Acasă Actualitate Consiliul Elevilor Timiș cere egalitate de șanse la învățătură pentru toți copiii

Consiliul Elevilor Timiș cere egalitate de șanse la învățătură pentru toți copiii

382
DISTRIBUIȚI

Consiliul Județean al Elevilor Timiș atenționează că așa cum Ministerul Educației și Cercetării a afirmat recent redeschiderea școlilor  în formatul normal în acest nou an calendaristic, de la 11 ianuarie, este mult prea scurt pentru o desfășurare sigură și eficientă a orelor de curs. Scenariul în care elevii se reîntorc în bănci este exclus pentru data planificată.

Francesca Feraru, președinta Consiliul Județean al Elevilor Timiș, a explicat că, în continuare elevii și profesorii sunt nevoiți să se adapteze și să dea dovadă de extremă flexibilitate în mediul neobișnuit și poate chiar rigid impus de școala online.

”Așa că, atunci când ne gândim la reînceperea cursurilor, ne gândim totodată și la toate problemele de care elevii se lovesc constant în acest mod de desfășurare a procesului educațional.

Problemele au existat de la începerea cursurilor, anul trecut în scenariul roșu, iar rezolvarea lor nu este atât de grabnică pe cât ne-am dori noi să fie, periclitând sau chiar blocând accesul la educație. După aproape un semestru de ore desfășurate în acest regim, sesizăm că una dintre cele mai mari probleme ale elevilor din județul Timiș este imposibilitatea de a se conecta la cursurile online, corelată chiar cu lipsa resurselor necesare pentru a lua parte la ore.

Cum viitorul este destul de ambiguu și nu ne putem baza cu certitudine pe începerea cursurilor la o dată fixă, considerăm că sunt necesare măsuri cât mai repede puse în aplicare, care să ofere egalitate de șanse tuturor elevilor, atât din mediile cu condiții favorabile cât și celor din medii defavorizate”, atenținonează Francesca Feraru.

Elevii în continuare asteptă o decizie din partea Ministerului Educației pentru stabilirea desfășurării examenelor pentru anii terminali, pentru care cu siguranță se pot găsi soluții potrivite.

”Deși suntem conștienți de contextul actual și de părerile care se conturează în jurul nostru, nu putem să nu punem în balans și modul în sine de desfășurare a orelor de curs în fața unui laptop sau telefon,care încet încet, vrem sau nu vrem, a creat un gol  în cunoștințele fiecărui elev.

Dat fiind faptul că elevii iau parte la ore din propriile locuințe capacitatea de acumulare a cunoștințelor, precum și cea de concentrare nu sunt ideale, iar calitatea informației tinde să se piardă prin filtrul online-ului, pentru că, fără doar și poate, nu putem compara desfășurarea  procesului educațional de acasă cu cel de la școală.

Chiar am stat de vorbă permanent cu elevi din județul nostru iar de la fiecare am auzit aceleași lucruri. Școala online este ineficientă și greoaie. Cunoștințele sunt greu de asimilat, dinamica orelor nu este nici pe departe similară și pare că tot conceptul de școală se pierde și rămâne doar în teorie sau pe hârtie.

Ce se întâmplă însă practic? Cum arată situația din perspectiva elevilor și cum arată o astfel de oră de curs, fără tablă, fără elevi, din pat sau de la masa din bucătărie?

Ne gândim constant la elevii din clasele terminale  ce susțin anul acesta examene. Materia este la fel de multă ca în anii anteriori, când erau susținute fizic, însă contextul este total diferit. În continuare asteptăm o decizie din partea Ministerului Educației pentru stabilirea desfășurării examenelor  pentru care cu siguranță se pot găsi soluții potrivite.

Astfel, deși învățământul online într-adevăr este o soluție temporară pentru situația pandemică actuală, nu este suficient de bine dezvoltat pentru a putea fi aplicat pe termen lung. Așa că, concluzionând redeschiderea școlilor este o necesitate pentru elevi și prin aceasta subliniez importanța educației în vremurile actuale.Privim încrezători către viitor prin a pune accentul și a nu neglija educația de astăzi”, mai atenționează Francesca Feraru, președinte CJE Timiș, vineri 8 ianuarie 2021.

 

Comentarii

comentarii