşte cunoscut că orice şcoală excelează prin activitatea instructiv-educativă, cea culturală fiind concentrată cu deosebire în Săptămâna ALTFEL.

Prof. Nicoleta Mărgitaş, director, spune însă că la  Şcoala din Liebling lucrurile sunt mai deosebite. De ani buni, aceasta este principala instituţie a satului care desfăşoară, pe lângă activitatea de bază, cea instructiv-educativă, şi o bogată activitate cultural-educativă, menită să  stimuleze la elevi curiozitatea și  interesul față de valorile culturale autentice, să facă posibilă  cunoașterea elementelor de cultură și civilizație română, să conștientizeze importanța bibliotecii, a  activităților culturale în dezvoltarea personală.

În acest perimetru, se înscrie şi proiectul Scriitorul. Cartea şi Publicul, lansat de Fundaţia Ateneul Cultural „Ştefan Goanţă”, în parteneriat cu Şcoala Gimnazială din Liebling şi cu alte instituţii culturale. Astfel, timp de două zile, Şcoala din Liebling şi-a deschis porţile spre cultură pentru cadre didactice şi elevi(din Liebling si Jebel), fiind gazda activităţii „Un scriitor, o carte”( 6 octombrie) , în cadrul căreia au avut prilejul să cunoască creaţia scriitoarei Nina Ceranu, autoarea romanului „Viaţa de la zero la unu”, prezentată cu aplomb şi competenţă de către prof.univ.dr. Viorica Bălteanu, poetă şi prozatoare şi de către poeta Rodica Pop.

Elevi şi cadre didactice au participat cu interes, în data de 7 octombrie, la simpozionul naţional „Colocviile de la Liebling: Convergenţe culturale”, la care au susţinut comunicări scriitori şi profesori din Timişoara, Tg. Mureş, Bucureşti, Sibiu, Chişinău.

“Este evident că nu se pot respecta valorile naționale dacă acestea nu sunt cunoscute. Şi noi acest lucru îl urmărim pentru elevii noştri, împreună cu Fundaţia Ateneul Cultural „Ştefan Goanţă”, cu Asociaţia „Pro Liebling”, să le trezim interesul pentru cunoaşterea valorilor autentice ale poporului român. Formarea unui comportament cultural adecvat reprezintă un obiectiv major al activităţii noastre  astfel încât cadrele didactice şi elevii să îşi reconsidere modul de a trăi, de a gândi, de a simţi în raport cu valorile care ne individualizează ca popor”, a declarat prof. Nicoleta Mărghitaş.

 

 

Comentarii

comentarii