Acasă Actualitate Cum se fabrică anvelopele?

Cum se fabrică anvelopele?

DISTRIBUIȚI

Atunci când conduceți, este foarte important să alegeți un set de cauciucuri perfecte atât pentru anotimpul în care vă aflați cât și pentru stilul personal de șofat. Roțile sunt cele care vă asigură cea mai mare siguranță în timpul condusului și care vă fac experiența de participare la trafic mai frumoasă și mai lină. Dacă vă numărați printre pasionații de mașini sau inginerie și vă doriți să aflați cât mai multe despre acest subiect, atunci rămâneți cu noi. În rândurile ce urmează ne propunem să vă ajutăm pe această cale prin a vă vorbi despre cum se fabrică anvelopele. Veți afla care sunt cele patru procese prin care trece o firmă dedicată pentru a obține cele mai performante roți, dar și care sunt tipurile de materiale folosite în fabricarea propriu zisă. La final, nu numai că veți obține informații vitale pentru pasiunea dumneavoastră, dar veți știi și ce să discutați cu producătorii atunci când achiziționați setul perfect de cauciucuri. Așa, cu siguranță nu veți mai întâmpina probleme când vă veți alege roțile pentru mașină. Să începem!

Pentru a știi dacă anvelopele alese sunt potrivite pentru dumneavoastră, trebuie să vă asigurați că firma care le fabrică trece prin următoarele procese: studiul pieței, dezvoltarea materialelor, proiectarea și fabricarea și la final, testarea. Indiferent că alegeți un cauciuc de vară sau un cauciuc all season, este foarte important ca fiecare pas să fie parcurs cu atenție. Așa că, dacă vă doriți să aflați mai multe despre aceștia și astfel, să știți care sunt pneurile perfecte pentru mașina personală, atunci citiți în continuare. Urmează să vă explicăm în detaliu cu ce se ocupă fiecare pas în parte.

  • Procesele fabricării de anvelope

După cum vă spuneam și mai devreme, o roată de mașină trece printr-un proces complex atunci când este fabricată. Cei patru pași trebuie parcurși cu atenție de inginerii din domeniu pentru a vă putea oferi atât dumneavoastră cât și celorlalți participanți la trafic plimbări cât mai line și lipsite de incidente. În continuare, vă vom detalia pașii, după cum v-am promis. Așa că haideți să aflați cu ce se ocupă fiecare:

  1. Studiul pieței

Firmele ce fabrică anvelope trebuie să studieze concurența, dar și modul de condus al șoferilor de pretutindeni. Dacă își doresc să atingă performanțe cât mai înalte și să ofere cât mai multă siguranță la volan, atunci studiul pieței este un pas vital. În cadrul acestui pas, firmele din domeniu află cum sunt utilizate cauciucurile și care sunt punctele ce trebuie îmbunătățite cu fiecare fabricare.

  1. Dezvoltarea materialelor

După ce află toate nevoile șoferilor, firmele în cauză urmează să dezvolte materialele perfecte pentru roțile pe care vor să le vândă. Pe această cale, aflați că în componența unui cauciuc se află peste 200 de ingrediente. Acestea sunt concepute să ofere performanță, siguranță, eficiență, flexibilitate, aderență și rezistență. Mai trebuie să știți și că ingredientele în cauză se împart în câteva categorii:

  • Cauciuc natural: componentă de bază a anvelopelor
  • Cauciuc sintetic: componentă obținută din materiale sustenabile ce constituie doar o parte din ingredientele necesare pentru fabricare
  • Negru de fum și siliciu: componente reciclabile ce se folosesc la creșterea durabilității și rezistenței unui pneu
  • Cabluri metalice: componente ce alcătuiesc o parte din „scheletul” cauciucurilor și ce oferă rigiditate
  • Agenți chimici: componente ce se folosesc pentru a obține caracteristicile speciale ale roților, cum ar fi aderența sau rezistența la rulare.
  1. Proiectarea și fabricarea

Pasul ce urmează după studiul pieței și dezvoltarea materialelor este proiectarea și implicit, fabricarea roților perfecte. Acesta este cel mai crucial pas, momentul în care totul se pune cap la cap. Proiectarea constă în simularea rezultatului final pe calculator. Firmele din domeniu pun cantitățile de materiale ale roților într-un program ce le determină performanța și astfel, „simulează” calitatea pe care o vor avea anvelopele. Apoi, dacă rezultatele obținute sunt satisfăcătoare, se trece la fabricare, proces în care se întâmplă următoarele:

  • Un amestesc de cauciuc, cauciuc sintetic și cabluri este pus peste un tambur ce se mișcă încontinuu. Acest amestec generează „scheletul” menționat anterior, cu scopul de a oferi rezistență sporită roților.
  • Se atașează de roți două cercuri de metal, ce ajută la fixarea lor pe jante. Apoi, roțile în cauză sunt umplute cu aer și marcate cu pliurile specifice ce oferă aderență în timpul condusului.
  • La final, se atașează și banda de rulare deasupra scheletului obținut, iar apoi se scoate roata de pe tambur. Aceasta este scufundată în apă fierbinte pentru a-i spori elasticitatea și astfel, se obține cauciucul în forma sa finită.
  1. Testarea

Iată-ne ajunși și la ultimul pas, testarea. Aici, roțile obținute sunt trecute printr-un număr de probe și trebuie să răspundă cu brio la următoarele criterii: manevrabilitate, distanță de frânare, durabilitate, aderență, consumul de combustibil, zgomotul de la rulare și zgomotul intern și nu în ultimul rând, acvaplanare. Aceste teste sunt efectuate de cel puțin 100 de ori pe an, de fiecare dată când un set de cauciucuri este fabricat.

Acum că ați aflat care sunt procesele ce stau la baza fabricării unor anvelope de succes, tot ce vă rămâne de făcut este să aflați dacă roțile alese de dumneavoastră au trecut prin acestea și apoi, să achiziționați cu încredere modelul dorit.

Acestea fiind spuse, iată-ne ajunși la final. Sperăm că articolul nostru v-a fost de folos și că v-am oferit toate informațiile de care aveați nevoie. Pentru și mai multe curiozități, nu ezitați să navigați mediul online. Vă dorim happy driving!

Comentarii

comentarii