Acasă Actualitate De ce reîntoarcerea elevilor la cursuri din 2 iunie ridică probleme de...

De ce reîntoarcerea elevilor la cursuri din 2 iunie ridică probleme de nerezolvat? Răspunsul prof. Aura Danielescu

861
DISTRIBUIȚI

Decizia Ministerului Educației, privind revenirea elevilor de clasa a opta și a celor de clasa a XII a la cursuri, de la începutul lunii iunie, nu numai că i-a revoltat pe profesori, dar ei susțin că este cea mai mare greșeală, fiindcă va fi un risc extraordinar de a izbucni focare de COVID19, în rândul elevilor, cu efecte dezastruoase.

Rezultatul imediat va fi că multe școli vor fi închise din această cauză, iar și mai grav, elevii care vor avea nefericirea să cadă victime coronavirusului, vor fi obligați să stea în izolare pentru a fi tratați și nu vor mai ajunge să dea examenul de bac sau la facultate. Atunci vor pierde totul.  

”Am citit și proiectul privind procedurile ce vor trebui respectate după 15 mai și, implicit, odată cu întoarcerea copiilor și a dascălilor în școală. Și aici mi-am pus și îi adresez doamnei ministru o serie de întrebări”, atenționează prof. Aura Danielescu, fostul inspector șef al Inspectoratului Școlar Județean Timiș.

Dacă elevii care au anumite probleme medicale nu sunt obligați să vină la școală pentru pregătirea în vederea susținerii examenelor (cum este și firesc, de altfel), pot fi obligați să vină în școli pentru examenele respective?

În timpul deplasării spre școală și al examenelor nu mai sunt în pericol? Cum susțin ei examenul? Dacă unui elev i se măsoară temperatura și are 37,5 grade (să zicem) din cauză că are o măsea umflată sau a alergat pe drumul spre școală, ce se întâmplă cu el?

Pierde examenul? Este chemată ambulanța? La fel de bine, în școală pot intra și copii asimptomatici. Unde este claritatea și egalitatea de șanse? – se întreabă retoric prof. Danielescu.

Accesul controlat al elevilor în școli ridică alte probleme greu de rezolvat. În plus, profesorii cu boli cronice și în vârstă nu ar trebui să vină să susțină orele cu elevii, dar atunci cu cine vor face cursurile copiii, dat fiind că dascălii tineri nu sunt atât de mulți?

În continuare, prof. Danielescu se întreabă:

”De la ce oră ar trebui să vină la școală primul elev, în așa fel încât, accesul în instituție să fie făcut individual, după măsurarea temperaturii corporale, înmânarea măștii, dezinfectarea mâinilor? Hai să zicem că asta ar dura 5 minute pentru fiecare copil. Asta ar însemna 12 elevi pe oră.

Dacă într-o școală sunt 100 de elevi în clasa a VIII, pentru a putea fi prezenți toți copiii în sălile de examen la ora 8.00 dimineața, primul elev ar trebui să intre în școală la miezul nopții?

Dacă profesorii cu afecțiuni medicale cronice nu sunt obligați să vină în școli să desfășoare acele activități de pregătire (din nou, firesc), vor fi în schimb obligați să facă parte din comisiile pentru organizarea și desfășurarea examenelor naționale?

Cum? Cu cine se vor organiza aceste examene, când numai pentru supraveghere sunt necesari aproape toți profesorii din școli?

Cum explică doamna ministru faptul că printre categoriile de persoane cărora le va fi permisă deplasarea în afara localității de domiciliu nu se numără elevii navetiști? Ei nu au dreptul să participe la pregătire și la examene? Și cu ce vor ajunge în școli elevii navetiști, și așa privați – în bună parte – de mijloace de transport sigure și… gratuite?”

În încheiere, fostul inspector șef a adăugat:

”Doamne…câte ar mai fi de spus! Închei, citând din memorabila zicere ce circulă pe internet:

„ O să fie bine, dacă va fi. Probabil că vom deschide dacă se va putea. Dacă nu, nu. În ambele cazuri va fi cumva, vedem cum, dacă e să vedem. Dacă nu, nu.

Mai vorbim atunci. Dacă mai vorbim. Dacă nu, ne mai auzim o dată să vă zic ce v-am zis azi. Poate. Trebuie să înțelegeți ceva cât se poate de serios:-vom face într-un fel, pentru că noi avem absolut tot clar în cap!”

Comentarii

comentarii