Acasă Economic Criza a luat sfârșit? Importante investitii imobiliare în țară

Criza a luat sfârșit? Importante investitii imobiliare în țară

542
DISTRIBUIȚI

REAL ESTATE ÎN ROMÂNIA

 
Am reușit să stăm de vorbă cu dl. Fabrizio Marzo, General Manager al AdessoPartners.com, unul dintre puținii advisor care își desfășoară activitatea, de mulți ani, între Elveția, Italia și România, oferind consultanță grupurilor importante, în investițiile imobiliare în România și Moldova.

 
Dl. Marzo, se poate vorbi despre sfârșitul crizei imobiliare în România? Interesul manifestat de mari investitori străini, precum cei reprezentați de Dvs. poate fi considerat un semnal concret?
 
Nu aș vorbi despre “sfârșitul crizei”, deoarece eu personal consider criza drept o oportunitate. Mai mult ca oricând în perioade de acest gen, trebuie să știi să fii un bun finanțist și să te concentrezi asupra rentabilității și a capitalizărilor, “core business-ul” nostru dintotdeauna. Putem vorbi despre “achiziții inteligente” dacă sunt rentabile. Planificarea și identificarea de oportunități, faptele concrete nu visele, se află la baza unui B2B permanent. Așadar, ok pentru Centrul Capitalei, dar și pentru Centrele altor orașe, precum Timișoara și Oradea, prea devreme pentru zonele limitrofe și încă și mai devreme pentru periferie. 
Ceea ce a lipsit în această perioadă, mai mult decât finanțele, a fost capacitatea de a recunoaște afacerile, și în consecintță s-a dezvoltat incapacitatea de a cheltui. Asta este ceea ce facem noi: o analiză specifică, destinata identificării de produse către care îndrumăm investitorii.
 
Ce ne puteți spune despre Timișoara?
 
Pentru Timișoara, km 0 este singura zonă de interes (exclusiv) pentru portofoliul nostru, chiar dacă, în acest moment, este deja over-price, iar în aceste condiții nu este în măsură să genereze profit. Această zonă, daca ar fi destinată dezvoltării mixte: magazine, birouri și locuite, pe aproape 16.000 mp, studiate și configurate conform conceptului nostru all-in-one, ar fi în mod sigur un succes. Cuvântul cheie de bază în acest caz: necesitate, analiza necesității în vederea transformării acesteia în business și crearea de profit. În Timișoara urmărim câteva investiții ale unor clienți internaționali, în care am investit circa 6 milioane de euro la un preț/mp cu adevărat scăzut.
Ne-am concentrat pentru a nu risca, având în vedere lipsa de disponibilitate a zonei, ca necesitate, asupra:
Zonei aeroportului – investiție într-o parcare privată ca avantaj pentru aeroport, cu companii rent-a-car și o clădire cu uz logistic de mici dimensiuni, 8.000 mp; parcarea totală va fi de 20.000 mp, investiție în jur de 2 milioane de euro, profit de circa 12-14% full, cu un stut-up foarte interesant și inteligent.
Centrului – două proiecte de pensiuni pentru studenți, în zona studențească (replicăm experiența pozitivă din Iași), circa 1.300 mp pentru fiecare pensiune, cu un total de 150 locuri de cazare, totul nou-practiv-funcțional-layout adaptat – cu toate conexiunile și cu servicii de curățătorie, complet autonom. Pentru investitor va realiza un profit full de aproape 11% net, etapa actuală DTAC.
Zonei Ultra centrale – o clădire de circa 10 unități, una pentru administrator, standarde de lux european, 9 apartamente, destinate unei clientele de top, pe care am identificat-o printr-un marketing planificat, va genera un profit pentru dezvoltator (clientul nostru) între 45-55%. 
Am planificat revolving pentru unele terenuri achiziționate anii trecuți la prețuri foarte bune, dimensiune medie 2 ha, cu ieșire la străzi importante, locații excepționale, șosea de centură, autostradă, cu toate utilitățile, cu prețuri de la 7 la 10 euro/mp, cu profit de circa 100-150%
Vreau să subliniez că în investițiile urmărite de către noi nu este niciodată utilizat efectul de pârghie financiară, pentru a avea mereu de câștigat, iar o dată obținută rentabilitatea maximă, toți banii sunt puși într-un fond închis gestionat de bănci elvețiene. Pentru Timișoara am avea și alte idei de discutat, dacă am găși oameni de afaceri interesați. Considerăm că este esențial să nu se piardă timpul în negocieri inutile, credem că suntem în măsură să identificăm oriunde adevarata valoare pe metru pătrat, pentru a oferi apoi consultanță pentru shopping imobiliar, aceasta este forța business-ului nostru.

Comentarii

comentarii