Acasă Actualitate Digitalizare pe fonduri europene. Plățile și interacțiunile cu Primăria Timișoara se vor...

Digitalizare pe fonduri europene. Plățile și interacțiunile cu Primăria Timișoara se vor face printr-o „identitate digitală unică”. Când veți suna, vă va răspunde „robotul”

DISTRIBUIȚI

Dominic Fritz a anunțat că Primăria Timișoara a obținut „prima finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni”. În urma implementării acestui proiect, timișorenii își vor putea crea o „identitate digitală unică”, de unde vor putea realiza plata dărilor, dar prin intermediul căreia vor fi notificați și asupra altor evenimente care îi privesc: aprobarea/respingerea documentelor trimise, lucrările de pe strada lor, PUZ-urile realizate în zonă, etc.  

Proiectul „Simplificarea procesului participativ și decizional în relația cu cetățenii prin digitalizarea integrată și eficientizarea administrației publice la nivelul Primăriei Municipiului Timișoara” este finanțat cu fonduri din Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020. Concret, finanțarea de patru milioane de lei a fost acordată pentru „realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația”, dar și pentru „digitalizarea arhivelor instituției”.

„Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria și cele din mediul privat pe care cetățeanul le folosește este uriaș. Procedurile și interfețele actuale din primărie sunt depășite și greu de actualizat. Aceasta este prima finanțare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câștigă primăria și ne va înlesni următorii pași către acel concept de portal unic și intuitiv care va fi fața relației cetățeanului cu administrația locală. Trebuie să facem saltul spre soluții tehnologice actuale, care ne ușurează munca și sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge și noi la nivelul serviciilor digitale moderne, în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Și în prezent există metode de interacțiune fizice și online între administrația publică, însă „navigarea și găsirea unor informații sau servicii sunt greoaie”, iar „modurile de prezentare ale informației nu sunt întotdeauna intuitive”, consideră conducerea primăriei. De asemenea. Noul proiect s-ar alătura, astfel, strategiei primăriei de digitalizare, deja fiind implementate mai multe inițiative de „migrare a unor funcții și informații pe micrositeuri precum siteul pentru covid-19, prezentarea bugetului local, transparența plăților făcute de administrație ori înscrierea pentru locurile la creșă”.

„Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanțare includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic)”, se arată într-un comunicat al primăriei.

În cadrul conferinței de presă de marți, 29 martie, Fritz a vorbit și de alte proiecte de digitalizare pe care primăria le are în implementare. Printre acestea, și unul care privește adaptarea proceselor interne la pachetul „Microsoft 365” sau acela de crearea a unui „recepționer digital”. Adică atunci când veți suna la primărie, vă va răspunde un robot care, cu ajutorul inteligenței artificiale, va identifica din ce îi spuneți problema și ar trebui să vă redirecționeze apelul către funcționarul care vă poate ajuta.

Comentarii

comentarii