Acasă Eveniment La Timişoara, din 17 infochioşcuri, cumpărate cu peste 7.000 de euro bucata,...

La Timişoara, din 17 infochioşcuri, cumpărate cu peste 7.000 de euro bucata, mai funcţionează unul

DISTRIBUIȚI

Primăria Timişoara vrea acum panouri de informare, de peste un milion de euro

Încă de la începutul anilor 2000, Primăria Timişoara introducea, în premieră în România, infochioşcuri menite să ofere gratuit informaţii cetăţenilor, în legătură cu instituţii din oraş şi noutăţi de interes public. În 2008, Primăria Timişoara cumpăra alte trei infochioşcuri, printr-un contract în valoare de 92.476 lei (TVA inclus), încheiat cu CS Vision SRL, din Braşov.

Cele trei noi chioşcuri de informare au fost plasate în incinta Iulius Mall, ulterior fiind amplasate şi două infochioşcuri exterioare, construite în aşa fel încât să reziste unor eventuale vandalizări, în Piaţa Libertăţii şi la Grădina Zoologică Timişoara. „Primăria Municipiului Timişoara a fost prima instituţie din România care a introdus, în anul 2000, primul infochioşc, iar în anul 2001 avea prima reţea de infochioşcuri din ţară, primind numeroase premii în domeniu. În prezent, sunt 12 infochioşcuri în oraş, la care se adaugă, de astăzi, încă trei noi infochioşcuri la mall. (…)Vor mai fi amplasate două infochioşcuri exterioare: unul în Piaţa Libertăţii şi unul la Zoo”, declara, în 5 februarie 2008, viceprimarul Timişoarei, Adrian Orza. Acum, doar un infochioşc din Timişoara mai funcţionează, fiind recent reparat şi mutat din Piaţa Libertăţii, în parcarea primăriei. În rest, nici măcar cel postat în clădirea Primăriei Timişoara nu este funcţional, şi asta de câteva luni. Timişoara a rămas cu premiile obţinute pentru introducerea în premieră a infochioşcurilor, cu nişte aparate plătite, dar acum nefuncţionale, în cea mai mare parte, iar Primăria Timişoara intenţionează acum să achiziţioneze şi panouri de informare publică, în valoare de peste 1 milion de euro, printr-o finanţare europeană. Conform purtătorului de cuvânt al Primăriei Timişoara, Flavius Boncea, aparatele nefuncţionale se află acum în service şi vor fi montate din nou în oraş, pe măsură ce vor putea fi din nou utilizate. Acesta mai spune că, pe lângă defecţiunile de ordin informatic, multe din stricăciuni au fost provocate infochioşcurilor de unii cetăţeni certaţi cu bunul-simţ, care foloseau pumnii când utilizau chioşcurile de informare.

4.522.865,03 lei pentru 29 de panouri de informare

În luna iulie a acestui an, Consiliul Local Timişoara a aprobat Hotărârea de Consiliu Local privind aprobarea Proiectului "Sistem de informare şi comunicare facil pentru cetăţeni" în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – potenţiali poli de creştere. Valoarea totală a proiectului este de 4.522.865,03 lei (inclusiv TVA), urmând a fi amplasate, în cazul în care finanţarea europeană se obţine, 29 de panouri de informare. Conform municipalităţii, panourile, care ar urma să fie instalate în locuri aglomerate din cartiere, vor duce la îmbunătăţirea considerabilă a transmiterii informaţiei către cetăţeni, aceştia putând să afle mai facil şi mai rapid date despre dezbateri publice, întâlniri ale consiliilor de cartier, evenimente socio-culturale sau alte evenimente de interes public.  Evident, orice ban european folosit în Timişoara ar fi binevenit, cu atât mai mult cu cât urbea de pe Bega stă foarte slab la capitolul atragere efectivă a fondurilor europene, proiectele implementate până acum aici pe astfel de fonduri putând fi numărate pe degetele unei mâini. Problema este ca panourile de informare de peste un milion de euro să nu ajungă în starea deplorabilă a infochioşcurilor, care îi informează cu monitoarele stinse pe timişoreni.
 

 

Comentarii

comentarii