Acasă Politica De la Euroins la Canalul Bâstroe

De la Euroins la Canalul Bâstroe

DISTRIBUIȚI

O legătură cu totul și cu totul neașteptată, pe cât de senzațională, pe atât de scandaloasă, este făcută între Euroins și Canalul Bâstroe într-un ultim documentar, prezentat ieri la Realitatea Plus. Am aflat astfel cum inconștiența sau mai bine zis reaua credință a ASF și a Fondului de Garantare, poziții întărite prin pasivitatea Guvernului și a Parlamentului, își produce efectele acolo unde ne așteptam cel mai puțin. Tocmai asupra Canalului Bâstroe. În plin scandal. Un scandal care s-a internaționalizat. Să descriem această ciudată relație. Adică modul în care statul român și-a dat cu stângul în dreptul.

Prăbușirea artificială a Euroins , unul dintre cei mai puternici asiguratori din România, a șubrezit, cum era și firesc, pozițiile societății mamă, Eurohold, din Bulgaria. Atât de mult, încât pentru Eurohold devine din ce în ce mai dificil să-și îndeplinească sarcinile pe care și le-a asumat, tot legat de asigurări. În condițiile războiului din Ucraina, este pus într-un pericol tot mai mare și traficul pe Marea Neagră. Pericol la care se adaugă minele, care scapă din ce în ce mai frecvent din plasa instalată pentru apărarea Odesei. În aceste condiții, traficul mărfurilor pe Marea Neagră prezintă riscuri din ce în ce mai mari. Cel mai important asigurator pentru navele care circulă spre Europa din Marea Neagră, inclusiv navele care transportă cereale, este Eurohold. Eurohold își asumă riscuri din ce în ce mai mari, pe care nu le mai poate duce, în condițiile în care, cum precizam mai sus, poziția sa, inclusiv financiară, este șubrezită prin ridicarea licenței și punerea în insolvență a Euroins. Iar efectul acestei stări de lucruri este de-a dreptul pervers.

Și de aici ajungem la Canalul Bâstroe. Întrucât devine din ce în ce mai riscantă și mai dificilă navigarea comercială pe Marea Neagră, presiunea se mută pe o altă rută de transport al cerealelor către Uniunea Europeană. Iar această rută, după cum se știe, este Dunărea. Ucrainenii, pentru a ajunge la Dunăre, trebuie să sape din ce în ce mai adânc Canalul Bâstroe. Periclitând astfel biosfera Deltei Dunării. O situație cunoscută la nivelul Uniunii Europene. Și asumată până zilele trecute tacit de către Comisia Europeană. Abia zilele trecute Comisia Europeană a declarat în mod explicit că susține navigația pe Canalul Bâstroe „indiferent de riscuri”. Și iată cum se produce unul dintre efectele prăbușirii artificiale a Euroins.

Și asta nu este încă totul. Tot Eurohold este principalul asigurator RCA pentru milioanele de autoturisme ucrainene care circulă prin toată Europa, inclusiv prin România. ETI – European Travel Insurance, o altă companie deținută în Ucrania de compania bulgară, deținea înainte de război aproximativ o jumătate din piața asigurărilor de călătorie. După declanșarea invaziei militare, ETI le-a permis cetățenilor ucraineni refugiați în străinătate să-și reînnoiască polițele de asigurare și să cumpere altele noi pe site-ul companiei. Într-o perioadă extrem de dificilă pentru ei, ucrainenii riscă să rămână fără protecție. Ca să nu mai vorbim despre polițele asigurate de aceeași companie pentru acoperire medicală în statele de refugiu pentru ucraineni. Sau despre polițele de asigurare pentru copiii găzduiți în aceste state. Până una alta, prin efectul pervers la care mă refeream, prăbușirea deliberată a Euroins de către ASF, mână în mână cu Fondul de Garantare, creează și din perspectiva dezvăluită de Anca Alexandrescu prejudicii uriașe pentru statul român, la care noi unii nu ne-am gândit până acum.

Comentarii

comentarii